Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 3d 2.0 2003r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Potrzebuje kilku waszych rad(podpowiedzi) dotyczacych w/w samochodu. Od wczoraj jestem wlascicielem b. ladnej czarnej Meganki 2.0 16v :) z 2003r z przebiegiem 67000.

I teraz sie zaczyna :) :

 

po 1) Renault zaleca wymiane rozrzadu co 120000 lub 5 lat - 5 lat minelo 120tys nie, co myslicie? wymieniac?

 

po 2) podczas jazdy boczki z tylu (te plastikowe) strasznie trzeszcza... jakby ktos wyginal plastik na dziurach, przy hamowaniu, przyspieszaniu. Czy ktos z was w wersji 3d sie z tym spotkal??? odpiszcie co z tym zrobic bo to strasznie denerwuje...

 

po 3) w zakresie 1000 obr/min samochod dziwnie wibruje. Jak dodam gazu i jest powyzej 1000 obrotow wibracja ustaje, przy 850 obr tez tego nie ma. tylko w zakresie 1000 obr/min - wiecie moze co to???

 

Jako nowy wlasciciel MII bede Wam wszystkim bardzo wdzieczny za "dobre rady"

 

pozdrawiam, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1) Renault zaleca wymiane rozrzadu co 120000 lub 5 lat - 5 lat minelo 120tys nie, co myslicie? wymieniac?

 

Wymieniać. Jak najbardziej. Nie patrz w tym przypadku na km, tu też chodzi o żywotność materiału. Po prostu czas niekorzystnie działa na niego (jak na wszystko :-P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 2) podczas jazdy boczki z tylu (te plastikowe) strasznie trzeszcza... jakby ktos wyginal plastik na dziurach, przy hamowaniu, przyspieszaniu. Czy ktos z was w wersji 3d sie z tym spotkal??? odpiszcie co z tym zrobic bo to strasznie denerwuje...
Może dokup oryginalne spinki, zdejmij boczki, powymieniaj spinki na nowe i zmontuj ponownie. Koszt spinek nieduży, a komfort znaczny :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

racja, ale te boczki sie nie ruszaja, ba! sprawiaja wrazenie solidnie przymocowanych. poza tym nie wyobrazam sobie zdejmowania tych ogromnych boczkow ktore sa w wersji 3d... :)( Ciekawe czy ktos inny w wersji 3d mial podobny problem??

 

Co do rozrzadu to fakt ze wszystko sie zuzywa, zastanawiam sie tylko czy jesli wytrzymalosc jest na 120000 to czy przy 67tys juz go wymieniac, a ze 5 lat... cos musza pisac zeby zarobic :->

Radzę zapoznać się z regulaminem odnośnie cytowania :)

Na forum piszemy z polską czcionką - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor - fan pozwól że Cię z Twojego błędnego myślenia wyprowadzę. Kupiłem auto, w którym kiedyś pękł właśnie pasek. Auto miało koło 70 tyś przejechane, ale koleś w firmie zajmującej się autami zaniedbał właśnie okres 5 lat i sobie po 5,5 roku pasek pękł i był silnik do roboty. Także nie są to mrzonki wyssane z palca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nigdy się nie zgadzam i polemizuję z Carkiem to teraz z nim się w 100% zgadzam, nie ma co czekać, wymienisz teraz to przez najbliższe kilka lat nie będziesz o tym myślał. Nie będziesz się martwił czy to już pora czy nie. Święty spokój też ma swoją cenę. Lepiej wydać trochę kasy niż pluć sobie potem w brodę :) po co sobie problemy stwarzać, życie i tak nam ich wystarczająco wiele zapewnia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a więc tak, byłem dzisiaj w ASO w Konstancinie i:

1) wymiana rzorzadu to podobno dwie opcje: 1200zl wymiana rozrzadu + robocizna, chyba ze "trzeba' bedzie jeszcze wymienic kolo zmiennych faz to + 650zl i pompe wody + 330zl - ciekawe tylko jak bedzie z tym trzeba... jesli tak to koszt 2300zl :-(

2) trzeszczenie boczkow z tylu usuniete - wystarczyla regulacja zamkow

3) wibracje przy 1000obr/min to zuzyte poduszki silnika, koszt 1000zl :cry:

w sumie okazalo sie ze jutro jak chce to zrobic zostawie u nich od 2200 do 3300zl :cry:

 

Proszę mniej z ENTEREM i proszę z polską czcionką pisać :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

oj widze ze to ASO to wszedzie tak samo zdzieraja... co do wymiany rozrzadu to proponuje nie czekac... a co do wibracji to nie koniecznie poduszki, oni zalecaja w ASO wymiane jak tylko cos jest lekko zuzyte, a wibracje moga bys spowodowane od wyjechanego rozrzadu....

z reszta u mnie tez sie tak dzialo i po wymianie rozrzadu nie ma takiego wibrowania.

po konsultacjach z paroma mechanikami doszlismy do wniosku ze najlepiej bedzie wymienic pompe, kolo zmiennych faz i rozrzad. najtanszy z czesci jest rozrzad bo to kolo 80pln, kolo tak jak mowisz 650 i pompa okolo 270pln... plus do tego robocizna (a w ASO to nie malo...)

Ale trzeba to zrobic i czekaj za dlugo... bo bedzie po silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to wygląda w 1,6 16V ale pewnie podobnie. tak więc aby u mnie dobrać się do rozrządu potrzeba odkręcić silnik od poduszki bocznej także podczas wymiany rozrządy wyjdzie w jakim ona jest stanie i czy się kwalifikuje do wymiany. U mnie się akurat rozleciała podczas takiej operacji więc sprawa była jasna zresztą przy zakupie auta już wiedziałem że tak będzie to zdziwienia nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!