Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy na tym forum. Od roku jestem posiadaczem megane III ph I 2010 r 1.9 dci 130km.

Mimo zapewnień sprzedającego klimatyzacja nie działa od momentu kiedy kupiłem samochód. Naprawa zająłem się dopiero w tym roku i mój mechanik stwierdził że chłodnica jest nie szczelna. Kupiłem nową wymienił nabil czynnik nowy olej sprawdził ciśnienie 12 bar przez 2 godziny nic nie ubyło. Wydawało się że wszystko gra przy włączenie ac wyraźny wzrost obrotów wentylator pracuje. Ale przy ostatniej pogodzie 24C chciałem ja przetestować i lipa Klima  nie chlodzi. Oddałem wczoraj AUTO mechanik szuka przyczyny. Przeszukalem Internet ale nie znalazłem podobnego problemu. Jestem zielony jeśli chodzi o mechanikę itp. Może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem? Z góry dziękuję za każde info. Dodam że na clipie nie było żadnych błędów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napełnić układ czynnikiem z kontrastem i szukać nieszczelności. Jak ucieka w krótkim okresie czasu to powinno być łatwe do znalezienia. Jak w długim to kiepsko bo nieszczelność będzie niewielka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lufa napisał:

Tematów o klimie jest kilka. Po co kolejny? Mamy pomóc twojemu mechanikowi ?

Fakt było ale w moim przypadku nie pomogły. Nie proszę o pomoc dla mechanika tylko dla mnie. Fakt mechanik nie zajmuje się glownie klimatyzacjami więc pewnie ma mały problem, a ja to ch******o chce w końcu naprawić byłem w okolicy u kilku fachowców i nikt nie potrafi zdiagnozować problemu. Jedni nie znaleźli uszkodzonej chłodnicy tylko od razu wskazali kompresor. Dlatego napisałem na forum o poradę chyba po to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz klimatyzację, ręczną czy automatyczną?

Może być tak, że mechanicy mieli racją co do sprężarki. Bo możesz mieć sprężarkę ze sprzęgłem zrywalnym i w przypadku takiej sprężarki jazda kilkanaście minut bez czynnika powoduje zatarcie sprężarki i zerwanie sprzęgła. Nabicie klimy po wymianie chłodnicy niczego nie zmieniło. To, że obroty wzrastają po załączeniu klimatyzacji świadczy tylko o tym, że ciśnienie w układzie jest prawidłowe i sterownik silnika zezwala na pracę układu. Chyba, że nie miałeś całkowitego ubytku i sprężarka była smarowana albo miałeś sprężarkę ze sprzęgłem elektromagnetycznym. 

Dobrze by było zacząć od sprawdzenia jaką masz sprężarkę i czy pracuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima jest automatyczna.  Po zakupie jak nabijalem klime to gość mówił że czynnika bylo mało ale jeszcze coś tam bylo. Myślę coś więcej będę wiedział jutro auto jest na warsztacie. Może to nie istotne ale jak dziś rozmawiałem przez telefon to drugi mechanik mówił czekaj coś poleciało mocnym zimnym....

19 minut temu, pbet napisał:

@Jarek92 zacznij od tego co Ci napisałem. Jak czynnik ucieka to znaczy, że jest nieszczelność. Trzeba ją znaleźć i usunąć.

Na pewno to sprawdzę nie zaszkodzi jednak mechanik zapewnia że jest szczelna. 

Odebrałem AUTO i po podłączeniu pod kompa przy włączonym silniku widzi że uruchamia lub wyłącza się przycisk ac ale cały czas pokazuje że silnik nie pracuje. Mechanik odsyła mnie do elektronika....

Może ktoś podpowie czy problem może leżeć po stronie elektrycznej? Do elektronika umówiłem się dopiero na przyszły tydzien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pomocy. Padła sprężarka klimatyzacji w mojej Megance 3 1.5 dci. Skąd mam wiedzieć jaki tam jest model sprężarki ? Ile kosztuje taka używana? Pomóżcie bo są wakacje a mi musiała paść klima. Byłem pod komputerem nie ma żadnych błędów. Fizycznie sprężarka działa ale nie chłodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna być firmy DENSO model 6SEL 14C. Jest to sprężarka ze sztywnym sprzęgłem o zmiennej wydajności. Sprężarka pracuje ciągle, regulowana jest tylko wydajność za pomocą elektrozaworu umieszczonego na sprężarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzisiaj u mechanika, podlaczyl laptopa i nie ma zadnych bledow, wszystko w normie. Sprezarka dziala, pracuje ale nie chlodzi. Czynnik chlodzacy nabity klimatyzacja odgrzybiona i napelniona. 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok okazało się że padła sprężarka. Wymieniłem, pojeżdziłem kilka dni znowu klima padła, tym razem bezpiecznik. Wymieniony, pojezdzilem tydzien i dzisiaj klima znowu nie dziala. Co to moze byc? Mial ktos z was podobne przygody? 

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja miałem podobny problem klima nie byla pełna to normalne ,zawsze cos tam czynnika ubedzie co rok po nabiciu i zrobieniu prozni klima nie startowała nie wiedzielismy z klimiarzem o co biega a przyczyna byla błahostka ,nie działał mi termometr zewnetrzny w lusterku znana usterka w megance i innych francuzach pokazywal na minusie wtedy klima automatyczna myśli ze jest mróz i nie zalaczala sprężarki po zmostkowaniu czujnika przewodów na stałe termometr zniknął z wyświetlacza ale klima mrozi rewelacyjnie ,przedwczoraj przyszedł mi czujnik z Aliespres za grosze 10 zl założyłem i wszkazania są prawie idealne lekko zawyża o 1-3 stopnie w zaleznosci od pogody nasłonecznienia itp ,w klimatyzacji ręcznej ten czujnik termometr nie ma znaczenia a w klimatroniku tak sam bylem w szoku także jak masz zepsuty czujnik temp. to pierwszy podejrzany a jak dobry i klima nie rusza to raczej wyciek i male cisnienie w układzie powinno byc najmniejsze chyba 5-6 atmosfer -pozdrawiam.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego za odpowiedź. U mnie niedawno wszystko było sprawdzane, wycieku nie ma, sprężarka wymieniona, ciśnienie jest ok, tylko dzisiaj walnął drugi raz bezpiecznik od klimy... Może jakiś czujnik mi padł a może sam już nie wiem co...Może coś z elektryką? Termometr wskazuje mi prawidłowo... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!