Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I phII Czy napięcie podczas zapłonu świadczy o zdrowym aku i alternatorze?-filmik


Recommended Posts

Taki pomiar o niczym nie świadczy - może jedynie o tym, że akumulator nie jest zasiarczony.

Dokonywany został w najlepszych warunkach dla akumulatora. Prąd rozruchowy był poniżej 150A i zauważ w jak krótkim czasie.

Sprawność baterii jest określana pod obciążeniem zbliżonym do znamionowego.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ,że koledze Vorg chodziło o spadek napięcia widoczny na filmiku i czy ten spadek nie jest objawą wady akumulatora,tak to odebrałem.W starych akumulatorach ten spadek napięcia jest znacznie większy podczas zwykłego rozruchu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po kilkugodzinnym graniu muzyki prawie na full (heavy metal), łakumulator rozładował sie do 12.54 V mierzone bez obciążenia. Po 1.5 godzinnej oszczędnej jeździe, naładował się z powrotem do 12.84 V, którą miau jak mu władował prostownik. Lubię ten akumulator. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opisujesz jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora, ale żeby było w jakiś sposób miarodajne, to ono uzależnione od temperatury elektrolitu (od gęstości), a przepływ prądu wymusza zmiany temperaturowe.

Te pomiary o niczym nie mówią.

Zastosowałeś akumulator przeznaczony do diesla więc stosowniejszym byłoby podać napięcie jakie jest na jego zaciskach w trakcie pracy silnika. Zmierz to napięcie po dłuższej jeździe i nie ważne, czy oszczędnej, czy dynamicznej, bo alternator ładuje tak samo.

W ten sposób bardziej praktycznie  ocenimy wartość zespołu alternator-akumulator, czyli jego wartość w czasie eksploatacji.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Tutaj Jabrze nie masz racji. Zajrzyj do książeczki megane. Tam jest napisane przy jakich obrotach ktory alternator daje jakie natężenie..więc przy oszczędnej jeździe ładowania będzie mniej.

Edytowano przez Vorg
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Vorg napisał:

x

Alternator wytwarza napięcie i jego wzbudzenie następuje dużo poniżej obrotów jałowych samochodu - wielkość koła pasowego twornika.

Stawia opór mechaniczny w zależności od pobieranego prądu tzn. ma wpływ na zużycie paliwa.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie o tym mówię. Napisałeś przecież Zmierz to napięcie po dłuższej jeździe i nie ważne, czy oszczędnej, czy dynamicznej, bo alternator ładuje tak samo

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W woli ścisłości jest  mała różnica uzależniona  od zmian termicznych, bo do stabilizacji służy regulator napięcia, czyli stabilizuje napięcie niezależnie od obrotów silnika.

Akumulator jest również ładowany na obrotach biegu jałowego, oczywiście w sprawnym samochodzie.

Edytowano przez jabrze
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega umie angielski to może się douczyć na ten temat. Ajeżeli nie zna to niech wklei fragment konkluzji z abstraktu do google translate ". The result shows that the faster the alternator 
spin, the more power it can produce. And when there is more power, the 
faster the charging rate of the battery." i ”Alternator may not generate sufficient charging voltage until alternator speed is greater than about 2000 RPM". Ufam inżynierom produkującym te rzeczy bardziej niż tobie.

matecconf_aigev2017_01076.pdf

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!