Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po czyszczeniu DPF "sprawdź wtrysk" CLIP DF913


Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynając od początku padła mi przepustnica  przez to zatkał się DPF do tego stopnia że musiałem jechać na czyszczenie. Wyjęli wyczyścili wysuszyli.  jego przepływ na początku 721 MPI po czyszczeniu 20 MPI (czy jakos tak)... Jest jak nowy. Wracając do domu nie mogłem uwierzyć auto mocne spalanie połowę mniejsze ale na drugi dzień z powrotem SPRAWDZ WTRYSK błąd i nie wchodzi więcej jak 3000 obrotów.  na CLIPie błąd DF 913 - w szczegółach coś ala" nieprawidłowy sygnał z multipleksu" Jeszcze na czerwono świecił się pełny DPF masa nagaru 85 g. Wykasowałem Zaznaczyłem po wymianie filtra dpf i było dobrze przez jeden dzień aż znowu mam ten sam błąd jakieś pomysły ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie, że przepływomierz wymieniony na oryginał, wymieniono jego oringi.

Należy dać po garach na wysokich obrotach na odcinku ok.> 100 km.

Silnik oleju nie bierze???

Należy sprawdzić ;

 -  szczelność czujnika doładowania,

 -  szczelność wszystkich wężyków ciśnieniowych,

 -  szczelność całego układu dolotowego,

 -  czystość łączy elektrycznych,

 -  stan wężyków ciśnieniowych fapa,

 -   stan zaworu odmy olejowej,

 -   stan egr-u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju OCZYWIŚCIE ze oryginał (te same numery)  U MNIE JEST JAK FABRYKA DAŁA nie uznaje zamienników i może dlatego autko ma 344tyś i DOPIERO czyściłem FAPa. Dbam, dmucham i chucham... silnik nie bierze oleju ale dzisiaj w pracy wczołgałem się pod auto i chyba ten wężyk (krótki) wg mnie nie jest dobrze nałożony - kupiłem porządne zaciski jutro w domu na kanale sprawdzę. Ale... rozumiem ze bład stały jest zapamiętywany po 10 ktornym powtórzeniu się błędu i idąc dalej jeżeli by była nieszczelność na wężykach z czujnika pomiaru ciśnienia FAP to bym to słyszał bo by syczało w niebogłosy tak jak kiedyś mi owy wężyk pękł... masakra była syk niesamowity. Nie wiem cobaczę i posrpawdzam tą całą listę którą mi napisałeś i dam znać... tylko

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

  szczelność wszystkich wężyków ciśnieniowych,

 co dokładnie masz na myśli ?

 

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

   stan egr-u.

wyjme wyczyszczę ponieważ skoro DPF był tak zapchany ze auto nie chciało jechać to tam pewnie jest czarno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności sprawdź odczyt różnicy ciśnień dpf ,chyba że to

8 godzin temu, Kamarad napisał:

721 MPI po czyszczeniu 20 MPI

jest odczyt z tego czujnika i chodzi o MPa - tu jeszcze zależy przy jakim obciążeniu/obrotach był robiony pomiar, ale zakładając ,że przy pełnym obciążeniu w czasie jazdy to i tak jest trochę za dużo , a w innych warunkach to bardzo dużo.Takie płukanie nie zawsze pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Kamarad napisał:

Wykasowałem Zaznaczyłem po wymianie filtra dpf i było dobrze przez jeden dzień aż znowu mam ten sam błąd jakieś pomysły ? 

Należało dać po garach na wysokich obrotach na odcinku ok.100 km.

A Ty gdzie jeździłeś? po mieście ??

Jaki charakter jazd przeważa u Ciebie ? po mieście ? na trasie?

Wartość ciśnienia różnicowego ;

- na wolnych obrotach - powinna być jak najbliżej zera, a jego wielkość nie powinna znacząco wzrastać podczas raptownego 

  dodawania gazu lub dużego obciążenia.

  Max wartość uzyskiwana podczas obrotów biegu jałowego nie powinna przekraczać 10 milibarów,
- przy jeździe ze stałą prędkością ok 100 km/h, ta wartość powinna wynosić ok 50 – 100 mbar,

- przy full obciążeniu, nie powinna przekroczyć 150 mbar.

 Szczelność wszystkich wężyków ciśnieniowych ;

  - elektrozaworu podciśnienia turbiny,

 - wacum pompy,

 - egr,

 - zaworu odmy olejowej.

Mając clipa, można z nim pojeździć i podglądnąć szereg parametrów. 

Stosuj filtry markowe ; mann, knecht, purflux.

Olej full synthetic np ; Valvoline Synpower MST C4 5W30/RN0720 lub z wyższej półki.

Wymiana co 10.000 km do 12.000 km.

Poczytaj ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Należało dać po garach na wysokich obrotach na odcinku ok.100 km.

A Ty gdzie jeździłeś? po mieście ??

 Jeżdzę trasę Ustroń Katowice - jest obwodnica, troche miasta odległość 100km. Przez 6 lat nie miałem problemów aż do ok. 3tyg wstecz. Głównie trasa 70% miasto 30%

Odczyty które wymieniłem są z maszyny gdzie czyścili "puszkę" wydruk, gwarancja powiedzieli ze 99% nagaru, popiołu jest wyrzucone - filtr jak nowy.

Co rozumiecie przez dać po garach przez 100km ? metoda wypalania filtra czyli min 3 tyś obrotów ? czy chodzi żeby go przegonić ?

-EGR wg mnie był za[ciach], wyczyściłem

- wężyki sprawdzone - doręcone

- dolot szczelny

- turbo dmucha dobrze

odczyty z kompa, może nie CLIPa ale wiarygodne...

- olej ELF Solaris do DPF cały czas od początku

- filtry na bierząco

- olej 10-15 tyś 

Jem obiad i jade na jazdę więc jak mam jechać ??? będę jechał w kierunku A4 gdzie mam 3 pasy i możliwość jazdy ze stała prędkością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ledwo wyjechałem na trase i odciecie i błąd

15315678652851210916926529676564.jpg

Na wolnych kreci do odcięcia podczas jazdy 3tys Max. A z tego co wiem jeżeli jest błąd i tryb serwisowy to DPF się zapycha więc chyba dalsza jazda nie ma sensu

26 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Jakie obecnie masz błędy na wyświetlaczu?

Pokaż zdjęcie .

Dać po garach na wysokich obrotach. Może być konieczność wielokrotnego zabiegu.

Zaraz Zjeżdżam z trasy i spróbuję dam znać ile to tak mam trzymać? Ile razy po ile ? 

 

Na wolnych wkręca się do 4200

Edytowane przez Kamarad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza clipem, oprócz głównego błędu masz jeszcze dodatkowy kod do tego błędu szczegółowo opisujący konkretną przyczynę.

Podejrzewam, że ;

  - uszkodzone lub źle podłączone czujniki ciśnieniowe i temperaturowe przy fapie,

 -  nieszczelne wężyki ciśnieniowe fapa ( przy nieznacznych nieszczelnościach nie słychać syczenia ).

    Pomiar różnicy ciśnień i temperatur fapa jest wówczas miarodajny.   

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xxx

okej ale skąd tak duża różnica ciśnienień... 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!