Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kłopot z obrotami na biegu jałowym


Sylwek54

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Przeszukałem forum ale nie znalazłem opisu problemu z jakim mam do czynienia , więc się streszczam o co chodzi. Megi zaczęła kaprysić chodzi o wolne obroty po chwilowym dodaniu gazu na rozgrzanym silniku obroty spadają 1100-1200 a po kilku kilkunastu sekundach zaczynają powoli spadać do 750-780.W czasie jazdy przy zmianie biegów spadają do 1100-1200  jazda nawet na wciśniętym sprzęgle nie powoduje by spadły poniżej 1100-1200 dopiero zatrzymanie np. na skrzyżowaniu wciśnięciu sprzęgła  spadają na około 1200 i dopiero po kilku czy kilkunastu sekundach zaczynają powoli schodzić do prawidłowych to znaczy 750-780.Stało się tak jak musiałem odłączyć akumulator by odszukać w jednej z wiązek uszkodzony przewód od alternatora. Dzisiaj próbowałem znaleźć przyczynę wymieniłem uszczelkę pod przepustnicą sprawdziłem połączenia czujników ale nie udało się wyeliminować tej usterki.Podejrzewam uszkodzoną przepustnicę lub fiksujący czujnik temperatury płynu chłodzącego a w sumie nie wiem co jest i jaka przyczyna.Proszę jeżeli ktoś się spotkał z podobnym problemem o radę jak można to  pokonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj ;
- przekręć kluczyk, odczekaj chwile, odpal, niech chwile pochodzi, obroty mogą być podwyższone,
- po zgaszeniu silnika, przekręć kluczyk, odczekaj chwile, odpal ( obroty powinny spaść poniżej 1000),
- zrób rundę ze 2-3 km i ciesz się stabilną pracą silnika na biegu jałowym.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o adaptację przepustnicy po czyszczeniu, ( b.delikatnie ) po którym konieczna wymiana oringów ( b.ważne, oringi starzeją się ).

Przed wymianą/czyszczeniem należy odłączyć akumulator, aby komputer zapomniał ustawienia na starej przepustnicy.

Po wymianie przepustnicy i podłączeniu akumulatora, komputer będzie widział nową przepustnice i do niej będzie się ustawiał.

Osobiście po ponownym podłączeniu akumulatora, odpalam kilka razy sam zapłon, następnie odpalam silnik i nie wciskając gazu

nagrzewam silnik do momentu włączenia wentylatora.

Generalnie po czyszczeniu przepustnicy obroty będą podwyższone.

Adaptację przepustnicy można wykonać za pomocą ;

- włączając i wyłączając zapłon ( jak wyżej ),

- CLIP-em przyuczyć przepustnice w komputerze wtrysku,

- jeździć bez kalibracji i komputer sam po przejechaniu max 300 km zorientuje się, ustabilizują się obroty na właściwym poziomie,

- jeżeli obroty nie ustabilizują się, wymaga to w większości przypadków wymianę przepustnicy na oryginał. 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwek54 - ja mam podobny problem z obrotami po odpaleniu jest około 1400 obrotów, po przejechaniu 8 km i zatrzymaniu się przed skrzyżowaniem obroty zamiast spadać podnoszą się na około 1800 dodatkowo czasami zafalują. Dopiero po maksymalnym rozgrzaniu silnika (jazda po mieście) obroty spadają do 750. Wymieniłem silnik krokowy, czujnik temperatury płynu i nic nie pomogło. Po zgaszeniu silnika i po około 20 minutach ponownym odpaleniu obroty są prawidłowe, ale wystarczy że przejadę kilka kilometrów i obroty znowu są na poziomie 1200. Komputer nie wykazuje żadnych błędów. A mi skończyły się pomysły co można jeszcze wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Przeczytałem porady posty zastosowałem się do nich ale efektu żadnego usterka występuje nadal.Było wcześniej idealnie choć dwa miesiące temu czyściłem przepustnicę która po kilku dniach pracowała już idealnie bez jakichś adaptacji.Do usterki doszło bez zdejmowania przepustnicy i jakiejkolwiek prac przy niej.Prace jakie wykonywałem to naprawa przewodu w wiązce elektrycznej co wiązało się odłączeniem i wyjęciem akumulatora a konkretnie naprawiałem przewód od regulatora alternatora bo Maxiecu pokazał błąd sterowaniem napięciem alternatora choć nie przeszkadzało to w jeździe i nic się nie działo postanowiłem to naprawić.Po naprawie włożyłem akumulator a efektem prac był brak błędu na alternatorze i źle działająca przepustnica choć nie jestem o tym przekonany czy to wina przepustnicy przecież do tej naprawy pracowała idealnie może rzeczywiście potrzebuje jakiejś szczególnej jakiejś adaptacji.Posiadam Maxiecu którym można adaptować przepustnicę tj.ustawienie najniższego i najwyższego punktu przepustnicy to samo robi Clip na tym polega adaptacja można sprawdzić poprawność pracy przepustnicy ale nie wykazuje jakichkolwiek błędów.Obecne działanie przepustnicy rzeczywiście skłania do myślenia o jakiejś nieszczelności dolotu która mogła powstać przy normalnym użytkowaniu samochodu ale trudno uwierzyć w to że powstała nieszczelność w czasie naprawy instalacji elektrycznej nie związanej z dolotem czy przepustnicą.Myślę o zakupie nowej używanej przepustnicy następnie  komplet uszczelek pod kolektor wymienię zobaczę może to to.Jeszcze myślę o fiksowaniu czujnika temperatury płynu chłodzącego ale zostawię go na koniec.Jak uda się rozwiązać problem podzielę się tym na forum.Teraz udaję się do Megi odpinam akumulator i do nowa zaczynam adaptację przepustnicy wykorzystując rady przeczytane na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli OK są ;

- świece, cewki, filtr powietrza,  zawór zmiennych faz rozrządu (właściwy olej i jego stan ),

- łącza elektryczne, szczególnie przy; czujniku temperatury silnika, czujniku położenia wału korbowego, map sensorze, sondach lambda,

- to o stanie układu dolotowego najwięcej powie pomiar podciśnienia ; Jakie ciśnienie kolektora ssącego?

