Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik K4M 68000km wymieniony rozrząd - wnioski


jose22

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, pbet napisał:

Pasek to guma, a guma się starzeje. Podobnie jak opony.

Tak starzeje się. I dla.tego wymieniamy stare opony lub bieżnikujemy je. Nie chciałbym paska z takiej gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aufbau_uv.thumb.jpg.1b635fd6ddfb61ec8d559211816df111.jpg

A) Czasami wzmacniany tkaniną poliamidową również na tylnej części paska
B + D) Kauczuk syntetyczny, wzmacniany włóknami
C) Kord z włókna szklanego

Źródło: Contitech

Dodatkowo należy wspomnieć, że włókno szklane ma taki minus, że się łatwo kruszy przy zginaniu.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, pbet napisał:

Dziwi mnie tylko konieczność uszczelniania silnika przy tak niewielkim przebiegu.

 

Wada fabryczna. Za mało dali uszczelniacza i ciekną silniki. Da się spokojnie z tym jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,chciałbym dorzucić dwie ciekawostki moja poprzednia Megi(2002) sprowadzona z Hamburga miała rozrząd fabryczny  przy przebiegu 125000 i 11 latach

rosiła tylko pompa wody i to tylko delikatnie natomiast, co do pompy wody w rozmowie  z mechanikiem autoryzowanego serwisu renaulta dowiedziałem się że pompa wodna w Megane 3

obliczona jest na cała żywotność silnika i niema jej sensu bez potrzeby wymieniać zresztą porównując pompę z Megane I i III widać różnicę w budowie ,ta od 3 jest jakaś solidniejsza?

Edytowane przez Xior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Xior napisał:

w rozmowie  z mechanikiem autoryzowanego serwisu renaulta dowiedziałem się że pompa wodna w Megane 3 obliczona jest na cała żywotność silnika i niema jej sensu bez potrzeby wymieniać

Jakbyś mógł być uprzejmy rozwinąć informację co oznacza "cała żywotność silnika" wg tego mechanika? Ile lat, ile przebiegu? Co gdy stanie rolka na pompie? Pretensje tylko do siebie i remont silnika w gratisie. Warto przyoszczędzić "na Janusza" te 100-150 zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,  że 250kk to minimum, a z tym remontem silnika to nie przesadzaj wzrost temperatury cieczy chyba nie trudno zauważyć?

Poza tym zamieściłem to jako "ciekawostkę" decyduje każdy sam  :)

Edytowane przez Xior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mi nie chodziło o to jak myślisz tylko jakie są "obliczenia całej żywotności silnika".

39 minut temu, Xior napisał:

a z tym remontem silnika to nie przesadzaj wzrost temperatury cieczy chyba nie trudno zauważyć?

Jak rolka stanie to zwiększy się temperatura cieczy? Raczej stopi się rolka od sunącego po niej paska i zerwie się pasek, a to równa się remont silnika bo silnik jest kolizyjny.

41 minut temu, Xior napisał:

Poza tym zamieściłem to jako "ciekawostkę" decyduje każdy sam  :) 

Ciekawostka by była, gdyby była poparta jakimiś faktami, a nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, pbet napisał:
Cytat

Ale mi nie chodziło o to jak myślisz tylko jakie są "obliczenia całej żywotności silnika".

 

Zawsze możesz zadzwonić do serwisu i się dopytać jak widzą to inżynierowie z reno

 

Cytat

 

Jak rolka stanie to zwiększy się temperatura cieczy? Raczej stopi się rolka od sunącego po niej paska i zerwie się pasek, a to równa się remont silnika bo silnik jest kolizyjny.


 

to już będzie niefart ale chyba poprzedzony jakimiś objawami :)

 

Właśnie dlatego jest "ciekawostką" bo popiera ja tylko moja rozmowa z Panem z serwisu Renault, ale jeśli rozbudziłem twoja ciekawość zadzwoń lub podjedz do serwisu i dopytaj się

 

Edytowane przez Xior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę - również jako ciekawostkę - fakt z życia. Spalona pompa w samochodzie -> w korku momentalnie rośnie temperatura -> zdążyłem zjechać, ale coś tam się przygrzało -> silnik w efekcie zaczął pobierać olej -> musiałem przejść na 10W (no nie musiałem, ale tak wyszło) i zrobić remont tzw. "góry" silnika. Stało mi się to w samochodzie, który ma łańcuch rozrządu. Pewnie jakby miał pasek, to wówczas już wszystko byłoby wymienione i BYĆ MOŻE efekt by nie wystąpił - takie przypuszczenie :) W każdym razie: "kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana" :D

Edytowane przez konwil
Poprawa merytoryki tekstu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Xior napisał:

Zawsze możesz zadzwonić do serwisu i się dopytać jak widzą to inżynierowie z reno 

Ja mam dzwonić? Podałeś informację więc ją obroń, a jak nie potrafisz to przyznaj, że jest wyssana z palca.

2 godziny temu, Xior napisał:

to już będzie niefart ale chyba poprzedzony jakimiś objawami :)

To by się kolega zdziwił. Przytoczę mój przykład z tym, że bez skutków ubocznych ponieważ stało się to w warsztacie przy wymianie i przez wadliwą pompę.

W trasie gdyby taka rolka stanęła nic byś nie zrobił. W moim przypadku jeden mechanik siedział w gotowości za kółkiem, a drugi obserwował silnik. To były sekundy.

2 godziny temu, Xior napisał:

Właśnie dlatego jest "ciekawostką" bo popiera ja tylko moja rozmowa z Panem z serwisu Renault, ale jeśli rozbudziłem twoja ciekawość zadzwoń lub podjedz do serwisu i dopytaj się 

Ja bym tego ciekawostką nie nazwał. Raczej plotką bez potwierdzenia mogącą wprowadzić kogoś w błąd i ten ktoś może sobie zrobić kuku gdy posłucha takich porad. Oddasz mu później za remont silnika?

1 godzinę temu, konwil napisał:

W każdym razie: "kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana" :D 

No to zdrówko :)

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pbet napisał:

 

Cytat

Ja mam dzwonić? Podałeś informację więc ją obroń, a jak nie potrafisz to przyznaj, że jest wyssana z palca.

 

Zadzwoniłem, tel w Warszawie 225444444 po konsultacji z działem technicznym info linia potwierdziła że reno nie przewiduje konieczności wymiany pompy wody przy okazji wymiany rozrządu  ( w Megane 3)jest przewidziana na całe życie silnika ile by to nie trwało,niestety  miła Pani nie była w stanie podać mi  źródła wiedzy pisanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... ciekawe :) No ale spoko, szanuję. Z ciekawości zapytam przy okazji przeglądu swoje ASO. Może być tak jak z KZFR, też niby nie ma w harmonogramie konieczności jego wymiany, a jednak po cichu sami mówią, że co 2 wymianę rozrządu się powinno, a jak kogoś stać to za każdym razem. Tak czy siak pompę warto wymienić razem z rozrządem z każdym razem.

Artykuły dla zainteresowanych:

https://milionczesci.pl/blog/czy-przy-wymianie-rozrzadu-trzeba-wymienic-pompe-wody/

https://www.iparts.pl/artykuly/kiedy-i-jak-wymienic-pompe-wody-w-samochodzie,266.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!