Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 110KM - Nie odpala


skrzako

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjent to Laguna 3 1.5 dCi 110 KM SIEMENS

Mam pewien problem...

Silnik po częściowym remoncie nie chce odpalić. Po naprawie dół silnika tzn. Wał i Panewki. Układ zasilania Paliwem nie ruszany. Przed naprawą silnik odpalał normalnie ale stukał...

Po naprawie Rozrząd ustawiony prawidłowo ( na blokady oczywiście ), Świece żarowe także są już sprawne ( bo dwie nie grzały wgl. ).

Przyznam szczerze, że trafiłem dosyć dziwny przypadek, bo nie chce zagadać nawet na "Plaka"... :ohmy:

Po podpięciu do CLIP'a pokazywał tylko obecny jeden błąd (Świece żarowe). Jednak po wymianie jest okey (dwie nie grzały wgl. jak pisałem wcześniej)

Generalnie to kręci, próbuje już prawie załapać ale coś mu nie pasuje i lipa.

Macie może jakieś propozycje? Co podejrzeć w CLIP'ie ? Jakie parametry posprawdzać na początek?

A rozrząd to sprawdzałem już ze 3 razy ;) Czy pompę CR da radę ustawić jakoś inaczej niż tak jak książka pisze (19 rowków paska od znaku do znaku, Tak)?

 

P.S Aaaa zapytam jeszcze jak skasować zapamiętane błędy w CLIP'ie ?

Przyznam, że jestem trochę z tyłu bo do tej pory robiłem nieco starsze Renówki .tzn do 2006 roku. I korzystałem z CLIP'a w "innym wydaniu"

Widzę ,że jest trochę inny układ graficzny CLIP'a po podpięciu do Laguny 3 2008' no i nie widzę opcji kasowania 'starych błędów' :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku problemu z odpaleniem silnika w pierwszej kolejności należy sprawdzić;

1/czujnik temperatury cieczy chłodzącej; który decyduje o czasie podgrzewania świecami żarowymi ( sprawdzić świece po 

     zdemontowaniu ) i dawce paliwa przy rozruchu, ( jeden popuszczający wtryskiwacz potrafi sprawić większe problemy z

     odpalaniem niż padnięte wszystkie świece żarowe ) ,

2/czujnik położenia wału korbowego; zlicza obroty wału korbowego oraz jego położenie i z tych wartości obliczane są     

     niezbędne dane dla kąta wyprzedzenia wtrysku czy kąta wyprzedzenia zapłonu,

3/szczelność układu paliwowego, jakość paliwa ;

    a/ wymienić filtr paliwa na firmowy; mann, knecht, purflux,

    b/ wyeliminować pęcherze powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

   c/ zapewnić czystość i jakość paliwa,

4/ szczelność i czystość całego układu dolotu;

     a/ wymienić filtr powietrza,

     b/ szczelność i czystość czujnika ciśnienia doładowania,

     c/ szczelność i czystość przepływomierza,

5/ stan instalacji elektrycznej silnika (akumulator, rozrusznik, czystość złączy, wtyczki, styki );

     a/ auto długo stało, mogło zalać instalacje, poszedł sterownik silnika,

     b/ jakie jest ciśnienie na listwie przy rozruchu?

     c/ jaką prędkość obrotową pokazuje CLIP przy odpalaniu?

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzyj ciśnienie na magistrali CR.Powinno być powyżej 180.

No ale jak nie pali z plaka to problem jest gdzie indziej.Zobacz jeszcze obroty wału korbowego przy odpalaniu.

Ma być 19 rowków od znaku do znaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Zaraz jadę do Garażu i będę dalej szukał problemu... Sprawdzę te wszystkie parametry jeszcze raz na spokojnie i zobaczymy.

Czy ktoś z was ma możliwość podrzucić mi screen'a z zaznaczoną opcją kasowania błędów ,,zapamiętanych" ze swojego CLIP'a po podłączeniu do swojej Megan'y lub Scenic'a [08.>] ?

Jest to dla mnie dosyć ważne bo Ja to jestem chyba ślepy. Nigdzie nie widzę takiej opcji po wejściu w odczyt błędów w danym sterowniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TEMAT ZAMYKAM - Auto uruchomione

Rozrząd ustawiony jak najbardziej poprawnie od samego początku. Też na początku zwątpiłem w swoją wiedzę i umiejętności ale... nie robię tego po raz pierwszy :-D

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie brałeś udziału w dyskusji a teraz oczekujesz konkretnych wyjaśnień. Zapytałeś więc odpowiedziałem co zrobiłem... Czy zrobiłem może coś źle? Może tak nie powinno się uruchamiać takich aut? Czasami taki zabieg to ostateczność, w tym przypadku skuteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci kolego ,że to był trochę dziwny przypadek.

Silnik niby normalnie kręcił ale wydawało się, że trochę za wolno. Aku naładowany, podpięty nawet pod kable rozruchowe i nie chciał załapać na Plaka. Klapa była otwarta na 100% bo też zwracałem na to uwagę.

Zaczepiłem linę i jazda... Po 50m ruszyła maszyna.

Tak jak mówię teraz gada na dotyk. Nie mam pojęcia co jej nie pasowało... Może Plak Zielone Jabłko nie pasował?

Najważniejsze, że wszystko jest już okey i brak jakichkolwiek komunikatów na desce rozdzielczej. Chodzi jak złoto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!