Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj układ wtryskiwaczy


Arithel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

otóż pojawił się od wczoraj, poważny moim zdaniem problem z moim autem.

 

Otóż jestem świeżo po wymianie sprzęgła. Mechanik przekazał mi informację, że turbo się kończy bo słychać gwizdanie.

Mój znajomy chciał posłuchać, czy to aby na pewno gwiżdże turbina i po odpaleniu auta, przegazowaniu go kilkanaście razy do 2500-3000 obrotów - pojawił się komunikat aby skontrolować układ wtryskiwaczy a do tego tempomat i ogranicznik prędkość. 
Na pierwszy rzut się tym nie przejąłem, bo już kilka razy tak miałem - albo przy -25 stopniach lub gdy było słabe paliwo nalane, lecz po przejechaniu kilku kilometrów, komunikaty zawsze znikały.

Niestety nie tym razem.
Już drugi dzień, ile razy bym samochodu nie odpalił to komunikaty wyświetlają się nadal i pojawił się dla mnie niepokojący objaw - jeśli jadąc po trasie, wcisne go nagle na wyższe obroty (na przykład przy wyprzedzaniu) to po chwili zaczyna strasznie kopcic na jasny kolor. Gdy staję na światłach, to jest za mna kabłąk dymu. Dymienie po jakiejś minucie ustępuje, ale wystarczy znowu go wkręcić w trakcie jazdy na obroty, aby ponownie zaczął kopcić. 

Do tego zauważyłem, że wydech bardziej "buczy basowo" poniżej 2000 obrotów, niż jak to było dotychczas 
Spaliny z wydechu mają ostry, gryzący zapach, ale takie były zawsze. Płyn chłodniczy i olej bez jakiejkolwiek ubytku, aczkolwiek przejechałem dopiero około 60 km.

 

EGR był całkiem niedawno rozbierany i czyszczony (lecz po rozebraniu, nie był w złym stanie)

 

W aucie mam wycięty DPF

Wiem, że pierwsze co podpiąć do kompa, lecz to dopiero będę mógł wykonać za kilka dni, a przez ten czas chcę się wywiedzieć, gdzie mam szukać, co podejrzewać i na co zwrócić szczególną uwagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził wszystkie wężyki od podciśnienia i czy elektrozawór sterujący turbiną jest prawidłowo założony. Przy wymianie sprzęgła mógł ingerować w ten układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem udało się rozwiązać.

 

Winny był brak wyłączenia DPF w systemie, mimo że był on wycięty.
Zbyt wysoka temperatura spowodowała odpalenie się czujnika temp. turbiny.

 

DPF wyłączony, autko żwawe i nie daje teraz po sobie znaku, że to diesel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!