Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Jak mogę rozkodować jakie są sprężyny w zawieszeniu samochodu?? Auto stoi przodem wyżej i zastanawiam się czy poprzedni własciciel nie założył sprężyn od Diesla. Pacjent to Megane 2 kombi, 1.6 benz, 2008 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sprężyn które były zamontowane oryginalnie, będzie Ci ciężko dobrać sprężyny. Na oryginalnych sprężynach były oznaczenia kolorami wg których można było dobrać sprężyny. Tutaj masz o tym więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to są kropki ze sprężyn, które masz teraz założone i uważasz, że są niewłaściwe, to kolory które podałeś nic nie dadzą. Nie wiadomo jakie kolory były wcześniej. Najlepiej popytać tych co maja identyczny silnik i wyposażenie, jaki mają kolor kropek sprężyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałem sprężyny na nowe continentala to okazało się że są złe zrobione.Mają węższą średnicę wewnętrzną zwojów.Przez to auto było wyżej o 3 do 4 cm.Po zmianie na Kilen bezproblemu.W hurtowni przyjęli reklamację.Mam jedną starą sprężynę, popołudniu podam Ci kolory jak chcesz.Ale z tego co pamiętam to oznaczenie było pomarańcz , niebieski ,niebieski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.08.2018 o 22:11, franas85 napisał:

Przód: biała i niebieskia, a na zwoju niżej zielona, w sumie trzy, 

 

Tył: czerwona i niebieska, ale czy diesel czy benzyna sprężyny sa te same.

Witam , 

Poszukuję również właściwych przednich sprężyn i potwierdzam kolory jakie występują u @franas85 czyli biały , niebieski i na zwoju poniżej zielony . Moja wersja nadwozia to kombi Grandtour 1,6 . Sprężyny są od nowości czyli od 10 lat (pękła dolny zwój ) . Czy ktoś potrafi rozkodować te kolory czy to po prostu tylko dla fabryki jest istotne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Pilnie potrzebuję sprężyn przód do Megane II sedan 1.6.Były już założone trzy rodzaje i na wszystkich auto wysokie jak terenówka.Jakiej firmy kupić i z jakimi numerami może ktoś przerabiał ten problem i wie coś w tym temacie.

 

 

Odpowiadam sobie sam nie ma na rynku do Megane II dobrze pasujących zamienników sprężyn takich żeby auto po ich założeniu było takie wysokie jak powinno być.Przerobione wymierzone kilka rodzai sprężyn.

Wszystkie zamienniki są zbyt wysokie i to bardzo .Więc pozostało mi zamówić fabryczne sprężyny w moim przypadku szaro pomarańczowe kropki , i tu mila niespodzianka są do kupienia w ASO Renault i to w rozsądnych pieniądzach.Tak że na przyszłość nie bawcie się zamiennikami bo szkoda czasu .

Edytowane przez mikioo73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Miałem kiedyś w swojej Megane II, (pisze bo możne to jest to własnie obciążenie tyłu) oryginalne sprężyny jak jedna pękła to zakupiłem sprężyny firmy JAMRX nr 392953. Było ok zawieszenie przód jak i tył w sumie tak samo. Fajnie ale po jakimś czasie ponad 2 latach spojrzałem obserwowałem że sprężyny szybko zaczęły rdzewieć. Więc dla pewności żeby było bezpiecznie kupiłem ponownie w sumie lepszej firmy Kayaba RH2712. Po zamontowaniu w aucie. Przód poszedł w górę. I teraz wygląda strasznie. Będę musiał wrócić do tych JAMEX. cena podobna do KAYABA no ale lepszy komfort jazdy. A tak wygląda auto teraz ze sprężynami KAYABA. Dodam że z przodu mam również amortyzatory KAYABA jak i z tyłu nowe sprężyny KAYABA Ale po wymianie z tyłu jest tak samo jak było. A z tego co widziałem to sprężyny JAMEX  nie mają już nr 392953 tylko 392954. Nie wiem czy to jest to samo. Prześwit na tych KAYABA mierzony w przednim kole to jakie 12.5 - 13.5 cm. moim zdaniem to za dużo z uwagi ze na Jamex'ach był prześwit około 10,5-11cm i równy przód z tyłem. Zastanawiam się albo coś muszę zrobić z tyłem bo siedzi niżej, albo wymienić te przednie sprężyny.

 

IMG_20200215_162629.jpgIMG_20200215_163203.jpg

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!