Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny odgłos - skrzynia biegów się kończy?


puuma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

ostatnio robiłem długą trasę swoją megi i w drodze powrotnej do domu pojawiły się dźwięki jak na filmie. Dźwięk przypomina takie terkotanie i nie zależy czy silnik zimny czy ciepły.

Zaobserwowałem, że słychać go najbardziej w momencie jak odpuszczam gaz a auto dalej jest na biegu. Jak wrzucę na luz nagle dźwięk znika i jest cicho. Po wbiciu biegu znowu słychać takie terkotanie. Odgłos można porównać do pracy silnika w starych ikarusach.

Czy to może być objaw, że kończy się skrzynia i trzeba ją wymienić, czy może wystarczy tylko wymiana oleju w skrzyni?

https://youtu.be/X3oIl2Mdzmc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej łożysko skrzyni biegów może sobie wyć, bez przesady że skrzynia do wymiany od razu. Będzie, jeśli zbagatelizujesz temat. Jeśli dźwięk występuje na wszystkich biegach bez wyjątku, to nie upatrywałbym problemu w samym mechanizmie skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat można zamknąć. Wczoraj w drodze z pracy zawyło, było słychać strzał, szarpnęło (było słychać, że coś pękło i dźwięk jakby coś co pękło zaczęło się obijać o inne elementy) i w tym momencie skrzynia powiedziała dobranoc. Auto siłą rozpędu dojechało na parking i tak już zostało. Po wrzuceniu biegu słychać chrobotanie ze skrzyni ale auto nie reaguje na bieg. Nawet nie dałem rady dojechać do warsztatu po pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak...dźwięk z filmiku bardziej mi przypominał wycie łożyska. Współczuję. Przebieg na tym filmiku jest prawdziwy, 243 tysiące kilometrów wytrzymała? Wymieniałeś w niej kiedyś olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, droopy napisał:

Czyli jednak...dźwięk z filmiku bardziej mi przypominał wycie łożyska. Współczuję. Przebieg na tym filmiku jest prawdziwy, 243 tysiące kilometrów wytrzymała? Wymieniałeś w niej kiedyś olej?

Jak go kupiłem to miał około 180k przejechane i wszystkie płyny, oleje, filtry były wymieniane, więc zakładam, że olej w skrzyni też.

Czy przebieg prawdziwy, ciężko stwierdzić. Moim zdaniem jest o jakieś 100-200k więcej nalatane, bo to widać po zużyciu wnętrza.

Edytowane przez puuma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, puuma napisał:

Moim zdaniem jest o jakieś 100-200k więcej nalatane, bo to widać po zużyciu wnętrza.

bez przesady zeby ten silnik tyle wytrzymał ;D

 

33 minuty temu, puuma napisał:

więc zakładam, że olej w skrzyni też.

błędne założenie. Zazwyczaj "wszystkie oleje i płyny" tzn olej silnikowy, pyn chłodniczy i ew. plyn hamulcowy. W skrzyni rzadko się wymienia bez uprzedniego poinformowania majstra który to ma zrobić. Jeżeli po prostu skrzynia nie uległa jakiejś awarii to domyślam się, że był niski stan oleju i któreś łożysko padło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, onomatopeja napisał:

 bez przesady zeby ten silnik tyle wytrzymał ;D

Nie wiem jak nowsze wersje ale Megane I coupe sprzedawałem kilka ładnych lat temu z przebiegiem grubo ponad 200, a auto było z Niemiec i pewnie kręcone. Silnik i skrzynia były w bardzo dobrej kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie nie miał oleju w skrzyni biegów bo słychać że pracuje na sucho. Bo ja tak miałem w innym aucie pękła uszczelka w pół os i wyciekło olej z skrzyni biegów. Czyli jednym słowem nie kontrolowałeś poziom oleju i czy nie ma wycieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kontrolować poziom oleju w skrzyni biegów? Mnie kiedyś uszczelniacz półosi poszedł i wyciekło ok. 300 ml oleju. Zero objawów, spod auta nie kapało. Szczęście, bo w odpowiednim czasie zajechałem na serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko do tego Panowie to trzeba mieć kanał i ściągnąć osłonę silnika (w niektórych samochodach) więc pod blokiem lub w garażu podziemnym przy standardowej kontroli płynów pod maską nikt tego nie wykona.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakby to miałem na myśli, ale... dzięki za złote rady :)

Edytowane przez konwil
Merytoryka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!