Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III - Elektryczny hamulec ręczny/postojowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jak w temacie, mam kilka pytań co do działania elektrycznego hamulca. Generalnie wiem jak działa itp., ale dzisiejsza wizyta na przeglądzie skłoniła mnie do napisania tego tematu.

 

Mianowicie, na rolkach przy sprawdzaniu hamulca pociągnąłem przycisk, ale po chwili zauważyłem, że dioda na przycisku się nie świeci, czyli sam się wyłączył. Macie jakieś doświadczenia jak działa taki hamulec w sytuacji awaryjnej, tzn. pod jakimś obciążeniem sam się rozłącza ? W instrukcji jest opisane, że w celu całkowitego zatrzymania należy przytrzymać 3 sek., ktoś to testował może w ziemie na śniegu jak się zachowują koła ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, coder napisał:

Macie jakieś doświadczenia jak działa taki hamulec w sytuacji awaryjnej

Nie, bo zasadniczo nie wiadomo (nie ma napisane w instrukcji auta lub ja nie doczytałem - też specjalnie nie zagłębiałem się w lekturę), jak on się zachowa w sytuacji awaryjnej. Znaczy to tyle czy zablokuje koła na szlag (mało zachęcająca alternatywa do awaryjnego hamowania), będzie hamować pulsacyjnie czyli z ABSem żeby kół nie zablokować czy będzie hamować z mocą, żeby nie zablokować kół ale coś tam hamować. Na skp ile razy byłem zawsze blokowało na szlag i wyrzucało z rolek.

 

2 godziny temu, coder napisał:

pod jakimś obciążeniem sam się rozłącza ?

Jeżeli auto (koła) są w ruchu to hamulec zaciąga dość mocno (nie blokuje kół) i odpuszcza. Wyznacznikiem jest tutaj pojazd w ruchu a nie żadne obciążenie. 

 

Zaraz jak kupiłem auto pojechałem na parking pod tesco i właśnie mnie korciło przetestować i to zrobiłem ale z niewielkiej prędkości powiedzmy 10-15 km/h i właśnie hamulec zaciągnął się i odpuścił. Osobiście boję się zaciągnąć awaryjnie w ramach "testu" (aż tak mnie to nie ciekawi), żebym potem nie płakał jak cos się zepsuje (zacisk, moduł) lub coś innego i w ramach testu wywalę pareset złociszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, onomatopeja napisał:

Na skp ile razy byłem zawsze blokowało na szlag i wyrzucało z rolek.

A u mnie nie blokuje. Trzy  razy byłem na ścieżce diagnostycznej (po zakupie, na przeglądzie, podczas poszukiwań usterki). Dupa siadała, był widoczny duży opór ale kół nie blokowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... U mnie trochę zawsze trwa taki pomiar i koła się nie blokują. Powoli ale jednak się kręcą, auto wyskakuje z rolek. Ktoś jeszcze mógłby dać znać jak jest u niego bo tej pory myślałem, że w przeciwieństwie do standardowego ręcznego, elektroniczny nie blokuje hamulców nawet przy mocniejszym zaciągnięciu.

Diagnosta nic nie mówił żeby było coś nie tak, w ASO przy kontroli przed zakupem również, a siły hamowania są bardzo dobre. 

Z resztą gdzieś czytałem, że z takim hamulcem nie poszaleje się pod marketem w zimie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info :) no gdzieś też czytałem, że taki hamulec działa na 4 koła, a więc może i hamuje jak z ABS na śliskiej powierzchni (nie ma to jak mieć ABS w "ręcznym" :D). Trochę też obawiam się to testować, żeby nie popsuć tego wynalazku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, coder napisał:

o gdzieś też czytałem, że taki hamulec działa na 4 koła,

zarówno ford jak i VW o tym w instrukcji piszą a w reno ? Jak się komuś chce przestudiować całą instrukcję to proszę bardzo i o ile coś znajdzie to niech da znać :>>>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie znajdziesz oprócz takiego zapisu.

Cytat

Przypadki szczególne
W przypadku, gdy zachodzi konieczność zatrzymania pojazdu jadącego po pochyłym terenie lub ciągnącego przyczepę, należy·pociągnąć i przytrzymać przez kilka sekund·dźwignię 3, aby uzyskać maksymalną siłę hamowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takiego hamulca, ale zastanawiam się w takim razie na czym polega jego zastosowanie w sytuacji awaryjnej, jeśli zaczyna działać tak samo jak klasyczna dźwignia hamulca ręcznego, ale dopiero po 3-ech sekundach. Nie zdarzyło mi się do tej pory używać hamulca awaryjnego/ręcznego przy hamowaniu na drodze, tym niemniej - tak od zawsze mnie uczono, że w razie "W" - ciągnąć za dźwignię -> tylne koła się zablokują i w ten sposób można wspomóc hamowanie (a choćby i z przyczepą). Ktoś tu chyba zgubił pierwotny cel...

Edytowane przez konwil
Poprawienie merytoryki wypowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, konwil napisał:

jeśli zaczyna działać tak samo jak klasyczna dźwignia hamulca ręcznego, ale dopiero po 3-ech sekundach

Zaczyna działać od razu ale po 3-ech sekundach osiąga maksymalną siłę hamowania (wg instrukcji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak - może źle to napisałem, choć poprawiałem sens, żeby było zrozumiałe :) To nadal nijak nie da się przyłożyć do hamowania awaryjnego, gdzie ciągniesz za wajchę i masz maksymalną siłę po chwili. Chcę przez to powiedzieć, że 3 sekundy to może być kilka, kilkanaście metrów na drodze, co w sytuacji awaryjnej może być o te kilka za daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle to jest bardzo śliski temat bo wajchę ma się pod ręką i można ją pociągnąć odruchowo nie odrywając wzroku od drogi, a temu kto szybko, odruchowo i na ślepo znajdzie ten przycisk składam gratulacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze w Megane III, to ten hamulec jest względnie "pod ręką", a w Scenicu III jest chyba pod radiem, z prawej strony. W Scenicu "dwójce" był z kolei po lewej stronie kierownicy (jak w Mercedesie), ale był za to pod ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!