Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

niskie napięcie ładowania i komunikat stop


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli masz przejechane tyle ile w opisie to jak najbardziej regulator do wymiany. I nie baw się w zamienniki, bo dopiero wtedy wychodzą błędy. Sam to testowałem na swoim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Kennygda napisał:

 

Chodziło mi o to, że 14.6V to napięcie prawidłowe przy włączonym silniku 

 

Przy starcie dla temperatury elektrolitu w granicach zera stopni.

Napięcie przy wyłączonym określa tylko, czy nie ma zwarcia w celi. Jego dryf jest uzależniony od wielu rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się zgadza, może nie było to 0*C, ale też raczej nie więcej niż 5. W każdym razie akumulator jest w miarę nowy (niespełna rok), a napięcie dość szybko opadało do tych 12V po wyłączeniu silnika - tutaj bym nie szukał.

 

Wymienię regulator, zamienników nawet za bardzo nie widziałem. Oby pomogło. Myślę nad zaopatrzeniem się w używany, kompletny alternator i podmianie samego regulatora, a altka będę miał w razie "w". Nie jest to droga impreza, a jak przejedzie choćby kilkanaście kkm to będę zadowolony, z kolei jeśli okaże się, że to nie to, to dużo nie stracę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator podmieniony, jednak najwyraźniej to nie to. Mogę jeszcze spróbować podmienić alternator, choć wątpię, by problem był w nim samym.

 

Myślę, że to czas odwiedzić któryś z dedykowanych dla Renówek warsztatów, daleko nie mam, więc raczej aku starczy. Pytanie kiedy będą mieli czas się tym zająć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej sugerowałem - podmiana akumulatora.

Ten symbol to jest niewłaściwe ładowanie. U Ciebie jest za wysokie napięcie na jego zaciskach, co wcale nie oznacza za dużego prądu ładowania przy gorącym elektrolicie. Wręcz przeciwnie - jest on niski.

Za wysokie napięcie jest w całej instalacji.

Akumulator jest zasiarczony i musi być wymieniony.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto pojechało do mechanika (jednego z często polecanego dla francuzów lokalnie) i jako przyczynę braku ładowania wymieniono...niedokręconą śrubę plusowego przewodu alt - aku. Tak więc wszystkim samodzielnie grzebiącym polecam upewnić się podwójnie, bo wydawało mi się, że sam dokręciłem to dość mocno :43_slight_frown:

 

Niestety to nie koniec sagi, bo napięcie ponownie jest za wysokie. Auto wraca na warsztat w poniedziałek, jako najprawdopodobniejszą przyczynę podejrzewany jest sam alternator.

Sam nie mam aktualnie akumulatora na podmianę, teoretycznie w dużym warsztacie powinni mieć taką możliwość. Na pewno poproszę o sprawdzenie pod tym kątem, bo bateryjka ma jeszcze 2 lata gwarancji i jeśli problem jest w niej, to będę próbował z niej skorzystać.

EDIT: Na aktualnym akumulatorze zauważyłem, że ładowanie załącza się po pewnej chwili - najpierw, niedługo po odpaleniu silnika, wywala mi błąd ładowania, żeby za chwilę ładować zaczęło - wszystka zaczyna migotać, a napięcie stopniowo rośnie do niezdrowych wartości. Zresztą już na etapie sprawdzania go w warsztacie przy odbiorze napięcie bardzo na multimetrze skakało. Tak od 14.38V do 14.83V, jednak polecili mi przejechać się i sprawdzić czy się ustabilizuje. Oczywiście się nie ustabilizowało, a całym autem dość mocno szarpało w rytm migotania.

Akumulator podmieniłem na mój stary, który jednak dość długo nie był używany, jednak też nie pomogło - tutaj w ogóle nie załączało się ładowanie, jednak po uruchomieniu silnika napięcie na klemach wyniosło ok. 11.2V. Wcześniej przez noc go ładowałem, chwilę po odpięciu od prostownika napięcie na aku wynosiło 12.7V.

Podobne napięcie mam na moim aktualnym aku po całej nocy w garażu (ok. 5-7*C), bez ładowania, a auto nie było używane od ok. 18.00 wczoraj. Tak więc wydaje mi się, że nie akumulator powoduje problem, choć niewątpliwie jest narażony na nadmierne zużycie przez całą tę sytuację.

 

EDIT2: Alternator został zregenerowany, jednak nie podano mi bezpośredniej przyczyny usterki. Na pewno wymienili regulator, podobno coś tam jeszcze zrobili, ale co dokładnie to nie wiem i nie zamierzam w najbliższym czasie sprawdzać. Widzę tylko, że przy okazji został oczyszczony z zewnątrz. Tym razem już działa. 

Kompletną opinię o warsztacie opublikuję już w odpowiednim dziale, w zależności od tego jak odniosą się do reklamacji (pobranie opłaty za nierzetelnie wykonaną usługę). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!