Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chwilowy brak mocy


aspiezak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kilku dni mam problem z moją Megane 1.6 110 km. Otóż jak już samochód się rozgrzeje i czasami mam potrzebę troszeczkę szybciej włączyć się do ruchu to w okolicach 3700-4000 obrotów silnik dostaje zadyszki na ułamek sekundy. Jakby mu na chwilę zabrakło "powietrza". Dzieje się tak na benzynie jak i na gazie. Ostatnio czyszczona była przepustnica. Po tej operacji co jakiś czas obroty  zawieszają  się chwilowo w okolicach 1200. Ale bardziej martwi mnie ta chwilowa utrata mocu. Czy to czyszczenie może mieć z tym związek? Czy raczej trzeba szukać innej przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź na clipa do kogoś, kto zna Renault.

44 minuty temu, aspiezak napisał:

okolicach 3700-4000 obrotów silnik dostaje zadyszki na ułamek sekundy

Za dużo rzeczy, żeby cokolwiek wnioskować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowy brak mocy przy tych obrotach ma niewielki związek - tylko przy przyśpieszaniu, natomiast wtyczka już tak.

Jest dokładnie opisane sprawdzanie tego zaworu dla Megane 2. Jest również film na YT w bratnim języku. U Ciebie jest dokładnie tak samo - znajdziesz po moim nicu - było to w przeciągu trzech ostatnich miesięcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Przepraszam "jabrze" ale chyba jestem zbyt mało błyskotliwy i nie do końca rozumiem tego co mi napisałeś. Chodzi mi o tą wtyczkę. Przeglądałem tematy w których się udzielales i powiem szczerze, że zwątpiłem. Nie wiem czy dobrze rozumiem ale przyczyny moich problemów mam szukać w wtyczce do elektrozaworu? Przepraszam za głupie pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.09.2018 o 21:21, aspiezak napisał:

czasami mam potrzebę troszeczkę szybciej włączyć się do ruchu to w okolicach 3700-4000 obrotów silnik dostaje zadyszki na ułamek sekundy. Jakby mu na chwilę zabrakło "powietrza".

Raczej paliwa.

Proponuje;

- przeczyścić map sensor, 

- udrożnić i zapewnić szczelność wszystkich wężyków ciśnieniowych,

- zapewnić szczelność montażu map sensora,

- wymienić filtr powietrza,

- jeżeli było ostatnio dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, to przegonić auto na wysokich obrotach,

- wymienić świece i zmniejszyć odstęp elektrod na 0,7-0,8 mm. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aspiezak napisał:

X

Wyjąć wtyczkę elektrozaworu, to wyskoczy błąd. Rozumiem, że już tak robiłeś i nie było żadnej różnicy przy przyśpieszaniu, a jeśli tak, to może oznaczać, że on przepuszcza olej bez sterowania elektrycznego. Niewiele ma to wspólnego z przedziałem obrotów o których piszesz. Tu się skłaniam do problemów z ciśnieniem paliwa o czym pisze Andrzej. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po powrocie z delegacji wracam do tematu. Otóż jak mi radził Andrzej-2010 przeczyściłem jak na razie map sensor. Efekt jest taki, że samochód odżył. Zdecydowana poprawa w elastyczności i przyspieszeniu. Na weekend zostawiam sobie pozostałe rzeczy proponowane przez Andrzeja. Co do zadyszki występuje ona dalej. Tu się nic nie zmieniło. Zauważyłem tylko jedną rzecz. Jak wcześniej pisałem po przeczyszczeniu przepustnicy zaczęły mi się co jakiś czas wieszać obroty w okolicach 1200 poczym opadają do ok 800. I tak za każdym razem jak ujade kawałeczek np. w korku. Nie dzieje się tak jak na jałowym dodam gazu do np. 3000. Tylko przy jednoczesnym poruszaniu się zawieszają obroty. No i kluczowe wg mnie jest to, że dzieje się to jak rozgrzeje się silnik. Bezpośrednio po odpaleniu i przez pierwsze 2 kilometry obroty zachowują się "normalnie". Kolejna rzecz, która zauważyłem to obroty na jałowym nie są stale jak kiedyś przed czyszczeniem przepustnicy. Nawet jak spadną do tych 800 obrotów to i tak wskazówka obrotomierza jest "niespokojna". Strasznie żałuję że zdecydowałem się na czyszczenie przepustnicy. Było dobrze a chciałem żeby było jeszcze lepiej....

Edytowane przez aspiezak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, aspiezak napisał:

Strasznie żałuję że zdecydowałem się na czyszczenie przepustnicy. Było dobrze a chciałem żeby było jeszcze lepiej....

Oprócz czyszczenia należy wymienić oringi na oryginalne, oraz 

Dnia 6.09.2018 o 09:23, Andrzej-2010 napisał:

- zapewnić szczelność montażu map sensora,

 

również nowe oringi.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich ponownie. Z racji iż mam bardzo mało wolnego czasu dopiero dzisiaj zabrałem się za auto. Od kilku dni coraz częściej zawieszały mi się obroty na 1200 obrotów. Zadyszka przy 3700 raz była raz nie. No i najgorsze że zrobił się strasznie mulasty. Czasem było lepiej ale częściej gorzej. Odpinanie wtyczki od elektrozaworu powodowało błąd i minimalny spadek mocy. Praktycznie nie było różnicy. Więc kierując się Waszymi radami znalazlem oringi do map sensora, zamowilem nową uszczelkę przepustnicy i najtańszą używaną przepustnicę. Wcześniej tego nie widziałem jak czyściłem map sensor ale tym razem przyjrzałem mu się dobrze i zauważyłem, że na oringach są mikro pęknięcia. Aż się ucieszyłem na ich widok. Po wymianie oringów samochód odżył. Zrobił się taki jak go kupiłem. Niestety obroty dalej się wieszały i miał zadyszkę. Więc wyczyściłem "nową" przepustnicę i założyłem wraz z nową uszczelką. Efekt??? Obroty schodzą płynnie i nawet nie drgną. Zadyszki brak! Wasze uwagi były w stu procentach trafione. Każda uwaga była bezcenna. I ta kolegów "Jabrze" i "Andrzej-2010" o uszczelnieniu map sensora i kolegi "Kacper69" o przepustnicy. Wszystkim dziękuję za pomoc. Jesteście mega specjalistami. Pozdrawiam wszystkich.

