Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.9 Dci 130km/h całkowity brak mocy max predkość 80km/h


LaterToes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Problem tki w tym, że ostatnio jadąc 110-120km/h na 4 samochód zadławił mi się przy 3.5 tyś obrotów, jechałem dalej wszystko było ok nie dławił się jeździł bardzo dobrze. Dzisiaj wsiadłem do samochodu, zrobiłem dłuższy odcinek i w pewnym momencie ponownie się zadławił lecz po tym miał brak mocy między 50km/h-80km/h gdy przy 2500 tyś obrotów załączała się turbina było okej lecz gdy wrzucałem 4 przy 60km/h i obroty były w granicach 1500 to musiał się rozpędzić do 2500 aby zyskać moc. Zacząłem wracać do domu lecz w pewnym momencie samochód całkowicie stracił moc i turbina nie chciała się załączać oprócz tego zaczął z rury strasznie dymiło na biało. Jadąc na 3 mogłem się rozpędzić może do 60km/h? Wrzucałem 4 to do 70 i no nie chciał iść. Wątpię aby była to uszkodzona turbina ponieważ no nie dawała żadnych oznak, samochód świetnie przyśpieszał. Nie piszczała głośno, nie dymił wcześniej ani się nie dławił. Nic nie było słychać i no po prostu jakby się turbina odłączyła, oprócz tego jadąc w samochodzie poczułem zapach spalin/oleju. Jutro samochód planuję oddać do mechanika lecz chciałbym się dowiedzieć co może być tego oznaką. Z góry dziękuję za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1.9 dci /130 KM zadebiutował w Renault Laguna w 2005 r .

Auto masz od nowości? Co ostatnio było robione? Czy było dużo jazd po mieście?

Mimo wszystko należy zacząć od dokładnej analizy sprawności turbiny, drożności wężyków, szczelności układu dolotowego.

Powodów białego dymu może być kilka ;

- turbina puszcza delikatnie olej,

- zawór odmy olejowej puszcza olej, 

- zawór EGR niesprawny/zanieczyszczony,

- pierścienie olejowe zaczynają przepuszczać, 

- uszkodzone świece żarowe lub ich sterowanie,

- przycinają się wtryski, (warto stosować olej 2T )

- mikrouszkodzenia uszczelki pod głowicą, (warto pomierzyć kompresję, czy dobrze pali? ),

- przestawiony kąt wyprzedzenia wtrysku, (kiedy był zmieniany rozrząd ? czy nie przestawiono pompy wtryskowej),

- uszkodzony/zanieczyszczony katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tytuł tematu jest na pewno poprawny. Czy to przypadkiem nie miało być 130KM (koni mechanicznych), a nie kilometrów na godzinę (km/h)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!