Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej dolać, jaki wlać przy wymianie?


mrt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam renaultową brać!
Przed chwilą moja Renata poinformowała mnie o niskim poziomie i konieczności uzupełnienia oleju. Jeżdżę nią od listopada zeszłego roku, z kilkoma przygodami, ale osobiście nie dolewałem, ani nie wymieniałem oleju, choć jego poziom starałem się kontrolować co jakiś czas. Niestety nie wiem, jaki olej znajduję się w niej obecnie. Wiem, że zalecany to ELF 5W40, ale nie wiem czy poprzedni właściciel taki wlewał ostatnio. Nie jestem w stanie się z nim już skontaktować. Czy w obecnej sytuacji mogę dolać "w ciemno" olej zalecany, czy muszę pokusić się o wymianę całego oleju w układzie? Wymianę planowałem zrobić dopiero przed zimą, głównie ze względów finansowych, gdyż ostatnio mam sporo wydatków, niestety także związanych z innymi bieżącymi naprawami samochodu. Nie jestem dobry w samochody, więc nie wiem z jakimi konsekwencjami dla auta wiąże się dolanie oleju A do oleju B. Dziś na 22 zamierzam jechać do pracy i do tego czasu chciałbym uzupełnić olej. Jeszcze w temacie ewentualnej wymiany oleju - auto ma już przejechane 205000 km. Czy przy takim przebiegu, podczas wymiany oleju, warto zmienić olej z zaleconego na jakiś inny? Na jakie koszty muszę się przygotować podczas wymiany? 

PS. W bagażniku, w pozostałościach po poprzednim właścicielu znalazłem butelkę litrową oleju TOTAL 15W40. Jest ona zamknięta, więc domyślam się, że nie taki olej krąży w żyłach mojego samochodu, ale czy wielkim błędem byłoby dolanie tego oleju? Wiecie, krucho z $ ostatnio u mnie, a ta butelka z olejem się wala po bagażniku, więc wole zapytać i narazić się na śmieszność ;)

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze zasadnicze pytanie jest następujące - kiedy ostatnio wymieniałeś olej w swoim samochodzie (przy jakim przebiegu i jaki czas temu)? Jeśli chodzi o rodzaj i gęstość oleju to przez cały okres eksploatacji samochodu powinno stosować się olej zalecany przez producenta, jeśli pojawią się jakieś ubytki to znaczy, że coś jest nie tak z silnikiem (spala olej lub jest gdzieś wyciek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Wymień olej - kluczowy płyn ustrojowy dla Twojego silnika (panewki, turbo) - nawet nie wiesz kiedy był zmieniany przez poprzedniego właściciela więc tym bardziej

2) Najpierw czytaj, później zakładaj - w temacie olejów jest tyle napisane, że można kilka godzin delektować się lekturą

3) Koszt z filtrem pewnie w 200 zł się zmieści (wiele firm wymienia gratis przy zakupie oleju u nich)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze @pbet - wymiana oleju to koszt maksymalnie 200zł. Lepiej zainwestować te dwie stówki i mieć święty spokój niż później ładować tysiące w naprawę silnika bo np. panewki się obrócą lub zatrze się turbo... Jeśli masz zamiar jeździć jakiś czas tym samochodem to dla własnego spokoju wymień olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle to po zakupie auta bez udokumentowanej historii zawsze robi się pakiet startowy, który należy mieć wkalkulowany w budżet na zakup samochodu czyli:

- olej

- płyn chłodniczy

- płyn hamulcowy

- wszystkie filtry

- rozrząd i napęd akcesoriów

Kto tego nie zrobi kręci w życiu kolejny epizod z serii "Oszukać przeznaczenie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrt napisał:

Zatem wymiana, przy wymianie pozostać przy zalecanym 5W40?

Tak - pozostać przy tej lepkości.

Polecam temat do przestudiowania ; Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu. Kupiłem jakiś czas temu Meganke 1.9 dci z przebiegiem 200 000. Nie znalem jej historii, przebieg już pierwszej nowości nie był wiec zdecydowałem się na standardowy olej 10w40. Wymieniam olej razem z filtrami co 8-10 tys km. ( Powietrza co 2 wymiany oleju ) mimo moich obaw, ze samochód będzie brał olej ... nie bierze nic. Tyle

ile wleje przy wymianie, wylewam przy kolejnej. Dojezdzilem tak do 260 000 km. Samochód nadal oleju nie zjada, pytam

z ciekawości, czy zostać przy tym oleju 10w40, czy przerzucić się na jakiś inny ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!