Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zawieszające się obroty, nierówna praca


peteranya

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 27.07.2018 o 20:58, peteranya napisał:

Jeśli chodzi o cewki to nie wiem jakie mam,  wiem że dwie czarne i dwie szare a świece renault nowe.

 

Polecane cewki to beru, denso.

Warto mieć wszystkie tej samej marki.

Muszą być suche i czyste.

Warto zrobić na początek, porządek z cewkami.

 

Dnia 27.07.2018 o 20:58, peteranya napisał:

Przepustnice dzisiaj wyczyściłem, zwiększyła się jedynie reakcja na gaz.

 

Po każdym demontażu przepustnicy, konieczna wymiana jej uszczelek.

 

Dnia 27.07.2018 o 20:58, peteranya napisał:

Sprawdziłem na obd prace lambd;

 - lambda przed katalizatorem od  0.05 V do 0,7 V (nie mam pojęcia czy to dobry zakres)

 - druga  lambda  stałe  0,45 V  (prawdopodobnie uszkodzony katalizator, śmierdzi od auta)

Mimo niesprawnego kata, auto powinno normalnie trzymać obroty.

Sondy wg.mnie są sprawne.

Ocenić je będzie poprawnie po kontroli/wymianie cewek.

16 godzin temu, peteranya napisał:

co 300 km dostawałem check engine, że katalizator ma obniżoną sprawność, nie wiem jak teraz po uszczelnieniu kolektora ssącego będzie

Po wyglądzie świec należy wstępnie ocenić sprawność cewek.

Silnik potrafi chodzić jak traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone, brudne, mają mikro pęknięcia, rysy.

Najbardziej zawodne są cewki Sagem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.08.2018 o 09:35, jabrze napisał:

Może być związek z alternatorem, który ma sterowanie dwuprzewodowe, ale nie dlatego, że on kończy swoją żywotność, lecz dlatego, że spadek napięcia w instalacji jest za duży. Jeśli dojdzie do tego akumulator o zbyt dużej oporności wewnętrznej, to jest to logiczne, bo tak działa sterowanie z UPC. To idzie łatwo zmierzyć.

mam nowy akumulator, poprzedni miał zwarcia, to nie ma znaczenie napięcie tylko prąd, to dwie różne rzeczy sobie wyobraź napięcie jest stałe poprawne dla tego auta 14V a prąd ma być 110A nie wiem musze dokładnie sprawdzić, jeśli styki są zaśniedziałe na alternatorze lub akumulatorze to nie będzie przechodziło tyle prądu co trzeba, analogicznie jest z klemami, masz tanie chińskie klemy gdzie druta jest w środku mało to długo auto będzie się ładowało z drugiego, masz grube to auto moment i odpala. Dwu-pinowe to nie jest sterowanie tylko regulator napięcia, wysyła informacje o tym jakie są parametry ładowania do komputera żeby silnik nie zgasł jak jest duże obciążenie, wyrównuje obroty, w tym przypadku może wysyłać tą informację błędną że obciążenie jest duże a rzeczywiście jest niższe dlatego komp daje więcej paliwa i powietrza żeby silnik nie zgasł przez to że większy opór ma od alternatora, w tym przypadku takiego oporu nie ma a informacja o nim jest. Takim samym regulatorem jest twoja noga, podjeżdżasz pod górkę auto zwalnia musisz wcisnąć więcej gazu żeby auto jechało taką samą prędkością jak wcześniej, bo komputer nie ma pojęcia że potrzeba więcej energii żeby utrzymać zadaną przez nas prędkość.

Dnia 3.08.2018 o 13:31, Andrzej-2010 napisał:

Polecane cewki to beru, denso.

Warto mieć wszystkie tej samej marki.

Muszą być suche i czyste.

Warto zrobić na początek, porządek z cewkami.

 

Po każdym demontażu przepustnicy, konieczna wymiana jej uszczelek.

 

Sondy wg.mnie są sprawne.

Ocenić je będzie poprawnie po kontroli/wymianie cewek.

Po wyglądzie świec należy wstępnie ocenić sprawność cewek.

Silnik potrafi chodzić jak traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować, jeżeli cewki są zawilgocone, brudne, mają mikro pęknięcia, rysy.

Najbardziej zawodne są cewki Sagem.

