Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające i zawieszające się wolne obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Wymienię te czujniki przy pedałach, ale przypuszczam że to chyba nie jest główny powód tego problemu.

 

Może komuś jeszcze przyjdzie do głowy co można po sprawdzać? 

Wymieniłem czujniki przy pedałach i czujnik temperatury wody ale niestety nic to nie dało. 

 

A może problem leży po stronie przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.05.2018 o 02:06, Greeneight napisał:

Alternator jest po regeneracji. Oraz wymieniony regulator napięcia (chyba firmy AS.PL) I zastanawiam się czy tu nie leży problem ponieważ ładowanie faluje pod obciążeniem między 13.4V a 14V. Alternator to Valeo 110A

 

Jest to b.prawdopodobne. Alternator Valeo wymaga oryginalnego regulatora napięcia; zobacz usterkę kolegi 

MEGI-MAX ; Błąd P2502 Nierówna niskie obroty podczas uruchomiania silnika. 

Odczytaj numer z regulatora oryginał i taki zakup.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam podłączę się do tematu. Megane II 1.6 16 v 83Kw, 2002 rok. Kupiłem w zimę Megane i obroty lekko falowały, po odpaleniu na zimnym i na ciepłym też jak się okazuje nie ma reguły. Rozrząd koło zmiennych faz wymienione, przepustnica wyczyszczona, oringi przepustnicy wymienione, kolektor i układ dolotowy szczelny. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, a obroty jak falowały tak falują. Najgorsze jest to spadnie, bo czasem przy parkowaniu czy ruszaniu pod górkę, jak zapomni się dać solidnie gazu to gaśnie. Podjadę gdzieś do machera, żeby te czujniki sprzęgła i hamulca sprawdził jak u kolegi wyżej. Chyba że jeszcze jakieś pomysły? Jest coś jeszcze co mogę sam sprawdzić bez narzędzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie obrotów to również zmienne obciążenie mechaniczne wału silnika, czyli alternator i klima. Przy parkowaniu duży prąd pobiera układ kierowniczy. Skuteczne szukanie przyczyny można przeprowadzić po wnikliwej obserwacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem rozwiązany. Kupiłem używany alternator, wymieniłem i wszystko działa jak powinno. Zero problemów z obrotami.

 

Muszę jeszcze tylko rozebrać ten stary i zobaczyć co w nim padło bo regulator ze szczotkami I komutator był nowy, ale nie wiem jak diody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Greeneight napisał:

x

Zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu twornika. Katalogi i pomiar rezystancji. Trzy procent zaniżona i można wyrzucić lub przewijać.

Ewentualnie brak dopasowania do typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Obserwatore2018 napisał:

Jest coś jeszcze co mogę sam sprawdzić bez narzędzi?

- przeczyścić zaśniedziałe styki elektryczne , ( przy przepustnicy, map sensorze, czujnikach wału i rozrządu, czujniku temperatury cieczy ) ,

- sprawdzić stan i szczelność czujnika map-sensor,

- przeczyścić czujniki ; wału i wałka rozrządu,

- sprawdzić/ wymienić świece, cewki ; muszą być suche i czyste. Cewki sprawdzone to marki beru,

- sprawdzić regulator napięcia ,

- pojechać na clipa celem skasowania starych błędów,


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!