Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem po wymianie turbiny 1.5DCI


BassTomasz

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzieś to wrzuciłem włącznie z wykresem z hamowni - inne forum.

Laguna 2,0 dci  grudzień 2006 silnik M9R 742. przebieg 252 tkm ( samochód od trzylatka w moich rękach z moim przebiegiem 180 tkm) po czipie w 2011 roku.

Wszystkie dane były wzorcowe  po regeneracji. Przedtem przepływka dobra wymieniona na nową Continental.  Problem występował tylko ze zmienną mocą i następstwem tzn emisją spalin. Fapa zawaliłem i było płukanie. EGR nie jest zaślepiony. Turbina nie miała luzu wzdłużnego, tylko niewielki poprzeczny. Silnik brał 0,6 l/12 tkm. Dane z diagnostyki zostały w bazie Dynamic Turbos jako podstawa do reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może dolot plastikowy jest pęknięty i dostaję się tzw "lewe" powietrze? Znam przypadek ze swojego byłego 1.5 że jak rozszczelnił nam się dolot z tego co pamiętam to przy mocowaniu odmy to wtedy też były problemy z kopceniem na czarno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego BassTomasz, jak chcesz jeszcze pojeździć tym autem, to należy wykonać czynności które zaleciłem.

To co zaleca kolega marek789, mieści się w pojęciu układ dolotowy.

Na pewno ( przy tym przebiegu ) będą do wymiany; panewki, pompa olejowa, zawór odmy olejowej, magistrala olejowa turbiny.

Poczytaj; Główna przyczyna uszkodzenia turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, BassTomasz napisał:

A występowało przy tym zwiększenie spalania paliwa?

Kopcenie to następstwo tego zjawiska.

Jasny wniosek, że przepływomierz mierzy prawidłowo, ale sprężone powietrze przez turbinę opuszcza układ dolotowy uchodząc na zewnątrz i nie trafia do komory spalania. Moc nie jest podniesiona, a zmieniły się tylko proporcje mieszanki, która jest bardzo bogata.

Mechanik wymieniający turbinę powinien zrobić odczyt ciśnienia z MAP sensora, żeby to potwierdzić. Te plastikowe harmonijki przy wyjściu z IC są bardzo delikatne.

Jestem ciekawy, czy wymienił uszczelkę wargową turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po regeneracji turbiny w silniku 1,5 dci do 100 KM oraz w 1,9 dci/120 KM przede wszystkim należy ;

 - pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku ( w konsekwencji prowadzi to do kontroli panewek, pompy oleju),

-  sprawdzić stan zaworu odmy olejowej,

-  stan magistrali olejowej turbiny. 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!