Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

niskie obroty, mała prędkość


Greg0r

Rekomendowane odpowiedzi

Nie musisz ściągać całego, termostat masz pod króćcem po lewej stronie zdjęcia, który bardzo słabo uchwyciłeś. Wystarczy, że to odkręcisz od tego całego elementu.

Filtr paliwa według mnie nie ma żadnego wpływu na jazdę na gazie, ale to na logikę biorę, może się mylę, kto tam wie :)

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według manuala jest to kopuła termostatu a osobną częścią jest obudowa termostatu (dwa różne numery OEM). Żeby była jasność.. nie próbuję się tutaj mądrzyć ;) Chciałem tylko doprecyzować żeby nie dodawać sobie roboty zupełnie niepotrzebnie :) Tak czy inaczej, wielkie dzięki za cenne podpowiedzi. W niedzielę wyrok :)

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

Nie ma plastiku. Zarówno kopuła, jak i obudowa są aluminiowe 

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Witam ponownie.

W niedzielę wymieniliśmy termostat (Vernet), czujnik temp. (Vernet) + odpowietrzenie i nowy płyn. Poprosiłem znajomego o pomoc, bo zależało mi na odczytach z kompa.

Przy okazji podciągnęliśmy linkę gazu bo była nieco luźna ale to raczej zabieg kosmetyczny. Luzowanie jej nie miało wpływu na obroty.

Dodatkowo profilaktycznie uszczelniliśmy wąż podciśnienia na trójniku do filtra węglowego (ot taka luźna myśl kumpla).

Auto teraz zachowuje się tak samo jak poprzednio. Odpala bez problemu ale obroty zachowują się identycznie, czyli na zimnym próbuje nawet zgasnąć a na ciepłym obroty czasami spadają do 500 i wracają w okolice 650 i delikatnie falują. Mocy nie przybyło :( jet tak samo.

Jedyna zmiana to szybciej nagrzewający się silnik i wyższa temperatura pracy silnika - około 90 st.

Zamieszczam dwie nowe foty. Auto na jałowym po przejechaniu około 10 kilometrów.

 

IMG_20180903_094202.jpg

IMG_20180903_094224.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.08.2018 o 08:09, Andrzej-2010 napisał:

Podciśnienie w kolektorze dolotowym ( na ciepłym silniku ) powinno oscylować w granicach ; 

     ok 28 do 36 kPa

Jutro wrzucimy auto jeszcze raz na kompa i zrobię odczyty. Na co jeszcze zwrócić uwagę ? może uda mi się zrobić zapis wszystkiego, co komp pokaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.08.2018 o 16:20, jabrze napisał:

Jeśli są za wysokie, a najczęściej jak falują. Na gorącym stoi w skrajnej pozycji.

U Ciebie są za niskie. Oznacza to, że silnik krokowy jest podejrzany, o czym wspomina @Andrzej-2010 . Teraz mu przyznaję rację. To on odpowiada za te obroty. Wyjmij silnik i zobacz, czy się maksymalnie wysunął. Spróbuj poruszać go ręką . Wszystko robimy na włączonym zapłonie. Czasami wystarczy go umyć, żeby się nie zacierał.

Wskazanie temp. masz prawidłowe. Masz szczelny układ dolotowy.

W tej chwili jak dodasz gazu obroty rosną, ale jednocześnie zaingerowalibyśmy w przepustnicy potencjometru stanu położenia poprzez sterownik dodaje jeszcze paliwa. Samochód ma za bogatą mieszankę. Napisałeś o kompie. Jak podejrzysz pracę pierwszej sondy to pokaże za niską wartość napięcia. Wg obrotów będzie to ok. 0,7-0,8V. Sprawdź map sensor, bo to kolejny krok jeśli będzie taka potrzeba

Czy przy zapaleniu masz ok 1000 obr? W jakim czasie one spadają do tego min.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź i przede wszystkim zwracam honor jabrze, bo kopuła faktycznie jest plastikowa jak pisałeś a obudowa alu :)

Krokowy powinno mi się udać zdobyć na test w tym tygodniu. Co prawda używany ale oryginał. Mam tez marny nowy zamiennik (kupiłem w zeszłym roku) ale nie byłem w stanie go zaadoptować. Ciągle wahał się na 3-4k obrotów. Próbowałem kilkakrotnie. Czyściłem ten, który mam dwa tygodnie temu (płyn do czyszczenia gaźników/przepustnic) i nic to nie dało.