 

Jak wymieniałem świece to mechanik mi nie powiedział że coś jest nie tak z cewkami więc zakładam że wszystko ok.

Dałem nową uszczelkę na przepustnice widać na filmiku że jasna ładna.

Lambdy sprawne już się dowiedziałem wszystkiego, od 2005 nie działa w tym aucie katalizator, te auta mają katy z kartonu.

A ty widzisz żeby chodził jak traktor ? 

EDIT

Wygląda na to że przeczyszczenie wszystkich styków kabli nic nie dało. Podejrzewam że regulator trzeba zmienić 

Edytowane przez peteranya
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, peteranya napisał:

to nie jest sterowanie tylko regulator napięcia

Regulator napięcia jest zabudowany w alternatorze i służy utrzymania napięcia odniesienia do zmieniających się obrotów w zakresie od 1,5  do 21 tysięcy. Te dwa przewody to; napięcie na akumulatorze i napięcie w instalacji na zapłonie. Różnica potencjałów wywoływana prądem pobieranym dla wszystkich odbiorników jest odczytywana jako obciążenie alternatora. Jednoczenie za pomocą drugiego jest wnoszona poprawka dla napięcia wytworzonego. Tu  dodatkowo możemy ją dopasować do typu alternatora. Zgadzam się, że sterownik silnika korzysta z tych danych.

Wiem jak duże obciążenie mechaniczne stanowi alternator w zależności od obciążenia prądowego.

Zmierzyłeś procent obciążenia alternatora?

Zmierzyłeś rzeczywisty prąd pobierany przez instalację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xx

Nie mam multimetru, voltage mam z obd, jest 14 stałe co do innych parametrów nie mam pojęcia...

Zakładam że to regulator lub jego obwód, a te dwa piny pewnie idą do kompa co nie ?

Widziałem filmiki na youtube gdzie obroty trzyma nawet po 2 tysiące koleś idzie odłączy tą wtyczkę i spada na normalne, w opisie że jak wymienił alternator to było ok

więc zakładam że wymiana samego regulatora też załatwi sprawe

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

x

słyszałem że skrzynka bezpieczników się zalewa i że problemy z elektroniką należy szukać tam między innymi. 

słyszałem również że jakiś moduł w okolicach schowka zalewa się przez podszybie zatkane, wiem że podszybie miałem czyszczone bo zalało pasażera. 

Wymieniłem regulator na OEM valeo dalej to samo jak regulator jest podłączony, zauważyłem również że problem pojawia się jak regulator jest odłączony, ale nie pojawia się zawsze, raczej sporadycznie.  

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, peteranya napisał:

Wymieniłem regulator na OEM valeo dalej to samo jak regulator jest podłączony,

Regulator napięcia musi być dobrany do konkretnego alternatora. Nie wystarczy że jest valeo.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Z tym problemem walczę od pół roku.Zaczęło się od tego że odkryłem wtyczkę która nie była podłączona do alternatora i okazało się że jeden z przewodów z UPC do wtyczki był nie drożny ale po naprawie i włączeniu wtyczki zaczęły się cyrki z obrotami.Wymiana alternatora czy  regulatora napięcia nic nie dały ciągle to samo.Poszukiwanie przyczyn tego stanu rzeczy bez efektu doszło nawet do spalenia wirnika w alternatorze.Miałem jeszcze stary alternator remont i wymiana znowu nic nie dały ciągle to samo wolne obroty po zdjęciu nogi z gazu raz około 1200 lub 1000 chwilowa praca jak by pod obciążeniem i wyraźnie czuć jak by coś odpuściło i zaczynają spadać na prawidłowe.Wydaje mi się że już doszedłem do tego co może być powodem tego stanu a mianowicie, posiadam program diagnostyczny Maxiecu (orginał) który pokazuje że alternator który widzi to jest SG12 a u mnie jest TG11C011 oba się różnią między sobą bo jeden daje prąd 125A a drugi ten prawidłowy 110A a w programie który posiadam nie ma możliwości ustawienia prawidłowego.Wybieram się do kogoś kto posiada CLIP i w tym programie ustawić parametry alternatora a oprócz tego UPC w moim samochodzie jest od innego samochodu trzeba zmienić VIN i wprowadzić odpowiedni poziom wyposażenia u mnie N3 który Maxiecu podaje jako nieprawidłowy.Podejrzewam przy tym stanie rzeczy nieprawidłową pracę przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

