Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie obroty na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

jak w temacie mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym w mojej Maggie. Problem pojawia się już od dłuższego czasu i co gorsza nie mogę sobie z nim poradzić.

Mój samochód to Renault Megane Classic po Lifcie, 1.6 16 V Benzyna + LPG, rocznik 1999.
Do już wdrożonych procedur naprawczych można zaliczyć:
# wymiana silniczka krokowego (zupełnie nowy mechanizm)
# przeczyszczenie przepustnicy z nagromadzonego nagaru
# wymiana oringów na przepustnicy
# dodanie gumowych podkładek na szpilkach mocujących ten plastik przed przepustnica do samej przepustnicy. Wcześniej tego nie było i plastik odstawał od przepustnicy (było widać oring!!!), teraz jest wszystko szczelnie i równo.
# wymiana filtra powietrza (przy okazji)
Do widocznych objawów należy dodać nierówną pracę silnika (tak jakby łapał gdzieś lewe powietrze). Problem pojawia się i na benzynie i na gazie. Na tygodniu planuję jeszcze wymianę uszczelek pod kolektorem dolotowym. Pod samym kolektorem zebrał się brud z olejem (skąd tam olej?). Może ktoś poratować schematem montażu kolektora?
Jeśli to nie uszczelki pod kolektorem to co to może być, cewki?

 

Na zimnym silniku obroty trochę skaczą, raczej normalne. ale dziś np. podczas jazdy po mieście obroty skakały na światłach do 3 tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto przeczyścić ten odstojnik, zapewnić szczelność przewodu odchodzącego z odstojnika.

Olej prawdopodobnie pojawia się z uszkodzonej uszczelki;

 5ae5b81559fcf_Beztytuu.thumb.png.7b4b92d517a9c7c6efc80df281812e55.png

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Warto przeczyścić ten odstojnik, zapewnić szczelność przewodu odchodzącego z odstojnika.

Olej prawdopodobnie pojawia się z uszkodzonej uszczelki;

 5ae5b81559fcf_Beztytuu.thumb.png.7b4b92d517a9c7c6efc80df281812e55.png

 

to na zdjęciu to jest uszczelka kolektora dolotowego (obudowa), a ja pytałem czy odstojnik oleju jest jakoś uszczelniony i czy można tak po prostu go zdemontować w warunkach domowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsca przylgowe odstojnika należy wyczyścić i uszczelnić silikonem wysokotemperaturowym. Można go zdemontować.

W większości przypadków olej pojawia się;

 - z pod uszczelki którą ci zademonstrowałem oraz

- w wyniku nieszczelność przewodu odchodzącego z odstojnika ( sparciała guma ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 29.04.2018 o 17:45, Andrzej-2010 napisał:

W większości przypadków olej pojawia się;

 - z pod uszczelki którą ci zademonstrowałem oraz

- w wyniku nieszczelność przewodu odchodzącego z odstojnika ( sparciała guma ).

 

uszczelka jest twarda więc do wymiany

przewód jest ok

jak można uszczelnić samą odmę, silikonem?

 

okazuje się jednak, że to silnik krokowy... dzisiaj podmieniliśmy z bratem na silniczek z jego Laguny i wszystko jest ok, obroty wracają do normy a sam silnik pracuje równo tak na benzynie jak i na gazie.
kupowanie zamienników nie popłaca "/

Edytowane przez Damian.M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy zalecane uszczelki wymieniłeś?

Kiedy jest ten problem z wysokimi obrotami?

Czy układ dolotowy jest szczelny? Próba z plakiem.

Czy po myciu auta instalacja zapłonowa jest sucha???

Kiedy wymieniałeś ; filtr paliwa? świece ?? przewody zapłonowe?

Zakręć gaz na butli, pojeździj na samej benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się wykonuje próbę z plakiem?

uszczelka wymieniona, myślę że trochę kolektor zaciągał oleju z odmy, sama przepustnica była trochę ochlapana olejem
teraz z kolei obroty są za niskie i szarpie silnikiem

filtr paliwa, świece, przewody zapłonowe - już bardzo dawno

na benzynie łapie teraz zbyt niskie obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krakowy był wymieniony na oryginalny magneti mareli 4 maja 

Przez dwa tygodnie było wszystko dobrze 

Po myciu auta i ostatnich obfitych deszczach problem wrócił 

Dziś podczas odlaczania przewodow od czujnika silniczka krokowego, na stykach był zielony nalot. To coś znaczy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!