Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Częste awarie wtryskiwacza piezo 8200903034


jmalos

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, halas2 napisał:

Gdzie idą wężyki od FIltra DPF? Gdzie znajduje się czujnik? Sprawdził bym jeszcze bo ta spadająca ilość sadzy mnie zdziwiła

Wszystko znajdziesz pod nadwoziem, dostęp tylko z kanału. Czujnik jest trudno dostępny, ledwo go widać, umieszczony jest nad przekładnią kierowniczą. Z filtra wychodzi stalowa rurka która następnie połączona jest z grubszym wężykiem i do czujnika ciśnienia oraz termopara do czujnika temperatury. Oba czujniki umieszczone są w tym samym miejscu.

Poziom sadzy nie jest mierzony z aptekarską precyzją. Podczas jazdy wskazania poziomu sadzy są płynne, może nawet ubywać.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlatego nie znalazłem czujnika :). Ostatnio jak byłem na kanale to wężyki przy filtrze wyglądały ok. Odczyt 11g był po jeździe autostradą. a spadł na 10 po spokojnie zrobionej trasie 100km z czego 20 w mieście z lekkim korkiem. Dlatego mnie to zdziwiło. Dziś po takiej samej trasie sprawdzę jak wygląda odczyt. Dzięki za info :)

Po dzisiejszej trasie jest 12.8g na prawie 1300km czyli wychodzi 1g na 100km. Wygląda że wszystko jest ok. Dobry przeskok z wypalania co 240km. Jeżdżę obserwuję ale temat wydaje się zamknięty przynajmniej z mojej strony. Dzięki wszystkim za udzielenie się w wątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Witam wszystkich na forum, a szczególnie Aniewa.

Prawie cztery  lata temu zaczęły się problemy  z wtryskami Continental 166008052R w silniku 1,5dCI mojej Megane III

Wtedy tez założyłem ten post.

 

1/ Niewiele się  zmieniło od 4 lat.

W ciągu czterech lat wymieniłem już wszystkie wtryskiwacze, w jednym cylindrze wymieniłem nawet dwa razy wtryskiwacz.

Jeżdżę bardzo mało do 5 tys. rocznie i tak aby w każdej chwili samochód dało się przyholować.

W każdej chwili może zdarzyć się awaria wtryskiwaczy.

2/ Opanowałem oprogramowanie   DDT2000 i  Pyren oraz  bazy komend Renault, mogę służyć pomocą w tych tematach.

3/ Obecnie wszystkie wtryskiwacze zostały poprawnie zakodowane  ale nie da się  wykonać ich adaptacji

ID009  KOD WTRYSKIWACZA CYLINDER 1                        B4FJKJ                
ID010  KOD WTRYSKIWACZA CYLINDER 2                        BBHKLJ                
ID011  KOD WTRYSKIWACZA CYLINDER 3                        A0FCFH                
ID012  KOD WTRYSKIWACZA CYLINDER 4                        A9NGHC                
PR364  KOREKCJA WYDATKU PALIWA W CYLINDRZE 1                          0.98                   
PR405  KOREKCJA WYDATKU PALIWA CYL. 2                                 0.98                   
PR406  KOREKCJA WYDATKU PALIWA CYL. 3                                 1.05                   
PR365  KOREKCJA WYDATKU PALIWA W CYLINDRZE 4                          0.98                   
PR1035 STAN DOSTOSOWANIA CYLINDRA 1                                      0                   
PR1036 STAN DOSTOSOWANIA CYLINDRA 2                                      0                   
PR1037 STAN DOSTOSOWANIA CYLINDRA 3                                      0                   
PR1038 STAN DOSTOSOWANIA CYLINDRA 4                                      0  

6/ Stale pojawiają się błędy wtryskiwaczy i inne błędy 

BŁEDY MODUŁU WTRYSK
1  - DTC020341 (DF028) OBWÓD STEROWANIA WTRYSKIWACZEM: CYLINDER 3         4.DEF  OBECNY    
2  - DTC020441 (DF029) OBWÓD STEROWANIA WTRYSKIWACZEM: CYLINDER 4         4.DEF  OBECNY    
3  - DTC1525F3 (DF1012) ZGODNOŚĆ INF. MULTIPL. DLA REG./OGR. PRĘDK.        DEF    OBECNY    

BŁĘDY MODUŁU ABS
1  - DTC407481 (DF251) INF. MULTIPL. - MOMENT OBR. SILNIKA RZECZYWISTY    ---    ZAPAMIĘTANY

BŁĘDY UPC 
1  - DTC923115 (DF054) OBWÓD ŚWIATEŁ DZIENNYCH AUTOMATYCZNYCH    CO.1   OBECNY  

 

Lista błędów podsumowanie
1  - 7A(7E0) 1      10742 WTRYSK                                   4
2  - 01(740) 2      10720 ABS/ABR                                  1
8  - 27(74D) 20     10719 UPC                                      2
7/ Oddałbym ten samochód do naprawy do elektryka ale nikt nie wie
ile taka naprawa będzie kosztować a nawet nie wiadomo czy to da się naprawić.