Edytowane przez aspiezak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich ponownie. Z racji iż mam bardzo mało wolnego czasu dopiero dzisiaj zabrałem się za auto. Od kilku dni coraz częściej zawieszały mi się obroty na 1200 obrotów. Zadyszka przy 3700 raz była raz nie. No i najgorsze że zrobił się strasznie mulasty. Czasem było lepiej ale częściej gorzej. Odpinanie wtyczki od elektrozaworu powodowało błąd i minimalny spadek mocy. Praktycznie nie było różnicy. Więc kierując się Waszymi radami znalazlem oringi do map sensora, zamowilem nową uszczelkę przepustnicy i najtańszą używaną przepustnicę. Wcześniej tego nie widziałem jak czyściłam map sensor ale tym razem przyjrzałem mu się dobrze i zauważyłem, że na oringach są mikro pęknięcia. Aż się ucieszyłem na ich widok. Po wymianie oringów samochód odżył. Zrobił się taki jak go kupiłem. Niestety obroty dalej się wieszały i miał zadyszkę. Więc wyczyściłem "nową" przepustnicę i założyłem wraz z nową uszczelką. Efekt??? Wasze uwagi były w stu procentach trafione. Każda uwaga była bezcenna. I ta kolegów "Jabrze" i "Andrzeja-2010" o uszczelnieniu map sensora i kolegi "Kacpra69" o przepustnicy. Wszystkim dziękuję za pomoc. Jesteście mega specjalistami. Pozdrawiam wszystkich. 

 

Aktualizacja:

 

Witam ponownie. Po ostatnich naprawach gdy wydawało się że już wszystko będzie ok problem w pewnym sensie wrócił. A konkretnie problem z przyspieszeniem. Obroty są idealne więc w tej kwestii się nie pogorszyło. Auto znowu zrobiło się ciężkie. Nie wkręca się na obroty jak po ostatnich naprawach. Do ok 3000 kręci się ładnie a potem idzie znacznie ciężej. Przez pewien czas auto było "lekkie"" tzn. nie było problemu z przyspieszeniem tak jak teraz. Zastanawiam się czy to wina map sensora czy elektrozaworu KZFR. W innym temacie nagrałem filmik jak działa mój elektrozawór ale nikt mu nie odpowiedział czy jego praca jest prawidłowa.

Błędów brak. Nie ma różnicy czy gaz czy benzyna. Proszę o jakieś wskazówki/pomysły bo nie chce wszystkiego wymieniać bez sensu. A może w wartościach bieżących mam zwrócić na coś szczególną uwagę?

 

Edytowane przez aspiezak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy;

 - wykasować parametry/błędy zapamiętane/stare w sterowniku silnika,

 - wymienić filtr powietrza,

 - wymienić świece, zmniejszyć odstęp do 0,7 mm, muszą być czyste i suche,

 - cewki, muszą być suche, czyste, bez rys, uszkodzeń; polecane to marki beru,

 - sprawdzić stan ustawienia rozrządu, ( kiedy był zmieniany? ), 

 - sprawdzić podciśnienie w kolektorze dolotowym;

      -  powinno oscylować w granicach ; 1.4 /1.6 16 V ; ok  28 kPa do 36 kPa,

-  przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie rzędu ok.100 km, celem przeczyszczenia katalizatora,

- zatankować do pełna na sprawdzonej stacji,

- zakręcić gaz na butli i pojeździć na samej benzynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

Ad. 1. Błędów zapamiętanych brak ale profilaktycznie sprawdzę i skasuję jeszcze raz.

Ad. 2. Filtr powietrza był wymieniany w marcu tego roku - 6000 km temu.

Ad. 3. Świece były sprawdzone jakiś miesiąc temu. Są suche i czyste.

Ad. 4. jw. - BERU

Ad. 5. Rozrząd był wymieniany (komplet z pompą wody i KZFR)w marcu tego roku - 6000 km temu.

Ad. 6. Mam Vacumetr więc dzisiaj sprawdzę wartość podciśnienia.

Ad. 7. Przegonić auto - już to robiłem jak ostatnio mi to zasugerowaliście.

Ad. 8. Zawsze tankuję na BP bo mam najbliżej.

Ad. 9. Ostatnio jeździłem cały tydzień cały tydzień na benzynie (ok 250 km)

 

Czy to wszystko może mieć wpływ na zamulenie, które teoretycznie znikło po uszczelnieniu map sensora i znowu się pojawiło. Zastanawiam się czy nie ma na to wpływu jakiś problem z instalacją elektryczną. Otóż jak grzebałem przy map sensorze to siłą rzeczy odpinałem wtyczkę. Wcześniej jak czyściłem elektrozawór również problem znikł tymczasowo i wrócił ponownie. W weekend sprawdzę to wszystko co mi napisał kolega Andrzej.

Mam jeszcze jedno pytanie. Czysto informacyjnie. Jaki powinien być prawidłowy skok tłoczka w elektrozaworze ZFR? 5-7 mm? Ktoś może to potwierdzić lub zdementować?  A może ok 2 mm? jak podają inne źródła...

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!