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.Jestem już po kolejnych "adaptacjach" przepustnicy to co się udało to na rozgrzanym silniku obroty na biegu jałowym schodzą do około 900-950 i potrzebują od 8-12 sekund żeby zejść do prawidłowych czyli 750-780. W sumie nie jest aż tak strasznie ale wcześniej obroty biegu jałowego spadały natychmiast do poziomu 750-780 czyli coś się zawieszają.Powodu będę szukał jeszcze jak proponuje Andrzej-2010 czyli sprawdzę ciśnienie kolektora ssącego. Jeszcze wymiana filtra powietrza.Wszystkie pozostałe rzeczy są w należytym porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego robiłeś przewód od alternatora. Był przecięty, przetarty, przegniły? Może w tej samej wiązce coś się dzieje z innymi przewodami. Przedzwoń wszystkie może tutaj jest pies pogrzebany. Pamiętaj, że jak przegnił w środku to tego nie zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Jeżeli chodzi o przewód od czy do alternatora to w programie diagnostycznym pokazywał błąd już nie pamiętam jaki ale mniej więcej brzmiał uszkodzony obwód sterowania napięciem alternatora.Na alternatorze mała wtyczka z dwoma żyłami.Sprawdziłem przejście to się nazywa chyba BSM brązowa wtyczka a alternatorem i na jednym z nich była przerwa.W wiązce przewodów dokąd mogłem sprawdzić przejście uciąłem niedrożny przewód również uciąłem przy wtyczce i przylutowałem nowy.Błąd zniknął.Pojawił się za to problem z obrotami biegu jałowego.Myślałem że dzisiaj problem opanowałem ale okazało się że nic z tego dalej muszę szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Masz rację teraz muszę sprawdzić wszystko by dojść do przyczyny tych nieszczęsnych obrotów biegu jałowego choć już sprawdziłem przejścia do wszystkich czujników i nic nie wskazywało na uszkodzony przewód któregoś z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo praktycznych rad znajdziesz w temacie ; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

Przed przystąpieniem do pomiaru podciśnienia ( na gorącym silniku ) sprawdź ;

- stan oringów map sensora i jego szczelność,

- stan wężyków podciśnieniowych map sensora, przepustnicy (serwo hamulca, filtr węglowy, odma ), 

- stan zaworu recyrkulacji par benzyny oraz przewodów do zbiornika z węglem aktywnym,

- stan łączy elektrycznych, szczególnie w UPC ( zawilgocenie ). 

Miałem parę sytuacji, że przy problemach z falowaniem obrotów, pomogło wykasowanie

parametrów/błędów zapamiętanych/starych w sterowniku silnika.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dzisiaj ciąg dalszy już mi opadają ręce.Dzisiaj odniosłem wrażenie jak by przepustnica się przycinała ale nie jestem pewien bo w pewnym momencie obroty na biegu jałowym wzrastają z 1000 na 1200 i jakby coś puściło takie wrażenie i obroty zaczynają spadać do prawidłowych .Tak to wygląda jak by się przepustnica nie domykała , coś po chwili powoduje że zaczyna się w końcu domykać ale co czy może jakiś czujnik nie mam pojęcia.

 

 

Witam.Znalazłem przyczynę nieprawidłowych wolnych obrotów i sam jestem zaskoczony powodem tego nieszczęścia. Podłączyłem program diagnostyczny i pokazał błędy 920F czyli w megance odpowiednik DF013 błąd napięcia regulacji oraz DF007 klimatyzacja czujnik temperatury w kabinie obwód otwarty lub zwarcie do +12V . Błędy bez związku z wolnymi obrotami.Czujnik temperatury warczał więc go wyczyściłem ale warkot nie ustał miałem wymienić na inny. Przy różnych kombinacjach problem nie ustał.W pracy w czasie dyżuru przyszedł mi do głowy taki pomysł a mianowicie wszystkie problemy zaczęły się właściwie od momentu naprawy nie przewodzącego przewodu do alternatora bo program diagnostyczny pokazał brak regulacji napięcia.Poszedłem do samochodu wyjąłem wtyczkę z alternatora i uruchomiłem samochód i moje zdziwienie obroty normalne nic się nie dzieje wskazówka się nie zawiesza jest wszystko OK.Czujnik temperatury w kabinie nie warczy jest cisza.Wnioski jakie mi się nasunęły to takie że przewód do regulacji napięcia alternatora nie był upalony w wiązce bez przyczyny czyli regulator napięcia uszkodzony przynajmniej część która służyła do regulacji napięcia bo ładowanie jest normalne.Pewnie program diagnostyczny pokaże brak regulacji napięcia ale już wiem że trzeba zająć się alternatorem a ściślej regulatorem napięcia bo to jego wina niestabilnych wolnych obrotów i szczęście że nie uszkodziło elektroniki bo czujnik temperatury już warczał a przepustnica jak by stawiała opór.Dziękuję wszystkim za pomoc i próbę rozwiązania ze mną problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!