Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające i zawieszające się wolne obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Wymienię te czujniki przy pedałach, ale przypuszczam że to chyba nie jest główny powód tego problemu.

 

Może komuś jeszcze przyjdzie do głowy co można po sprawdzać? 

Wymieniłem czujniki przy pedałach i czujnik temperatury wody ale niestety nic to nie dało. 

 

A może problem leży po stronie przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.05.2018 o 02:06, Greeneight napisał:

Alternator jest po regeneracji. Oraz wymieniony regulator napięcia (chyba firmy AS.PL) I zastanawiam się czy tu nie leży problem ponieważ ładowanie faluje pod obciążeniem między 13.4V a 14V. Alternator to Valeo 110A

 

Jest to b.prawdopodobne. Alternator Valeo wymaga oryginalnego regulatora napięcia; zobacz usterkę kolegi 

MEGI-MAX ; Błąd P2502 Nierówna niskie obroty podczas uruchomiania silnika. 

Odczytaj numer z regulatora oryginał i taki zakup.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam podłączę się do tematu. Megane II 1.6 16 v 83Kw, 2002 rok. Kupiłem w zimę Megane i obroty lekko falowały, po odpaleniu na zimnym i na ciepłym też jak się okazuje nie ma reguły. Rozrząd koło zmiennych faz wymienione, przepustnica wyczyszczona, oringi przepustnicy wymienione, kolektor i układ dolotowy szczelny. Komputer nie pokazuje żadnych błędów, a obroty jak falowały tak falują. Najgorsze jest to spadnie, bo czasem przy parkowaniu czy ruszaniu pod górkę, jak zapomni się dać solidnie gazu to gaśnie. Podjadę gdzieś do machera, żeby te czujniki sprzęgła i hamulca sprawdził jak u kolegi wyżej. Chyba że jeszcze jakieś pomysły? Jest coś jeszcze co mogę sam sprawdzić bez narzędzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falowanie obrotów to również zmienne obciążenie mechaniczne wału silnika, czyli alternator i klima. Przy parkowaniu duży prąd pobiera układ kierowniczy. Skuteczne szukanie przyczyny można przeprowadzić po wnikliwej obserwacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem rozwiązany. Kupiłem używany alternator, wymieniłem i wszystko działa jak powinno. Zero problemów z obrotami.

 

Muszę jeszcze tylko rozebrać ten stary i zobaczyć co w nim padło bo regulator ze szczotkami I komutator był nowy, ale nie wiem jak diody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Greeneight napisał:

x

Zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu twornika. Katalogi i pomiar rezystancji. Trzy procent zaniżona i można wyrzucić lub przewijać.

Ewentualnie brak dopasowania do typu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Obserwatore2018 napisał:

Jest coś jeszcze co mogę sam sprawdzić bez narzędzi?

- przeczyścić zaśniedziałe styki elektryczne , ( przy przepustnicy, map sensorze, czujnikach wału i rozrządu, czujniku temperatury cieczy ) ,

- sprawdzić stan i szczelność czujnika map-sensor,

- przeczyścić czujniki ; wału i wałka rozrządu,

- sprawdzić/ wymienić świece, cewki ; muszą być suche i czyste. Cewki sprawdzone to marki beru,

- sprawdzić regulator napięcia ,

- pojechać na clipa celem skasowania starych błędów,


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!