Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłokietnik Megane IV do wersji LIFE


Rekomendowane odpowiedzi

Z tym silnikiem to nie poszalejesz z mocą. Wolnossące jednostki są oporne na podnoszenie i mocy i jedyne co uzyskasz, to jakieś 10KM kosztem właśnie kilku tysięcy. Niestety, jedyną sensowną opcją jest doładowanie silnika sprężarką albo turbo, a to z kolei jest zupełnie nie opłacalne w przypadku tego silnika (koszt ponad 12 tys. zł) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale on mówił również o zwiększeniu reakcji na pedał gazu, samą kulturę pracy, głośność. Sumarycznie twierdzi że jest w stanie uzyskać 30% więcej mocy i momentu, który jest osiągany znacznie szybciej niż ten w seryjnym silniku. Takie filmiki mi podesłał... https://44tuning.pl/nie-tylko-chip-tuning-silniki-wolnossace-maja-duzy-potencjal-do-tuningu  Ale tak jak mówię, do sierpnia mam jeszcze gwarancję więc mam czas na przemyślenia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zmiany o których Ci powiedział, to faktycznie mogą delikatnie wpłynąć na pracę jednostki, ale to bardziej zmiana charakterystyki pracy silnika (kultura, przebieg wykresu momentu obr.), samej mocy nie przybędzie za dużo, a już na pewno nie 30%. Przyrosty tego rzędu uzyskuje się w doładowanych jednostkach chiptuningiem i jest to całkiem realne bez zmiany gratów w samochodzie. 

Co do tego co piszą na tej stronie, to jakieś czary, bo jak można podnieść moc o 15%, zmieniając olej i lekko przebudowując dolot? A poza tym uzyskanie doładowania 0,1-0,2 bara z samej zmiany dolotu bez żadnej dmuchawki, to już czyste kłamstwo.

Także, zastanów czy chcesz zostawić u "znajomego" kupę forsy za znachorskie metody tuningu z niepewnym efektem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział, że najpierw bierze na "warsztat" i sprawdza silnik, jakie są realne szanse na tuning. Jeśli stwierdzi że niewiele może to nie robi nic. Także podchodzę do tego na luzie, bez spiny...da się to fajnie, nie da to tez nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie....też mówił że najwięcej można zyskać gdyby założyć turbinę, ale to już co najmniej 10 tys. No i nie wiadomo czy by to wytrzymała skrzynia biegów i przełożenie na koła.  Powiedział że z 1.6 to by się dało nawet 200 koni zrobić, ale jak dla mnie to zbyt duża ingerencja, bałbym się potem o niezawodność jednostki. A na tym najbardziej mi zależy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że z turbo się z 1.6 wykręci 200KM, nawet Renault wypuszczało MIV GT z 1.6 TCe o mocy 204KM, ale nie mam pewności czy to ten sam silnik co 1.6 SCe. Poza tym, wydaje mi się, że rajdówki nie chcesz budować, więc na Twoim miejscu bym nie kombinował z eksperymentalnym (i w/g mnie fikcyjnym)podnoszeniem mocy i dla dobra jednostki dbał o olej i filtry, a to wystarczy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6 Tce to jest całkowicie inna jednostka niż 1,6Sce.

 

Jak w wolnossaku podniesie moc zabiegami jak w tym artykule o 30% to ja jadę do niego w ciemno - kurde takich głupot to jak żyje nie słyszałem.

To tak jak w Maluchu się podnosiło moc (do 40KM) zakładając "turbinkę Kowalskiego" i grzebiąc w dolocie. 

Co prawda ta "turbinka" działała - i są na to dowody, ale nie w takim zakresie (dawała 1-2KM).

Z 1,6Sce da się wycisnąć więcej - ale to już grzebanie w głowicy i dole silnika - a w sumie to bardziej wpłynie na przebieg mocy/momentu, co będzie miało przeniesienie na odczucia z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic, facet mnie zaintrygował, mam do niego niedaleko to pojadę na miejsce, może mi pokaże na własne oczy te jego "tuningi", to mnie nic nie kosztuje :)  Może da mi namiary do ludzi, którym przerabiał - ich popytam czy warto. Jeśli jest w stanie sprawić, żeby moment był większy i dostępny od niższych obrotów to może wyglądać całkiem ciekawie :)  Jeśli podejmę decyzję i dam mu do przeróbki to Wam opisze oczywiście jaki jest zysk i czy warto. Ale to najszybciej w przyszłym roku w sierpniu - kiedy gwarancja się skończy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zanim się tam wybierzesz, to poczytaj opinie, bo pośród słodzących, znalazłem parę, na których ów Pan osobiście opisuje, że liczy sobie za przegląd silnika 1800zł (słownie: tysiąc osiemset złotych polskich) także, skoro za sam przegląd silnika tyle kasuje, to za swój magiczny tuning, pewno ze 3 razy tyle (mam nadzieje, że w pakiecie ma święcenie silnika przez biskupa co najmniej). Chodzi o to, żebyś się przypadkiem w bezsensowne, duże koszty nie wpakował.

 

Żeby nie być gołosłownym, w załączeniu jedna z odpowiedzi właściciela, gdzie chwali się ceną za usługę (zaznaczony tekst)

Bez nazwy.png

Edytowane przez MichalVTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zapytałem go o to, powiedział że  włącza potem to w koszty tuningu jeśli się zdecydujesz. . Dlatego gdybym się miał decydować, spróbuję dotrzeć do osób, które coś u niego robiły i u źródła popytać czy faktycznie warto, czy to zwykłe bajki. Tutaj opisał jak to robi https://44tuning.pl/na-czym-polega-tuning-mechaniczny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem ich stronę i nic odkrywczego nie piszą, za to ładnymi, rozbudowanymi zdaniami. Chwalą się, że z 1.4T fiata zrobili 300KM po kompletnej modyfikacji wszystkiego i jest to sukces na miarę światową... no cóż.

Fajnie będzie jak właśnie podzielisz się z nami relacją ludzi, którzy tam byli, robili samochody i coś im tam wyszło.

Ciekawi mnie też, czy ktoś kto uzyskał na ich hamowni dodatkowe 30% z wolnossaka, na innej hamowni również pokazało mu podobny przyrost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!