Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzęsie silnikiem, miga check


lagarto13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu miga mi kontrolka silnika oraz trzęsie przy przyspieszaniu. Szczególnie poniżej 2k obrotów. Wydawało mi się, że to wypadanie zapłonu; podjechałem do mechanika - zdiagnozował jedną cewkę do wymiany. Dzisiaj zakupiłem cewki - od razu komplet; wymieniłem i... dalej to samo :(   Co to jeszcze może być? Samochód był "pod komputerem" (wtedy co uszkodzoną cewkę zdiagnozowano), żadnych błędów więcej nie wykazało. Świece zmienione rok temu. Objawy identyczne zarówno na benzynie jak i lpg.

Będę wdzięczny za jakieś sugestie bo trochę teraz jestem - delikatnie mówiąc - poirytowany. Wszak cewki do tanich nie należą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.. Jak już cewki wymieniłem to koszt świec można uznać za marginalny...  Z tym, że poprzednie świece w aucie jeździły chyba od nowości i nic się nie działo; a te by już szlag trafił po roku (ok. 25k km przebiegu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kwestionuję Pańskiej porady. Po prostu nie spodziewałem się, że tak szybko może być coś z nimi nie tak.. Od założenia do nich nie zaglądałem (założone w czerwcu 2017). Dzisiaj przy wymianie cewek mogłem je przecież obejrzeć. Będę musiał jutro w takim razie jeszcze raz te cewki poodkręcać.

Edytowane przez lagarto13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżąc na LPG do świec powinno się zaglądać częściej, a i nierzadko częściej je trzeba również wymieniać. Zazwyczaj jednak niedomagania świec najpierw odczuwa się na gazie, który potrzebuje potężnej iskry, a dopiero później na PB. Na pewno jednak warto do nich zajrzeć, 25k na gazie to wcale nie tak mało.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

17 minut temu, droopy napisał:

xxx

ooo ... to ja nie zaglądałem do świec już od około 60k a tyle też na gazie i wszystko jest ok , aczkolwiek już kilka razy się zbierałem aby z ciekawości zobaczyć jak wyglądają ale zawsze coś . Teraz już poczekam do wymiany rozrządu myślę na koniec wakacji czyli zrobię może jeszcze około 10k 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dzień dobry,

Problem wrócił - wypadanie zapłonu (przynajmniej takie same objawy jak ostatnio; nie miałem czasu jeszcze zdiagnozować pod komputerem bo akurat miałem jechać do pracy). Check engine, nierówna praca (na gazie i benzynie).  Poprzednio wymiana cewek i świec rozwiązała problem-do dzisiaj było idealnie. Pocieszcie mnie proszę i napiszcie, że po ok.15k km świece padły.. (mechanik jakieś irydówki Bosha założył, wydaje mi się że model 0 242 140 539, ale dokładnie musiałbym na fakturze sprawdzić)

Oczywiście wiem że to jak wróżenie z fusów ;) Ale przynajmniej uspokoi na te parę godzin :)

A jeśli to nie świece to na forum jest tak dokładne kompedium wiedzy co jeszcze może być przyczyną wypadania zapłonów, że raczej będę wiedział gdzie szukać..Tyle, że alternatywne opcje nie nastrajają optymistycznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oryginalnych jeździł do ok.100k km przebiegu ale gazu jeszcze w nim nie było, później na Championach przez ok. 30k km, teraz te Bosch niecałe 15k wytrzymały. Być może rzeczywiście oryginalne będą dobrym rozwiązaniem. Tym bardziej, że do ASO mam "rzut beretem"

Edytowane przez lagarto13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Możliwe, że zatankowałeś słabe paliwo,

- Daj po garach, ( wysokie obroty silnika ) jeżeli było dużo jazd po mieście czy na krótkich odcinkach,

- Zakręć gaz na butli i obserwuj na samej benzynie ,

- Sprawdź ewentualne zaśniedziałe styki lub zawilgocone, ( okolice podszybia, rynienek )

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Po powrocie z pracy poeksperymentuję. Póki co zamówiłem już świece NGK ILKAR 7A7 (i tak się przydadzą nawet jak nie one są przyczyną),  wymiana ok. 16:00. Zobaczę jak tamte po wyjęciu będą wyglądać. 

Wieczorem napiszę jakie efekty przyniosły działania.

Co do paliwa...Benzyna dotankowana do pełna w grudniu od tamtego czasu zeszło może 1/4 baku. Samochód robi głównie dłuższe trasy; na co dzień do pracy i na krótkich odcinkach jest zajeżdżany inny.

 

EDIT: Wizyta u mechanika przełożona na jutro gdyż rozgrzebał inny samochód... Chwilowo "samo" się naprawiło. Ale biorąc pod uwagę zeszłoroczne doświadczenia wiem, że problem powracał dopóki tych świec i cewek nie wymieniłem.

Edytowane przez lagarto13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!