@Sylwek54 udało Ci się rozwiązać problem? Zmagam się od ponad miesiąca z tym samym zjawiskiem. Przepustnica wyczyszczona, nowe oringi, nowy regulator napięcia oryginalny Valeo. Bez skutku. U mnie też alternator pokazuje tak samo jak u Ciebie na maxiecu, zamiast prawidłowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę późno na odpowiedź ale wcześniej nie było mnie w kraju właśnie niedawno wróciłem.Opiszę co u mnie było przyczyną, konkretnie niewiedza w moim przypadku odłączałem często akumulator i zawsze musiała się po tej operacji przyuczać przepustnica i ogólnie elektronika.Po za tym dowiedziałem się gdzieś na jakimś forum o tym że meganki tak mają że nawet zatrzymując samochód na światłach czy innych okolicznościach puszczając pedał gazu nie schodzą natychmiast z obrotów jak to się dzieje w innych samochodach tylko przez moment utrzymują wyższe obroty w granicach 1000-900 i po chwili obroty spadają powoli na 740-760 i to jest normalne.Podobno to jest wymuszane sterowaną pracą alternatora i UPC po prostu te typy tak mają.Przyzwyczaiłem się do tego i przestałem na to zwracać uwagę choć po zaadaptowaniu się przepustnicy różnica w obrotach jest mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 22.04.2019 o 16:13, zoller napisał:

@Sylwek54 udało Ci się rozwiązać problem? Zmagam się od ponad miesiąca z tym samym zjawiskiem. Przepustnica wyczyszczona, nowe oringi, nowy regulator napięcia oryginalny Valeo. Bez skutku. U mnie też alternator pokazuje tak samo jak u Ciebie na maxiecu, zamiast prawidłowego. 

Daj auto do mechanika który ci przeskanuje clipem, u mnie wyszło czujnik obrotów wału korbowego to powodowało sporadyczne gaśnięcie oraz skakanie obrotów od 1 do 2 tysięcy , wymiana koniecznie na oryginalny, no i u mnie jeszcze lambda była poza zakresem pracy to od razu też wymieniona została, co do alternatora to to nie ma nic do rzeczy, wyjmij i sprawdź też czy nie masz luzów na zaworze zmiennych faz rozrządu, luzy i na przepustnicy i na tym zaworze mogą wpłynąć na nierówną prace tego silnika.

Dnia 24.08.2018 o 09:02, Sylwek54 napisał:

Witam.Z tym problemem walczę od pół roku.Zaczęło się od tego że odkryłem wtyczkę która nie była podłączona do alternatora i okazało się że jeden z przewodów z UPC do wtyczki był nie drożny ale po naprawie i włączeniu wtyczki zaczęły się cyrki z obrotami.Wymiana alternatora czy  regulatora napięcia nic nie dały ciągle to samo.Poszukiwanie przyczyn tego stanu rzeczy bez efektu doszło nawet do spalenia wirnika w alternatorze.Miałem jeszcze stary alternator remont i wymiana znowu nic nie dały ciągle to samo wolne obroty po zdjęciu nogi z gazu raz około 1200 lub 1000 chwilowa praca jak by pod obciążeniem i wyraźnie czuć jak by coś odpuściło i zaczynają spadać na prawidłowe.Wydaje mi się że już doszedłem do tego co może być powodem tego stanu a mianowicie, posiadam program diagnostyczny Maxiecu (orginał) który pokazuje że alternator który widzi to jest SG12 a u mnie jest TG11C011 oba się różnią między sobą bo jeden daje prąd 125A a drugi ten prawidłowy 110A a w programie który posiadam nie ma możliwości ustawienia prawidłowego.Wybieram się do kogoś kto posiada CLIP i w tym programie ustawić parametry alternatora a oprócz tego UPC w moim samochodzie jest od innego samochodu trzeba zmienić VIN i wprowadzić odpowiedni poziom wyposażenia u mnie N3 który Maxiecu podaje jako nieprawidłowy.Podejrzewam przy tym stanie rzeczy nieprawidłową pracę przepustnicy.

u mnie problem ustał po wymianie czujnika obrotów wału korbowego, znajdź warsztat który posiada CLIPA, on prawdę ci powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!