Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@Silverek ale z tego co wiem to Ty nie miałeś nigdy tak jak ja tylko Ci hamulce piszczały. Nie miałeś takich pików na niektórych rodzajach nierówności.

Ja wiem, że to z hamulców ale pamiętaj, że ostatnio jak inni mechanicy "trzepali" auto to nic nie znaleźli i też czyścili, smarowali, nie pomogło. Panowie w ASO też nic nie znaleźli ale coś takiego zrobili, że nastała cisza. Ciekawe na jak długo. Oby do kolejnej wizyty w serwisie :)

 

Informacyjnie. Dźwięk powrócił. Nie tak często jak wcześniej ale dalej występuje na niektórych nierównościach i wydaje się trochę cichszy.. Jestem 100% pewien, że to z zacisku. Po "konserwacji zacisków" w ASO był przez jakiś czas spokój. Ciekawe co z tym można zrobić i czy np. wymiana klocków by pomogła bo w samych zaciskach nie ma się podobno do czego przyczepić. Prowadniczki smarowane były dwa razy w krótkich odstępach czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@pbet i po raz kolejny z dziką satysfakcją mogę powiedzieć "a nie mówiłem?" :) Jak dobrze wiesz przerabiałem ten temat dwukrotnie i za każdym razem po miesiącu lub dwóch problem powracał. W ASO powiedzieli mi, że ten model tak ma ponieważ konstrukcja zacisku powoduje zbieranie się pyłu z klocków hamulcowych, który generuje ten pisk. Niestety trzeba się pogodzić i z tym jeździć, ewentualnie zmienić auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Silverek dziką satysfakcję mógłbyś mieć jakbyś podał mi skuteczne rozwiązanie problemu ;)

 

Pamiętaj też, że mamy inne rodzaje dźwięków w innych warunkach bo u Ciebie z tego co wiem nie piszczy na nierównościach tylko przy ruszaniu. Popraw mnie jeśli się mylę.

5 minut temu, Silverek napisał:

W ASO powiedzieli mi, że ten model tak ma ponieważ konstrukcja zacisku powoduje zbieranie się pyłu z klocków hamulcowych, który generuje ten pisk. Niestety trzeba się pogodzić i z tym jeździć, ewentualnie zmienić auto :)

W to nie wierzę. W każdych zaciskach zbiera się pył. Takie jest odwieczne prawo natury. I to nie tak, że TTTM bo jak widać nie wszyscy posiadacze MIII mają tak jak ja. W sumie to nikt nie ma, nikt się nie przyznał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że tego pisku aż tak nie słychać przy zamkniętych oknach. Być może nikt na to nie zwraca aż tak uwagi, a my niestety jesteśmy perfekcjonistami i nas to drażni :)

 

Jeśli chodzi o sam pisk u mnie to głównie mam przy ruszaniu, ale występuje również podczas przejazdu przez progi zwalniające, które z powodzeniem można zaliczyć do nierówności. Mam dla Ciebie jeszcze jeden pomysł, mianowicie otwórz okno (aby lepiej słyszeć dobiegające dźwięki :)) i spróbuj delikatnie ruszyć, a później toczyć się kawałek z prędkością 10-20km/h. Gdy wystąpi pisk to wciśnij pedał hamulca. Jeśli pisk ucichnie to masz 100% pewność, że to wina układu hamulcowego. Czynność najlepiej powtórz kilka razy (u mnie nie za każdym razem występuje).

 

Od siebie dodam jeszcze moją ostatnią obserwację. Mianowicie podczas jazdy na myjnię leję sporą ilość wody na zaciski i tarcze, aby je wypłukać. Po takim zabiegu mam 2 dni spokoju bez pisków. To tylko potwierdza tezę, że faktycznie winą naszych pisków może być zbierający się pył z klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.06.2019 o 09:37, Silverek napisał:

Jeśli chodzi o sam pisk u mnie to głównie mam przy ruszaniu, ale występuje również podczas przejazdu przez progi zwalniające, które z powodzeniem można zaliczyć do nierówności

A u mnie nic nie piszczy przy ruszaniu i przejeżdżaniu przez hopki. Musisz Adam pojąć istotę mojego problemu bo jest zupełnie inny niż Twój. Przeczytaj od początku, posłuchaj filmu, który znalazłem w sieci z podobnymi objawami (umieszczałem go już), jest w tym poście. 

 

Dnia 7.06.2019 o 09:37, Silverek napisał:

Mam dla Ciebie jeszcze jeden pomysł, mianowicie otwórz okno (aby lepiej słyszeć dobiegające dźwięki :)) i spróbuj delikatnie ruszyć, a później toczyć się kawałek z prędkością 10-20km/h. Gdy wystąpi pisk to wciśnij pedał hamulca. Jeśli pisk ucichnie to masz 100% pewność, że to wina układu hamulcowego.

Adam ja ma tą pewność od dawna. Pisałem o tym. Tylko jak mi wszyscy mówią, nie ma się do czego przyczepić.

 

Dnia 7.06.2019 o 09:37, Silverek napisał:

Od siebie dodam jeszcze moją ostatnią obserwację. Mianowicie podczas jazdy na myjnię leję sporą ilość wody na zaciski i tarcze, aby je wypłukać. Po takim zabiegu mam 2 dni spokoju bez pisków.

A ja nie.

 

Wraz z wymianą tarcz i klocków na przodzie pozbyłem się tego problemu. Przypomnę, że nikt nie potrafił zdiagnozować skąd pochodzi ten dźwięk. Padały przypuszczenia, że może klocek dotyka rantu tarczy gdy podbija koło. Rant był dość spory ale wszyscy mówili by jeździć. Przeglądy przechodziliśmy bez problemu. W tym roku na SKP usłyszałem, że założyłem dobre klocki na kiepskie tarcze ale żeby jeździć i na wiosnę zmienić. Jak gość usłyszał, że klocki zmieniałem 3 lata temu i ponad 50kkm nie mógł uwierzyć. Tak dobrze się trzymały. Nie czekając do wiosny wymieniłem tarcze i klocki. Nastała cisza.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!