Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

NIe odpala na ciepłym silniku. Czy czujnik wału?


xxlance

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,
x
Moja Renia sprawiała się ostatnio tak znakomicie, że się jej nie mogłem nachwalić aż do ostatniego czwartku.
x
Auto po dojechanu do pracy (w upalny dzień), zgasiłem auto, i chwilkę później zostałem poproszony o jego przestawienie, niestety - Renia kręciła rozrusznikiem ale nie paliła. 
- Kręcił rozrusznik (nowy akumulator)

- Pompa pracowała (jest benzyna)

- Nie udało się odpalić na trybie awaryjnym z LPG.

- Auto nie traci mocy, nie spadają obroty (w trakcie jazdy)
x
Silnik 1.6 16v LPG

x

Godzinę później auto odpaliło normalnie. Dojechałem do mechanika - na prostym komputerze nie wyszły żadne błędy (auto odpalało). Wróciłem do pracy, dojechałem do domu i potwórzyła się sytuacja.
W pracy na szczęscie nie tylko ja mam "auto na F" i szybko kolega zasugerował - położenie czujnika wału korbowego.
Zasugerował, że jeżeli jest brudny - powinno pomóc przeczyszczenie - lub można też go sprawdzić z miernikiem i ew. wymienić.
x
Szukałem na forum instrukcji jak się do niego dostać, ale nie znalazłem żadnej "z obrazkami" :)
możecie coś podesłać? Macie jakieś inne sugestie? 
x
Pozdrawiam!

x

 

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod żadnym pozorem nie powinno się sprawdzać czujnika halla omomierzem, gdyż może uszkodzić czujnik. Co do błędu zazwyczaj błąd z tego czujnika się kasuje po wyłączeniu zapłonu. Kolega dobrze zasugerował (no prócz sprawdzenia miernikiem), niestety ten czujnik musi być kupiony oryginalny, ponieważ zamienniki działają różnie. Do sprawdzenia i ewentualnego przeczyszczenia jest jeszcze wtyczka przy tym czujniku.

 

Daj mi e-mail na pv to ci wyślę PDF. Może znajdziesz tam ten czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy czujnik jest sprawny? Czy raczej objaw „niedziałania” przy wyższej temperaturze jest wystarczający?

 

Jakies porady jak (znaleźć)dobrać się do tego czujnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki czujnik sprawdza się oscyloskopem. Jeśli auto w końcu odpali i nie ma jakichś objawów typu brak mocy, szarpania, wariowanie obrotów, wypadający zapłon to raczej jest winny ten czujnik. Nie wiem jak w 1.6 ale zapewne będzie mieć to samo miejsce co w 2.0 ten czujnik. Dokładnie nad kołem zamachowym w okolicach łączenia silnika ze skrzynią. Na początek polegam go wyczyścić, sprawdzić wtyczkę i przypominam by go nie sprawdzać miernikiem, nawet instrukcja serwisowa nie podaję dla tego czujnika żadnego oporu jaki ma mieć. 

czujnik wału.JPG

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pracuje bez zarzutów, dzisiaj odpalił bez problemu i po przejechaniu 10km, tez zapalił. (Chociaż miałem wrażenie ze troszeczkę dłużej mielił).

Porosze znajomego elektryka o sprawdzenie oscyloskopem i jeżeli będzie niesprawny to kupię nowy.

 

Dzięki za pomoc.

Dam znać co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Conneus napisał:

Pod żadnym pozorem nie powinno się sprawdzać czujnika halla omomierzem, gdyż może uszkodzić czujnik.

Z tym się zgadzam, ale Megane II jest zwykły indukcyjny i można go sprawdzić omomierzem. Nawet katalogi części podają rezystancję w zależności od producenta. Co prawda niewiele to nam powie, ponieważ najważniejszą rzeczą dla nas jest wielkość zaindukowanego napięcia. Wartość jego możemy odczytać oscyloskopem, ale ciężko zobaczyć czysty przebieg impulsu.

Można to zrobić podłączając synchronizację zewnętrzną oscyloskopu do dzielnika napięcia obwodu pierwotnego cewki zapłonowej. Nikt w ten sposób tego  nie robi ze względu na możliwość uszkodzenia oscyloskopu.

Ten czujnik nazywamy czujnikiem synchronizacji bo jego sygnał służy jako generator zewnętrzny oscyloskopu przy sprawdzaniu pracy  układów zapłonowych poszczególnych cylindrów.

Z oscylogramu określimy również jakość cewki i pracę świecy zapłonowej ( oczywiście przy rozłączaniu zespołu dwóch równoległych cewek )

Oscyloskopem możemy zobaczyć rzeczywisty zakres przesuwania zapłonu ( pracę kzfr). - do tego on jest niezastąpiony.

 

1 godzinę temu, Conneus napisał:

wypadający zapłon to raczej jest winny ten czujnik

Ma ścisły związek, ale rzadko jest przyczyną pojedynczy wypadający zapłon.

 

Oscyloskopu używam przy trudnych uszkodzeniach lub z ciekawości przy nowszych technologiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam Update:
Tak - to był czujnik położenia wału. 
Objawy: 
- Początkowo tylko przy rozruchu, auto "nie paliło ładnie" - jakby brakowało benzyny (2-3 sek pracy rozrusznika) - ale dało się jeździć - silnik pracował równo i nie brakowało mocy.
- Następnie pewnego dnia w wysokiej temperaturze auto nie chciało odpalić. Dopiero po ostygnięciu odpaliło. Ostygniecie pomogło 4 razy aż w końcu 2 dni później nie zapalił w ogole.
Diagnoza:
- Po podłączeniu OBDII na Bluetooth nie łączyło się z ECU, było podejrzenie że siadł komputer. Na OBDII podłączonym do kompa z zainstalowanym DDT2000 dalej na zapłonie nie zczytywało informacji z ECU. Dopiero włączączenie rozrusznika pozwoliło odczytać błąd - Kod 0335.

kolega który zasugerował, że to może być to, mowił że w jego Lagunie auto odpalało z "z plaka" - u mnie to nie działało.

Rozwiązanie:
- Wymiana czujnika - dostęp nie jest łatwy jeżeli mamy GAZ, wiec trzeba liczyć max półtorej godziny. Tak jak na obrazku od @Conneus, czujnik jest z prawej strony. / Wyciągamy akumulator oraz półkę od akumulatora (ja musiałem bo mam gaz)
W moim przypadku bez smaru penetrującego śróby mocujące czujnik nie chciały ruszyć. Po wymianie auto zapaliło jak nigdy dotąd, od pierwszego strzała. 
Koszt - 80zł oryginalny czujnik Renault. 

 

Edytowane przez xxlance
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!