Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@Silverek ale z tego co wiem to Ty nie miałeś nigdy tak jak ja tylko Ci hamulce piszczały. Nie miałeś takich pików na niektórych rodzajach nierówności.

Ja wiem, że to z hamulców ale pamiętaj, że ostatnio jak inni mechanicy "trzepali" auto to nic nie znaleźli i też czyścili, smarowali, nie pomogło. Panowie w ASO też nic nie znaleźli ale coś takiego zrobili, że nastała cisza. Ciekawe na jak długo. Oby do kolejnej wizyty w serwisie :)

 

Informacyjnie. Dźwięk powrócił. Nie tak często jak wcześniej ale dalej występuje na niektórych nierównościach i wydaje się trochę cichszy.. Jestem 100% pewien, że to z zacisku. Po "konserwacji zacisków" w ASO był przez jakiś czas spokój. Ciekawe co z tym można zrobić i czy np. wymiana klocków by pomogła bo w samych zaciskach nie ma się podobno do czego przyczepić. Prowadniczki smarowane były dwa razy w krótkich odstępach czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@pbet i po raz kolejny z dziką satysfakcją mogę powiedzieć "a nie mówiłem?" :) Jak dobrze wiesz przerabiałem ten temat dwukrotnie i za każdym razem po miesiącu lub dwóch problem powracał. W ASO powiedzieli mi, że ten model tak ma ponieważ konstrukcja zacisku powoduje zbieranie się pyłu z klocków hamulcowych, który generuje ten pisk. Niestety trzeba się pogodzić i z tym jeździć, ewentualnie zmienić auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Silverek dziką satysfakcję mógłbyś mieć jakbyś podał mi skuteczne rozwiązanie problemu ;)

 

Pamiętaj też, że mamy inne rodzaje dźwięków w innych warunkach bo u Ciebie z tego co wiem nie piszczy na nierównościach tylko przy ruszaniu. Popraw mnie jeśli się mylę.

5 minut temu, Silverek napisał:

W ASO powiedzieli mi, że ten model tak ma ponieważ konstrukcja zacisku powoduje zbieranie się pyłu z klocków hamulcowych, który generuje ten pisk. Niestety trzeba się pogodzić i z tym jeździć, ewentualnie zmienić auto :)

W to nie wierzę. W każdych zaciskach zbiera się pył. Takie jest odwieczne prawo natury. I to nie tak, że TTTM bo jak widać nie wszyscy posiadacze MIII mają tak jak ja. W sumie to nikt nie ma, nikt się nie przyznał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że tego pisku aż tak nie słychać przy zamkniętych oknach. Być może nikt na to nie zwraca aż tak uwagi, a my niestety jesteśmy perfekcjonistami i nas to drażni :)

 

Jeśli chodzi o sam pisk u mnie to głównie mam przy ruszaniu, ale występuje również podczas przejazdu przez progi zwalniające, które z powodzeniem można zaliczyć do nierówności. Mam dla Ciebie jeszcze jeden pomysł, mianowicie otwórz okno (aby lepiej słyszeć dobiegające dźwięki :)) i spróbuj delikatnie ruszyć, a później toczyć się kawałek z prędkością 10-20km/h. Gdy wystąpi pisk to wciśnij pedał hamulca. Jeśli pisk ucichnie to masz 100% pewność, że to wina układu hamulcowego. Czynność najlepiej powtórz kilka razy (u mnie nie za każdym razem występuje).

 

Od siebie dodam jeszcze moją ostatnią obserwację. Mianowicie podczas jazdy na myjnię leję sporą ilość wody na zaciski i tarcze, aby je wypłukać. Po takim zabiegu mam 2 dni spokoju bez pisków. To tylko potwierdza tezę, że faktycznie winą naszych pisków może być zbierający się pył z klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.06.2019 o 09:37, Silverek napisał:

Jeśli chodzi o sam pisk u mnie to głównie mam przy ruszaniu, ale występuje również podczas przejazdu przez progi zwalniające, które z powodzeniem można zaliczyć do nierówności

A u mnie nic nie piszczy przy ruszaniu i przejeżdżaniu przez hopki. Musisz Adam pojąć istotę mojego problemu bo jest zupełnie inny niż Twój. Przeczytaj od początku, posłuchaj filmu, który znalazłem w sieci z podobnymi objawami (umieszczałem go już), jest w tym poście. 

 

Dnia 7.06.2019 o 09:37, Silverek napisał:

Mam dla Ciebie jeszcze jeden pomysł, mianowicie otwórz okno (aby lepiej słyszeć dobiegające dźwięki :)) i spróbuj delikatnie ruszyć, a później toczyć się kawałek z prędkością 10-20km/h. Gdy wystąpi pisk to wciśnij pedał hamulca. Jeśli pisk ucichnie to masz 100% pewność, że to wina układu hamulcowego.

Adam ja ma tą pewność od dawna. Pisałem o tym. Tylko jak mi wszyscy mówią, nie ma się do czego przyczepić.

 

Dnia 7.06.2019 o 09:37, Silverek napisał:

Od siebie dodam jeszcze moją ostatnią obserwację. Mianowicie podczas jazdy na myjnię leję sporą ilość wody na zaciski i tarcze, aby je wypłukać. Po takim zabiegu mam 2 dni spokoju bez pisków.

A ja nie.

 

Wraz z wymianą tarcz i klocków na przodzie pozbyłem się tego problemu. Przypomnę, że nikt nie potrafił zdiagnozować skąd pochodzi ten dźwięk. Padały przypuszczenia, że może klocek dotyka rantu tarczy gdy podbija koło. Rant był dość spory ale wszyscy mówili by jeździć. Przeglądy przechodziliśmy bez problemu. W tym roku na SKP usłyszałem, że założyłem dobre klocki na kiepskie tarcze ale żeby jeździć i na wiosnę zmienić. Jak gość usłyszał, że klocki zmieniałem 3 lata temu i ponad 50kkm nie mógł uwierzyć. Tak dobrze się trzymały. Nie czekając do wiosny wymieniłem tarcze i klocki. Nastała cisza.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!