Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające i zawieszające się wolne obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czytałem już wiele tematów związanych z tym problem jednak każdy przypadek trochę się różni od mojego. 

 

Problem wygląda następująco: silnik to 1.6 16v + LPG rocznik samochodu 2002, samochód odpala bez problemu jednak po włączeniu świateł lub opuszczeniu szyb albo ustawieniu dmuchawy na maksymalny bieg na wolnych obrotach, zaczynają one spadać do 500 i auto męczy się żeby je podnieść. Dzieje się tak samo przy dojeżdżaniu do świateł albo podczas zmiany biegu przed zakrętem zdarza mu się zgasnąć. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Problem występuje na Pb i na LPG. Dodatkowo podczas podjeżdżania np. w korku obroty zawieszają się na 1200.

 

Brak jakichkolwiek błędów na komputerze. Auto przyśpiesza bardzo dobrze. 

 

Świece są w świetnej kondycji cewki również. 

Przepustnica została wyczyszczona oraz wymienione zostały uszczelki. 

Wymieniłem też moduł UPC ponieważ dwie wtyczki były lekko przegrzane i stopione (przypuszczam że nie miały styku). 

Alternator jest po regeneracji. Oraz wymieniony regulator napięcia (chyba firmy AS.PL) I zastanawiam się czy tu nie leży problem ponieważ ładowanie faluje pod obciążeniem między 13.4V a 14V. Alternator to Valeo 110A

 

Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną? 

Edytowane przez Greeneight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności ;

- wymiana uszczelek kolektora ssącego ( 1 + 4 ) - trzeba dobrać ; układ dolotowy benzynowy  -  szkic ;

- przeczyścić map sensor ( zapewnić mu szczelność, oring nowy ) i jego styki,

- zakręcić gaz na butli i pojeździć ok.100 km na samej benzynie,

- wymiana filtra powietrza,

 Przeprowadzić adaptację przepustnicy ;

   -  odpal kilka razy sam zapłon, odczekaj chwile, następnie odpal silnik, obroty mogą być podwyższone,

   -  po zgaszeniu silnika, odpal silnik ( obroty powinny spaść poniżej 1000) i nie wciskając gazu, nagrzewaj

       silnik do momentu włączenia wentylatora,
   -  zrób rundę ze 2-3 km i ciesz się stabilną pracą silnika na biegu jałowym,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję że to będzie powód tego problemu. 

Chodzi o te uszczelki między kolektorem, a tym łącznikiem (4szt)?

A tą między łącznikiem i głowicą też wymienić? 

Te 4 mniejsze da się gdzieś dostać czy trzeba je wyciągnąć i próbować coś dopasować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę coś nietuzinkowego.

Podejrzany czujnik gornego położenia pedału sprzęgła - dotyczy gaśnięcia i zachwiania wolnych obrotow.

Sprawdziłbym również czujnik pedału hamulca. Drugi obwód odpowiada za logikę układu sterowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jedynie wyrzucić błąd elektroniki, ale jak coś dodatkowo dojdzie.

W DDT sprawdzaj w UCH.

Ładowania wystarczy, jak obroty będą prawidłowe. Za niskie obroty nie mają związku z uszczelkami - odwrotnie tak.

Dokładnie taki sam przykład robiłem w ubiegłym tygodniu.

Gorący naładowany akumulator miał napięcie ładowania 13,68V przy obrotach 727. Przed wymianą czujnika pedalu miał w ok 550 i ładowanie pływające od 13,2V( temp. ponad 30 stopni ). Dodatkowo po czasie wyłączał ABS. Jeden czujnik załatwił temat - to jest typowa usterka 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w ddt można sprawdzić ten czujnik? Czy można pomierzyć jakoś napięcie na nim? 

 

Ewentualnie mogę zrobić podmiankę z laguny ii bo chyba to jest to samo... 

Edytowane przez Greeneight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna ma inne gniazda  Najlepiej sprawdzić po wypięciu omomierzem, jeśli nie masz dobrego kalkulatora.

Możesz również rozebrać i wyczyścić. Zdarza się pływający opór ok 2 Ohm. Tu DDT cię oszuka pokazując zwarcie.

Napięć nie mierzymy bo brak dostępu.

Nawet nie godzina i temat sprawdzony. Megane ma dobry dostęp do czujników.

Nie musisz odpinać akumulatora, ale nie może być w trakcie pracy silnika. Po sprawdzeniu czujników zamykasz samochód i powtórnie otwierasz do odpalenia, lub czasochłonne kasujesz błędy, których nie widac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba odłączać aku. Przekręcasz czujnik, wyciągasz z gniazda, wypinasz wtyczkę i w ręku mierzysz omomierzem jego piny. Tam muszą być zwarcia i przerwy w ustalonych pozycjach położeniach grzybka czujnika.

Zwarcia muszą być czyste w szerokim zakresie działania.

Można je rozebrać, zobaczyć pod lupą jak wyglądają styki po tylu latach pracy i oczywiście delikatnie wyczyścić ( drobny papier ścierny 400 lub więcej ).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Więc sprawdziłem ten czujnik tak jak mówiłeś i gdy jest wysunięty ten grzybek cały to nie ma żadnego oporu, a gdy wciśnięty do końca to miernik pokazuje ok 280omów i skacze o prawie 10 omów w dół albo w górę. Takie wartości pokazywało najczęściej. Czasami wyskakiwały 400, 700 i nawet 1200 omów ale przypuszczam, że to jakiś błąd w pomiarze. 

Wygląda jakby był padnięty ten czujnik ale czy to by miało wpływ na obroty? 

 

Sprawdziłem jeszcze czy wciśnięcie sprzęgła wpływa jakoś na obroty w momencie jak falowały ale nie było żadnej wyraźnej reakcji.

 

Dodatkowo nagrałem krótki filmik jak to wygląda. Na początku widać jak dostaje obciążenie przy włączeniu xenonów i męczy się żeby wyregulować obroty. Później go lekko przygazowałem i w momencie puszczenia gazu obroty zostały na 1000-1200. A później włączyłem jeszcze dmuchawę na max bieg i obroty spadają poniżej 500, aż auto prawie gaśnie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień lub napraw ten  czujnik jeśli będzie to możliwe. Nie zapomnij również o tym od hamulca.

Obciążenie dmuchawa ( alternatorem ) nie może do tego stopnia obciążać silnika. 

Drugą przyczyną może być przegrzany czujnik temperatury płynu, ale jeśli nigdy nie uzupełniałes o więcej niż w widać w zbiorniczku wyrownawczym to Ciebie nie dotyczy, bo się nie gotowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!