8/ Obecnie trzeba byłoby już sprawdzać/wymieniać wiązki a następnie wymieniać ECU

9/ Czy ktoś z Was na forum zna dobrego fachowca który może podjąć się  naprawy?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do adaptacji cylindra to wartość z 0 zmieni się na 1 tylko wówczas gdy podczas jazdy temperatura silnika będzie oscylować blisko 80 stopni. Jak masz uszkodzony termostat to silnik nie osiągnie tej temperatury i adaptacja nie przejdzie.

Co do błędów z obwodem wtryskiwaczy3 i 4 to trudno coś doradzić. Bo to może być zarówno błąd w sterowniku silnika jak i brak odpowiedniej rezystancji w stosie piezo. W razie wystąpienia błędu można by zmierzyć rezystancję wtryskiwacza po wypięciu najniższej szarej wtyczki w sterowniku i zmierzyć opór wtryskiwacza między pinami wypiętej szarej   wtyczki  P3 Q3 dla wtrysku  numer 3 lub P4 Q4 dla wtrysku numer 4. Opór powinien oscylować blisko 200 kiloomów. Poniżej 150 kiloomów będzie błąd obwodu.

image.thumb.png.b7bc4c10cd15cfd3e66e0e0b53ba7af8.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę śmieszno, trochę straszno, cztery lata jeździsz niesprawnym samochodem?? Wymień sterownik, te wtryski są w zasadzie pancerne. Owszem, chyba nawet zdarzyło się, że padł koledze @aniewa, ale to tylko wyjątek, potwierdzający regułę.

aha, kodowanie wtryskiwaczy zalecam robić CLIPem

Widzę, że kolega z Warszawy, a ja czasami tam pomieszkuję, to w zasadzie mogę Ci sterownik opchnąć a jak to nie będzie jego wina, to mi go zwrócisz a ja Ci oddam kasę jak się dogadamy. W razie co to tu masz namiar do ogarniętego elektronika: http://dskelectronic.pl/index.html  co Ci zrobi klona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 24.07.2019 o 10:43, halas2 napisał:

Z olejem 2t zrobiłem około 2tys km. Nie klepią już tak nieprzyjemnie.

- W aucie po deszczu nie zbiera się woda. Wygląda to ok. Przerabiałem zatkane odpływy w Lagunie jak miałem.

- Z czerwonym polem wiadomo nie trzymam ciągle na odcince. Bardziej chodziło mi o fakt że nie zmieniam biegów przy 2tys. I nie boje się 3.5tys obrotow:) 

-co do korekt wieczorem po pracy podłącze clipa i zamieszczę zrzut ekranu. Będa to najdokładniej przekazane wartości. Nie mniej jednak są blisko 1.

a takie obroty sa w dieslu złe  jak jedziesz równo?

W dniu 28.08.2022 o 23:00, omega napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

czy ja wiem czy pancerne ...mi padł jeden całkowicie podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Siemensie padają stosy piezo tracąc rezystancję natomiast w Delphi padały zaworki po 220 zł. Stosy piezo nie są w ogóle dostępne a zaworki do Delphi można wymienić nawet na podwórku. Jedne i drugie z powodzeniem powinny wytrzymywać ponad 200 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stos piezo da się kupić. http://sklep.moto-car.net/sklep/diesel-siemens_CEWKA_cewka-siemens-continental-gwarancja-rozruchowa.aspx

Widziałem w jakimś sklepie nowe końcówki tych wtrysków. Mechanicznie też da się je zabić. Co nie zmienia aktu że bez ustawiania na maszynie nic nam z części bo skąd mieć kod.

Chociaż to udana konstrukcja biorąc pod uwagę że mają dużo mniejszy skok pacy niż elektromagnetyczne a mimo wszystko potrafią zrobić uczciwie dobry przebieg.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączasz torque lub pyclip na uruchomionym silniku i delikatnie obracasz nakrętką za pomocą klucza 26 aż korekta wyjdzie 1. Może to i dobry sposób, nigdy nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem o tym właśnie też nie próbowałem. Ale po kupnie auta jeden z moich wtrysków na stole wyszło że ma dawkę powtrysku złą ale gość powiedział że go wyreguluje. I za 5minut było gotowe i dostałem nowy kod. Myślę że nic innego nie zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Częste awarie wtryskiwacza piezo 8200903034

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!