Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka oleju i stop podczas mrozu


andriosza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W ostatni weekend jadąc na południe Polski po przejechaniu ok 400 km i mega złej pogodzie zapaliły mi się (tzn mojej żonie) kontroli od oleju i stop...żadnych niepokojących objawów nie było.. potem wróciła też ok 400 km z zapalonymi kontrolkami  i wszystko ok..jaka przyczyna? Filtr oleju? poziom sprawdziłem ok i na bagnecie i na wyświetlaczu. Może jakiś błąd elektroniki od tych mrozów i lodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie coś z czujnikiem ciśnienia. Jeżeli jesteś pewny stanu filtra i oleju podjedź do mechanika na pomiar ciśnienia.  Zawsze coś dowiez się o wydajnościi pompy. 

Może też być zasyfione sitko smoka.

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no auto mam 3 lata i nic się z nim nie dzieje olej na czas filtry itp. całą zimę bez zarzutu czy w garażu czy na zewnątrz stało. Autem zrobione jest za naszej kadencji jakieś 40 tys. spalanie w trasie 5l w mieście 6 6,5. oleju nie bierze może 0,5l od wymiany do wymiany. Jakby np pompa oleju to by chyba auto nie wróciło z trasy 400 km? Może filtr oleju jednak? Albo czujnik ciśnienia... może reset przez odłączenie aku?

W silniku nic nie musiałem nigdy robić...tarcze klocki jedyne co robiłem turbina ok moc dobra. Jedyne co było dziwnego to po zakupie jak wymieniłem olej i resztę to przez jakieś tydzień, dwa pluło nagarem z tłumika ale potem spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapomniałem dodać na zimnym jest ok nic się nie dzieje - jechałem tylko do garażu jakieś 300m. Nie jechałem nim jeszcze normalnie ale zona mówiła, że po kilku km pojawiają się kontrolki...

Dziwi mnie fakt, że przez 400 km nic się nie działo tzn. obroty ok, nie grzał się, normalnie pracował silnik...dodam jeszcze, że auto wygląda jakby wróciło z bieguna północnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stoi w garażu od soboty nieruszane i tak zostanie, na szczęście jest drugie, poczekam chyba od przyszłego tygodnia jak będzie cieplej no i mechanik i te wszystkie pomiary. Nowa pompa oryginał 200 zł nie jest tragicznie. Ciągle się słyszy o tych odwróconych panewkach, że to od oleju... a aucie jest elf 10 40 nie wiem czy dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy skontrolować;

- panewki wału korbowego,

- łożyskowanie wału rozrządu,

- stan turbiny,

- stan magistrali olejowej,

- stan zaworu odmy,

- przepłukać układ olejowy, ( opiłki )

- wymienić pompę oleju, 

- poczytać temat ; Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapali się kontrolka + stop zgaś silniki i zaraz zapal. Zobacz czy kontrolka od razu się zaświeci (a nawet nie zgaśnie) czy po pewnym czasie (nawet krótkim) się zaświeci. Jak uszkodzony układ to od razu ciśnienie by było niskie i kontrolka by nie gasła zaraz po zapaleniu. Jak zapali się po chwili to stawiam na czujnik ciśnienia. Też tak miałem, że po odpaleniu nie świeciła, a po chwili zaczynała świecić + stop. Okazał się uszkodzony czujnik ciśnienia i to wszystko. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Dlatego najpierw wymień czujnik i jak to nic nie da, zabieraj się za np. zdejmowanie miski itd. Czujnik jest zero-jedynkowy, tzn., że wyłącza kontrolkę po przekroczeniu określonego poziomu ciśnienia (czytałem po jakiej wartości i to była bardzo mała wartość ciśnienia oleju, teraz nie pamiętam ile) i nie ma na niego wpływu wysokość ciśnienia jaki panuje w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Dziś odpaliłem megi i czujnik ciśnienia raczej wykluczam. Kontrolki zapalają się tylko na rozgrzanym silniku i jak się dołoży obrotów... Więc chyba grubsza sprawa. Może sama pompa tylko? Może turbina...

Na końcówce wydechu była jakby sądzą...i zauważyłem potem ze przed garażem musiało to wystrzelic bo był ślad na polbruku... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz do jakiegoś mechanika i po prostu zapłać za sprawdzenie ciśnienia oleju. Podłączy miernik i będziesz wiedział na czym stoisz.

1 godzinę temu, andriosza napisał:

jak się dołoży obrotów

No to trochę dziwnie, raczej powinna się najszybciej świecić na niskich obrotach. Czy jak odpuścisz obroty to kontrolka gasła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!