Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z rozruchem silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

proszę o pomoc w diagnozie problemu jaki ostatnimi czasy zaczął występować w moim aucie tzn. po przerwie kilku godzin (np. po nocy) samochód nie może odpalić. Akumulator wymieniony na nowy tydzień temu. Słychać, że rozrusznik kręci ale silnik nie łapie. Do rozruchu dochodzi najczęściej po 5-7 próbach, następnie jest to lekkie zaskoczenie motoru i fiasko a przy kolejnej próbie silnik odpala. Dodam, że na ciepłym silniku nie ma problemów z uruchomieniem silnika. Ponadto po odpaleniu silnik przez krótką chwilę trzęsie jakby nie palił na wszystkie gary, dopiero po wciśnięciu pedału gazu silnik dostaje obrotów i już utrzymuje właściwe obroty.
Tutaj moja dywagacja:

1. Czy jest to wina rozrusznika (uszkodzony bendiks)?

2. Czujnik położenia wału/wałka rozrządu? Do ewentualnego wyczyszczenia lub wymiany?

 

Poza tym notorycznie wraca błąd "skontroluj układ wydechowy" ale sądzę, że jest to powiązane z użytkowaniem LPG lub jakimś defektem instalacji elektrycznej sondy za katalizatorem. Nie chciałbym inwestować kasy na chybił trafił bo niestety sytuacja mi na to nie pozwala.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz LPG to taki standard na początek przy problemach z porannym rozruchem. Zakręć całkowicie gaz na butli, wypal to co zostało w układzie, a później zrób parę kilometrów na samej benzynie, zostawiając na noc auto dalej z zakręconym zaworem LPG. Często winna jest nieszczelność, gaz dostaje się do układu cały czas i po dłuższym postoju odpalasz na dwóch paliwach, stąd problemy. Jak nie pomoże to można kombinować dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak poleciłeś, zakręciłem gaz na butli i przejechałem 20km~ zostawiając samochód na noc z zakręconą instalacją LPG. Poranny rozruch powiódł się za pierwszym razem lecz nie jakoś idealnie bo samochód trochę się męczył i kręcił przez chwilę ale jednak odpalił przy pierwszej próbie. Zastanawia mnie fakt skąd wziął się ponownie gaz w instalacji, w takiej ilości że mogłem przejechać dystans 1km~ pomimo zakręconej butli. Po pracy czyli po kolejnych 9h postoju na parkingu ponownie silnik odpalił pierwszym razem i sytuacja adekwatna do tej z ranka, również trudny rozruch i znowu dystans około 1km przejechany na gazie po czym dopiero sygnał o końcu LPG w układzie. 
Myślę, że dobrą opcją aby się dowiedzieć co z tym gazem się dzieje, będzie wypalenie paliwa LPG które mam w butli tak aby już nic nie mogło przeciekać do dalszej części instalacji. 
Co może być uszkodzone w instalacji LPG powodując przedostawanie się gazu do dalszej części układu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się uruchamiasz auto na gazie, czy odpalił na benzynie (z problemami), a później po nagrzaniu pomimo odcięcia gazu na butli przełączył się na chwilę na LPG i kawałek jechał?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, lukasz243243 napisał:

zakręciłem gaz na butli i przejechałem 20 km~ zostawiając samochód na noc z zakręconą instalacją LPG.

Zastanawia mnie fakt skąd wziął się ponownie gaz w instalacji, w takiej ilości że mogłem przejechać dystans 1 km~

pomimo zakręconej butli.

Szczelność zaworu butli do kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak sądzę dlatego chcę całkowicie opróżnić LPG z samochodu by wykluczyć tą ewentualność

 

Podrzucam jeszcze krótki film który pokazuje jak wygląda ten niepokojący rozruch. 

Witam ponownie, czy ma ktoś z Was pomysł co może powodować ciężki rozruch pokazany na filmie? 

Gaz całkowicie wypalilem więc myślę że można już go wykluczyć. Owszem jest dużo lepiej bo samochód odpala za pierwszym razem ale nie tak jak powinien. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!