Zgadzam się natomiast, że to krokowy może teraz odpowiadać za obroty i ich falowanie. wartości sondy postaram się jutro sprawdzić. Kumpel ma kompa Delphi i tu jako ciekawostka, jako pierwszy pokazał mi konkretnie o jaki błąd poduszki chodzi. Wcześniej dwóch mechaników nie miało wskazań żadnych ... 

A jak sprawdzić map sensor ? 

Po odpaleniu mam około 1k obrotów. Spadają po osiągnięciu temperatury na poziomie pierwszej kreski. Po tych wymianach trwa to kilka minut, około kilkuset metrów przejechanych. Jutro rano mogę to sprawdzić  dokładniej , jeśli potrzeba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mogę się pomylić bo mam do czynienia z różnymi. Odnośnie czujnika mapy - nie masz mocy, więc górnych wartości nie dostaniesz.

Czyli masz wszystko dobrze do nagrzania silnika. Sprawdzić dokładnie oscylacje na sondzie.To ona może tak dusić te obroty. Popraw połączenie wtyczki sondy, bo dla mnie jest teraz najbardziej podejrzana.  Przy niedogrzaniu silnik faluje jak przy uszkodzonym silniku krokowym. Znaleziony błąd poduszki może wynikać z braku ładowania przy niskich obrotach - w tej chwili mało istotne, bo się poprawi wraz z nimi. Serwis jeszcze się nie zapala?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jabrze napisał:

Serwis jeszcze się nie zapala

świeci się cały czas serwis dla poduszki, nic poza tym. Tak mam od początku, tzn. odkąd kupiłem megi ale zawsze ważniejsze były inne usterki (mniejsze lub większe). 

12 minut temu, jabrze napisał:

Sprawdzić dokładnie oscylacje na sondzie

Rozumiem, że wartości na kompie pokażą co i jak ? 

 

13 minut temu, jabrze napisał:

Znaleziony błąd poduszki może wynikać z braku ładowania

Konkretnie to pokazało błąd lewej poduszki kierowcy i problem z zasilaniem 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Zamieszczam 2 krótkie filmy (o ile się zmieszczą :)) oraz 1 zdjęcie. Pierwszy film to odczyty sondy, drugi - ciśnienie na map sensorze. Zrobiliśmy jeden prosty test a mianowicie wypięliśmy czujnik ciśnienia i w tedy auto chodziło niemalże idealnie (delikatne prawie niewidoczne falowanie) przy około 700 obrotach. Akurat obok stała meganka w zaprzyjaźnionym warsztacie, więc wypięliśmy na moment map sensor i podpięliśmy do mojego ale było tak samo jak na moim, czyli znowu obroty poniżej 650. Niestety nie wiadomo czy ta druga megi jest sprawna :)

Jutro może zdobędę jeszcze jeden czujnik używany od tego samego modelu silnika, co mój i zobaczę czy to coś zmienia. Jakieś pomysły ? :) Mam nadzieję, że nic nie namieszałem :)

 

Filmy się nie mieszczą więc podaje link do materiałów na moim dysku google :)

https://drive.google.com/open?id=1dTro0gIHkKVEbXZU3O5EMptwGtrT1uWP

https://drive.google.com/open?id=1399NZmQqWO9_jlzmENYm4ahAixFEmbCB

IMG_20180905_173451.jpg

IMG_20180905_173535.jpg

Edytowane przez Greg0r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!