Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 3d 2.0 2003r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Potrzebuje kilku waszych rad(podpowiedzi) dotyczacych w/w samochodu. Od wczoraj jestem wlascicielem b. ladnej czarnej Meganki 2.0 16v :) z 2003r z przebiegiem 67000.

I teraz sie zaczyna :) :

 

po 1) Renault zaleca wymiane rozrzadu co 120000 lub 5 lat - 5 lat minelo 120tys nie, co myslicie? wymieniac?

 

po 2) podczas jazdy boczki z tylu (te plastikowe) strasznie trzeszcza... jakby ktos wyginal plastik na dziurach, przy hamowaniu, przyspieszaniu. Czy ktos z was w wersji 3d sie z tym spotkal??? odpiszcie co z tym zrobic bo to strasznie denerwuje...

 

po 3) w zakresie 1000 obr/min samochod dziwnie wibruje. Jak dodam gazu i jest powyzej 1000 obrotow wibracja ustaje, przy 850 obr tez tego nie ma. tylko w zakresie 1000 obr/min - wiecie moze co to???

 

Jako nowy wlasciciel MII bede Wam wszystkim bardzo wdzieczny za "dobre rady"

 

pozdrawiam, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1) Renault zaleca wymiane rozrzadu co 120000 lub 5 lat - 5 lat minelo 120tys nie, co myslicie? wymieniac?

 

Wymieniać. Jak najbardziej. Nie patrz w tym przypadku na km, tu też chodzi o żywotność materiału. Po prostu czas niekorzystnie działa na niego (jak na wszystko :-P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 2) podczas jazdy boczki z tylu (te plastikowe) strasznie trzeszcza... jakby ktos wyginal plastik na dziurach, przy hamowaniu, przyspieszaniu. Czy ktos z was w wersji 3d sie z tym spotkal??? odpiszcie co z tym zrobic bo to strasznie denerwuje...
Może dokup oryginalne spinki, zdejmij boczki, powymieniaj spinki na nowe i zmontuj ponownie. Koszt spinek nieduży, a komfort znaczny :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

racja, ale te boczki sie nie ruszaja, ba! sprawiaja wrazenie solidnie przymocowanych. poza tym nie wyobrazam sobie zdejmowania tych ogromnych boczkow ktore sa w wersji 3d... :)( Ciekawe czy ktos inny w wersji 3d mial podobny problem??

 

Co do rozrzadu to fakt ze wszystko sie zuzywa, zastanawiam sie tylko czy jesli wytrzymalosc jest na 120000 to czy przy 67tys juz go wymieniac, a ze 5 lat... cos musza pisac zeby zarobic :->

Radzę zapoznać się z regulaminem odnośnie cytowania :)

Na forum piszemy z polską czcionką - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor - fan pozwól że Cię z Twojego błędnego myślenia wyprowadzę. Kupiłem auto, w którym kiedyś pękł właśnie pasek. Auto miało koło 70 tyś przejechane, ale koleś w firmie zajmującej się autami zaniedbał właśnie okres 5 lat i sobie po 5,5 roku pasek pękł i był silnik do roboty. Także nie są to mrzonki wyssane z palca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nigdy się nie zgadzam i polemizuję z Carkiem to teraz z nim się w 100% zgadzam, nie ma co czekać, wymienisz teraz to przez najbliższe kilka lat nie będziesz o tym myślał. Nie będziesz się martwił czy to już pora czy nie. Święty spokój też ma swoją cenę. Lepiej wydać trochę kasy niż pluć sobie potem w brodę :) po co sobie problemy stwarzać, życie i tak nam ich wystarczająco wiele zapewnia ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

a więc tak, byłem dzisiaj w ASO w Konstancinie i:

1) wymiana rzorzadu to podobno dwie opcje: 1200zl wymiana rozrzadu + robocizna, chyba ze "trzeba' bedzie jeszcze wymienic kolo zmiennych faz to + 650zl i pompe wody + 330zl - ciekawe tylko jak bedzie z tym trzeba... jesli tak to koszt 2300zl :-(

2) trzeszczenie boczkow z tylu usuniete - wystarczyla regulacja zamkow

3) wibracje przy 1000obr/min to zuzyte poduszki silnika, koszt 1000zl :cry:

w sumie okazalo sie ze jutro jak chce to zrobic zostawie u nich od 2200 do 3300zl :cry:

 

Proszę mniej z ENTEREM i proszę z polską czcionką pisać :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

oj widze ze to ASO to wszedzie tak samo zdzieraja... co do wymiany rozrzadu to proponuje nie czekac... a co do wibracji to nie koniecznie poduszki, oni zalecaja w ASO wymiane jak tylko cos jest lekko zuzyte, a wibracje moga bys spowodowane od wyjechanego rozrzadu....

z reszta u mnie tez sie tak dzialo i po wymianie rozrzadu nie ma takiego wibrowania.

po konsultacjach z paroma mechanikami doszlismy do wniosku ze najlepiej bedzie wymienic pompe, kolo zmiennych faz i rozrzad. najtanszy z czesci jest rozrzad bo to kolo 80pln, kolo tak jak mowisz 650 i pompa okolo 270pln... plus do tego robocizna (a w ASO to nie malo...)

Ale trzeba to zrobic i czekaj za dlugo... bo bedzie po silniku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to wygląda w 1,6 16V ale pewnie podobnie. tak więc aby u mnie dobrać się do rozrządu potrzeba odkręcić silnik od poduszki bocznej także podczas wymiany rozrządy wyjdzie w jakim ona jest stanie i czy się kwalifikuje do wymiany. U mnie się akurat rozleciała podczas takiej operacji więc sprawa była jasna zresztą przy zakupie auta już wiedziałem że tak będzie to zdziwienia nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!