Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator dodatkowy i gdzie go można przymocować.


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kupiłem używane kombi w celach podróżniczych. Niestety akumulator który tam jest ma tylko 50 ah, a ja chciałbym móc używać laptopa, grzałki do wody i lodówki. Zamiast kupować akumulator 120 ah wymyslilem ze kupie 80 ah i go podłączę do istniejącego, bo wyjdzie taniej. Mam więc pytania:

1 Jeżeli podłączę drugi akumulator który ma więcej ah to coś się zepsuje?

2 Wklejam zdjęcie miejsca gdzie mógłbym przymocować drugi akumulator. Czy takie miejsce było by prawidłowe? Umocowałbym tam jakąś plastikową lub metalową skrzynkę śrubami do której włożyłbym akumulator. Nie chcę bowiem mieć akumulatora kwasowego wewnątrz auta, a poza tym przeciąganie kabli do środka mogłoby być kłopotliwe.

Z góry dziękuję za pomoc.

IMG_20180422_114510.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megankach były fabrycznie akumulatory we wskazanym przez Ciebie miejscu, także możesz kupić fabryczną podstawkę i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Vorg napisał:

Wklejam zdjęcie miejsca gdzie mógłbym przymocować drugi akumulator.

Nie bardzo wiem jak Ty chcesz tam bezpiecznie zamontować drugi akumulator?

Nie lepiej, żeby zamontować go w bagażniku?

Poza tym nie wiem czy alternator wytrzyma, jak będziesz jeździł na długich trasach to nie ma problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podłączeniu drugiego akumulatora do instalacji samochodu " na żywca " będzie on podłączony równolegle do już zainstalowanego .

W przypadku różnych pojemności przy niepracującym silniku ,będą  się samoczynnie rozładowywać . Inny problem to czy alternator da radę obydwa naładować w czasie pracy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie bezpośrednie podpięcie przy różnych pojemnościach i różnym stanie  jest bardzo niekorzystne. Samochody, które oryginalnie mają dwa akumulatory zawsze się wymienia razem, ze względu na rezystancję wewnętrzną.

Lepszym jest odseparowanie dodatkowego diodą z układem kontroli i wyprowadzenie do dodatkowych urządzeń używanych na postoju, bo rozumiem,że tak ma być eksploatowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem podobne wątki na portalach angielskojęzycznych i opinie są bardzo podzielone. Jedni piszą że będą się rozładowywały na postoju i  doprowadzi to do destrukcji słabszego akumulatora. Inni zaś twierdzą że tylko parametr napięcia (12V) musi się zgadzać i wszystko będzie dobrze działało miło i przyjemnie. Te diody i kontrolery to zbyt dużo zachodu. Jeżeli Panowie twierdzicie, że to ryzykowne i byście sami czegoś takiego nie próbowali, to może powinienem jednak wyposażyć się w akumulator 150 Ah? Tylko wtedy prąd rozruchowy będzie 1000 A zamiast standardowego 450.. Wogóle czy można podpinać tak mocne akumulatory do megane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vorg napisał:

Inni zaś twierdzą że tylko parametr napięcia (12V) musi się zgadzać

Musi się zgadzać rezystancja wewnętrzna i gęstość elektrolitu i jasny wniosek, że napięcie będzie dokładnie takie same. Ładowanie obydwóch będzie takie same. Przy różnych pojemnościach trudno temu sprostać, żeby łączyć na "żywca" i wyeliminować wzajemny wpływ przy ładowaniu jak i rozładowywaniu.

Możesz podpiąć tylko tak duży na ile ci pozwala alternator. Za duży będzie ciągle niedoładowany i się szybko wykończy.

Pomyśl również o obciążeniu mechanicznym silnika, jaki opór będzie stawiał twornik alternatora. Zwiększysz pojemność akumulatora o 20-25% to powinno być jeszcze bezpieczne, ale powyżej to już nie jest wskazane.

Zostawmy max prąd rozruchowy w spokoju, bo z niego wynika tylko rezystancja wewnętrzna akumulatora i ewentualny wydłużony czas kręcenia rozrusznikiem.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenia są wskazane.

Ja dawniej na wyjazd z przyczepą campingowa miałem dodatkowy akumulator  i dało radę, ale po naładowaniu był odlaczany od podstawowego akumulatora.

Po odpaleniu samochodu go podłączałem w celu doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!