Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II nietypowe losowe szarpanie/bujanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Przekopałem masę tematów z różnych źródeł jednakże nie znalazłem odpowiedzi.

Załamuję już ręce.

Sprawdziłem cewki, wymieniłem komplet świec, przeczyściłem przepustnicę, polutowałem kabel od cewek bo był przetarty,

poczyściłem styki komputera, sprawdziłem kable.

Auto zbiera się o wiele lepiej niż po zakupie jednakże nie udało mi się wyeliminować jednego nietypowego problemu który zauważyłem niedawno.

Mam problem z "bujaniem" silnika.

Objawia się to tak jak by losowym wypadaniem? zapłonu.

Auto normalnie zawsze odpala nie ma żadnych problemów,

na biegu jałowym podczas gdy sobie spokojnie chodzi,

słychać z rury nieregularne jak by dmuchnięcie powietrza i w tym momencie silnik właśnie zaczyna bujać całą budą.

Takie losowe wypadanie zapłonu jak by.

Objawy takie występują do 2k obrotów. Czuć je nawet podczas jednostajnej jazdy do 2k obrotów.

od 2000 rpm taki objaw nie występuje. W drążku zmiany biegów nie czuć wtedy tego charakterystycznego przeskakiwania.

Nie czuć braku mocy wręcz przeciwnie. Do maksymalnych obrotów wkręca się naprawdę szybko.

Kiedyś zdarzyło mi się usłyszeć nieprzyjemny odgłos zgrzytania koła zmiennych faz rozrządu przy odpalaniu, ale wystąpiło to raz i już nigdy się nie pojawiło.

Pytanie moje brzmi czego może być to przyczyna. Sprzęgło, kzfr, pompa ?

Proszę o pomoc nie mam już sił do tego.

Na desce nie wyświetla błędu, pod komputerem też niczego nie zauważyłem.

Motor to 1.6 16V

Pozdrawiam :)

 

FILM POD SPODEM

 

 

Edytowane przez Flashek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być przebicie międzyzwojowe w jednej z cewek. Warto jedną dokupić i próbować przez podmianę wyeliminować ten problem.

Przy małej energii zgromadzonej w rdzeniu następuje zanik iskry i wypadanie zapłonu, co powoduje bujanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam sprawdzić;

 - czystość i suchość świec i cewek,

 - czystość filtra powietrza,

 - czystość i szczelność map sensora,

 - wartość podciśnienia w układzie dolotowym i ew. wymiana uszczelek kolektora ssącego.

    Podciśnienie w kolektorze dolotowym ( na ciepłym silniku ) powinno oscylować w granicach ; ok 28 do 36 kPa,

 - wymiana czujnika położenia wału korbowego, bo jest czujnikiem chimeryczny, jak nowy, to tylko oryginał.

    Na podstawie wysyłanego sygnału kątowego położenia wału korbowego, komputer oblicza ;

      -  prędkość obrotową ,

      -  steruje kątem wyprzedzenia zapłonu,

      -  stabilizuje prace silnika na biegu jałowym,

      -  steruje zaworem elektromagnetycznym pochłaniacza par paliwa ,

      -  steruje elektrozaworem zmiennych faz rozrządu,

 - sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu ( kiedy zmieniano rozrząd ? ),

 - wykasować ewentualne błędy w komputerze,

- jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich odcinkach, przegonić auto na wysokich obrotach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzisiaj zdjąłem plastikowy kolektor aby posprawdzać kilka rzeczy.

Po zdjęciu plastikowego kolektora wylało się z 0.5 litra oleju, z niego tyle że chyba starego bo był mocno czarny a nie dawno wymieniałem na nowy.

Poczyściłem co się dało benzyną ekstrakcyjną i izopropanolem,

brud mi do środka na szczęście nie wpadł

Czujniki były cale zaolejone, je też wyczyściłem.

Czujnik map sensor wygląda na szczelny.

W załączniku jest screen z komputera z danymi zczytanymi dzięki ELM, Podciśnienie MAP wygląda na OK.

 

Nie wiem czy to kwestia ELM ale Bank 1 sensor 2 cały czas pokazuje -100% i nic się nie chciało zmienić.

Elektrozawór zmiennych faz jest jak by przytarty - zdjęcie w załączniku.

Martwi mnie ten olej. Zobaczę czy sytuacja z tym się powtórzy.

Jutro kupię czujnik położenia wału tak dla pewności.

Rozrząd wymieniano 40 tys KM temu

20180829_172808.jpg

Nowy obraz mapy bitowej (4).jpg

20180829_174724.jpg

20180829_162846.jpg

Stary czujnik sprawdzony pod miernikiem działa normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału wymieniony na nowy. Efekt silnik lepiej pracuje ale nadal wystepuje problem. Do tego zauważyłem że im silnik cieplejszy tym te kichanie narasta.

Edytowane przez Flashek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!