Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16V - lewe powietrze?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W związku z pewnymi dziwnymi objawami (m. in. wspomniana kiedyś dziwna reakcja na pedał gazu) postanowiłem zrobić test - zatkać ręką dolot. Przy pierwszej próbie nie stało się nic, więc zdjąłem rurę wraz z rezonatorem i zatkałem dolot tuż przy filtrze powietrza. Tym razem jedynie lekko spadły obroty. Uszczelka filtra przylega prawidłowo. Czy to już w 100% oznacza lewe powietrze? W jaki sposób dalej szukać przyczyny? Podejrzewam kolektor, gdyż oringi przepustnicy wymieniłem w zeszłym roku. Proszę o radę, gdyż nie chcę szukać na ślepo i być może pakować się w zbędne wydatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób mogę to sprawdzić? Wystarczy popryskać dezodorantem, czy konieczna jest jakaś inna metoda?

 

EDIT: Filtr powietrza wymieniłem miesiąc temu. Nie jest nigdzie przerwany, uszczelka przylega prawidłowo.

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie uszczelek, czyszczeniu układu dolotu, wymiana ewentualnie filtra powietrza, sprawdzeniu poprawności

oringów map sensora, kupujesz plaka i psikasz po złączach w trakcie gdy auto chodzi na luzie.

Jeśli silnik zwiększy obroty, znaczy, że zassał plaka przez nieszczelność.

W tych miejscach szukasz nieszczelności.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Niestety, nie miałem możliwości sprawdzić szczelności plakiem. Wymieniłem te 3 oringi, ale po zatkaniu dolotu silnik wciąż nie gaśnie. Obejrzałem na szybko kolektor i okolice. Dostrzegłem w kilku miejscach, że na łączeniach powstały szczeliny. Czy przez takie odkształcenia może dostawać się lewe powietrze?

IMG_20180505_170515.jpg

IMG_20180505_170520.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem sprawdzić dolot plakiem. Niestety, nie miałem nikogo do pomocy, więc za kierownicą ustawiłem telefon z włączoną kamerą. Zauważyłem, że po zatkaniu dolotu bezpośrednio przy filtrze powietrza obroty spadały o 50-100, a przy pryskaniu plakiem (nie wiem, czy to akurat miało jakikolwiek wpływ) wracały powoli podnosiły się do 750 (normalnie wolne obroty mają 700). Nie wiem, czy mój test jest wiarygodny. Próbowałem czterech możliwości: kompletny dolot bez zatykania, dolot bez rezonatora: filtr powietrza zatkany ręką, filtr powietrza zatkany złożoną kilka razy szmatą (dość sporą) oraz filtr powietrza zatkany szmatą z dociskaniem dłonią. Wszystkie próby wykonane na rozgrzanym silniku. We wszystkich przypadkach wnioski podobne.

Albo nie ma lewego powietrza, albo coś robię źle. I czy efekt próby z ręką nie powinien wyglądać tak (od 22;35)?

Spróbuję jeszcze sposobu z wodą mydlaną.

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie. Dopiero niedawno znalazłem chwilę, by zająć się samochodem. Zrzuciłem całą puszkę filtra i zatkałem przepustnicę dłonią. Silnik zgasł. Ponownie szukałem źródeł lewego powietrza. Wymieniłem kolejny zużyty oring. Kupiłem i wymieniłem świece zapłonowe. Nie stwierdziłem większych zmian. Jakiś czas przed wymianą świec nagrałem ten film. Polecam zwrócić uwagę na dziwne dźwięki (trudne do opisania, coś jakby "prychanie") od 5 do 10 sekundy (na filmie dość trudne do usłyszenia). Wymiana świec nic nie zmieniła. Silnik w czasie jazdy pracuje normalnie, czasem czuć lekkie szarpnięcie silnika (podczas jazdy ze stałą prędkością). Sprawdzałem cewki zapłonowe - nie znalazłem żadnych nieprawidłowości. Zaczynam podejrzewać, że to któryś z czujników. Planuję w wolnym czasie wyciągnąć, sprawdzić i ewentualnie wyczyścić czujnik położenia wału.

 

EDIT: Proszę o zamknięcie tego wątku. Założyłem nowy we właściwym dziale.

Edytowane przez the_godfather
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!