Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV 1.6 SCe LPG ?


Pietrek337

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo uwag odnosnie wypalajacych sie gniazd zaworowych i uszkodzen głowicy można w sieci wyczytać.Kiedyś w ASO w Tarnowskich Górach pracownik twierdził że Dustery zaczęły wracać z uszkodzonymi głowicami (te sprzedawane z LPG "fabrycznym" ) i dlatego sie wycofali z montowania gazu w tym silniku.Na ile to jest prawda trudno stwierdzić.W Krakowie natomiast jeden człowiek twierdzi że do gazu w daciach montują inną głowicę " wzmocnioną..." .Co ciekawe wczoraj dzwoniłem do ASO w Katowicach bo wystawili na sprzedaż 2 letnią IV z LPG od nowosci, chcialem podpytać jaka instalacja itd, to mi facet mówił że to wszystko są plotki i z tymi zaworami i głowocami, i że aktualnie LANDIRENZO nie ma poprawnego softu do tego silnika dlatego sie wycofali z montarzu.

Co ASO to inna teoria, gdzie w tym wszystkim szukać prawdziwego stanu rzeczy, nie wiem?

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 Literki PL, spacja!-mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pawelbass napisał:

facet mówił, że to wszystko są plotki i z tymi zaworami i głowicami.

Także w co ASO to inna teoria o tym LPG.

Najważniejsze, to ;

   - auto przed montażem LPG musi być w idealnym stanie,

  -  kumaty instalator blisko domu,

  -  zestrojenie pod obciążeniem w czasie jazdy, przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR,

  -  tankowanie na sprawdzonych stacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A/ Silnik 1.6 SCe/ H4M ( HR16DE - wg. Nissana ) jest na rynku od 11.2015 r,

B/ Wtrysk jest pośredni,

C/ Najważniejsze, to ;

      1/ auto przed montażem LPG musi być w idealnym stanie,

      2/ konieczność sprawdzenia luzów zaworowych i ich ewentualna regulacja ;

             -  zawory bez hydraulicznej regulacji luzów zaworowych,

      3/ kontrola stanu łańcucha rozrządu bo ;

             a/ rozciągnięty łańcuch szlifuje obudowę rozrządu a napinacz łańcucha wychylony jest na maxa,

             b/ opiłki metalu dostają się do oleju i mamy załatwione panewki,

                    1/ szczególnie u tych którzy wymieniają olej co 30.000 km,

                    2/ oraz używają nie markowych olejów np.; elf ,

              c/ podobne problemy dotyczy silników na łańcuchu ; 1,4 TCe;1.6 dCi i 2.0 dCi,
D/ Najbardziej ważny w tym procesie jest kumaty instalator blisko domu,

E/ Zestrojenie instalacji pod obciążeniem w czasie jazdy, przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR,

F/ Montować zestaw z wyższej półki cenowej,

G/ Tankowanie na sprawdzonych stacjach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko prawda, tylko ja dałbym sobie spokój z montażem lpg w tym silniku. To nie k4m ani 1.6 mpi z VW. Już samo sprawdzanie luzów zaworowych jest problematyczne jak dla mnie. Era silników do łatwego i trwałego zagazowania dobiegła końca. Ja już gazu  nie założę, bo mimo sprawdzonych warsztatów i niby kumatych gazowników, zawsze były jakieś problemy generujące dodatkowe koszty. Widocznie miałem pecha :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.06.2018 o 08:17, Marek_07 napisał:

Nie ma problemu z lpg w tym silniku.

 

Dnia 8.05.2019 o 15:44, Andrzej-2010 napisał:

Silnik 1.6 SCe/ H4M ( HR16DE - wg. Nissana ) to bliźniacza konstrukcja silnika ;

 - M4R (2.0/16V) ,

- H4JT (1.4 TCe), 

więc problemów nie ma z instalacją LPG.

 

Dnia 29.08.2019 o 18:59, Andrzej-2010 napisał:

D/ Najbardziej ważny w tym procesie jest kumaty instalator blisko domu,

E/ Zestrojenie instalacji pod obciążeniem w czasie jazdy, przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR,

F/ Montować zestaw z wyższej półki cenowej,

G/ Tankowanie na sprawdzonych stacjach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam już trochę czasu minęło, czy do Megane IV z silnikiem 1.6 SCe 115KM H4M można założyć instalację LPG ? 

Czy w związku z tym są poważne konsekwencje w późniejszym czasie, oprócz kontroli luzów zaworowych ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!