Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Częste awarie wtryskiwacza piezo 8200903034


jmalos

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o poradę  na temat  awaryjnych  wtryskiwaczy Siemens 8200903034 które są stosowane w silnikach K9K EU5.

Przejechałem samochodem Megane III  30 tys. km (zakupiłem samochód z przebiegiem 20 tys. obecnie mam przebieg 50 tys.).

W tym czasie  w moim samochodzie wystąpiły  CZTERY AWARIE WTRYSKIWACZY.

Każdy wtryskiwacz to koszt   800-1200 zł plus robocizna.

Ze względu na dużą awaryjność  nie używam  obecnie  tego samochodu.

Aby wyjechać samochodem  w dalszą trasę, muszę zabierać ze sobą  program diagnostyczny i zapasowy wtryskiwacz.

Przypuszczam że z powodu  nieustannych awarii wtryskiwaczy będę miał wkrótce problem z DPF, choć pomiaru zawartości sadzy jeszcze nie robiłem.

 

Paliwo  tankowałem za każdym razem na stacji Orlen, obecnie postanowiłem zmienić na BP.

Ponadto dwa lub  trzy razy do roku wlewałem preparat do czyszczenia wtrysków.

Dwa razy po wymianie wtryskiwacza wymieniłem dla pewności filtr paliwa.

Wszystkie awarie wtryskiwaczy  następowały zaraz po zatankowaniu paliwa, stąd przypuszczenie że mają związek z zawartością  biokomponentów (zanieczyszczenia paliwa wykluczam).

Obecność opiłków w pompie również  wykluczam.

 

Czy ktoś ma doświadczenie jaka jest skuteczność regeneracji wtryskiwacza piezo polegająca na wymyciu go w profesjonalnej myjce ultradźwiękowej.

Jaka jest skuteczność operacji "udrożnienia płytek stosu dielektryków ", usługa taka jest oferowana w kilku serwisach.

Co zrobić z wymienionymi 4 wtryskiwaczami?

Czy ktoś jeszcze ma podobne doświadczenia z awaryjnością wtryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awarie polegały na nierównej pracy silnika,  spalanie paliwa wzrastało wtedy  o 2-3l /100 ( 7-10l)

Kody błędów to P020x ( x -numer cylindra).

 

Niestety nie mam diagnostyki profesjonalnej, robię odczyt błędów przez Bluetooth ELM327 ogólnie dostępnymi programami typu OBDII Scan Tools.

Za każdym razem po wymianie wtryskiwacza błędy znikają a silnik pracuje prawidłowo ( spalanie na trasie poniżej 5l).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jmalos napisał:

 wtryskiwaczy Siemens

Wtryskiwacze te należą do b.udanych.

Błąd P0200 oznacza usterkę w obwodzie elektrycznym wtryskiwaczy ;

  - wiązka elektryczna, wtyczka, kable poprzecierane,

  - zwarcie cewki wtryskiwacza na obudowę,

 -  ślady rdzy koło cewki wtrysku,

 -  stan połączeń z masą,

Bardzo często przypadek ten występuje gdy ;

  • wrócisz z myjni,
  • po wjeździe w dużą kałużę, 
  • po wielkim deszczu,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawa przyczyna, faktem jest że nie znam  do końca historii tego samochodu, 20 tys. km przejechał we Francji.

Wszystkie oryginalne wtryskiwacze już uległy awarii, te które wstawiłem na razie działają.

Samochód wygląda jak nowy, trudno tu szukać otarcia przewodów albo korozji.

Niemniej przyjmuję ta uwagę jako bardzo cenną.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz osłonę górną silnika?

Czy masz drożne kanały odpływu na podszybiu?

Nie raz wystarczy, że auto stało z otwartą maską i był drobny opad deszczu lub mgły.

Obecne auta to elektronika - b.czuła.

Wystarczy, że pin w gnieździe zaśniedzieje ( dostała się minimalna wilgoć ) i już jest problem.

Warto przed wymianą urządzeń elektrycznych zastosować preparat Kontakt 60. 

Tak z ciekawości ; Ile masz kart magnetycznych startowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie jedyną przyczyną usterek tych wtryskiwaczy powinno być paliwo i dodatki wlewane do baku. Zmiana Orlenu na BP to dobry pomysł. Gdyby to była usterka w okablowaniu to wymiana wtryskiwacza na nowy nic by nie dała. To, że masz błąd w obwodzie nie musi oznaczać usterki tego obwodu, równie dobrze może być usterka wewnątrz wtryskiwacza. Komputer pokazuje błąd obwodu wtryskiwacza nawet wówczas gdy wtryskiwacz jest fizycznie uszkodzony i nie reaguje na polecenie sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa,  podzielam Twoje zdanie.

W przetworniku piezo jest stos około 400 płytek. Stos  ten  sterowany jest impulsami napięciowymi  o bardzo dużym napięciu kilkuset V (sposób sterowania tego stosu jest bardzo strzeżony).

Stąd podatność na  uszkodzenie.

Jeśli paliwo ma dużo biokomponentów a być może i zanieczyszczeń to sterowanie jest jeszcze bardzie obciążone co zwiększa prawdopodobieństwo uszkodzenia (błędy typu P200x).

Potwierdza to również oferowana ostatnio w internecie procedura "udrażniania stosu przetworników" do którego jest używany  specjalny przyrząd.    

 

Moja obecna hipoteza awarii to paliwo niedostosowane do technologii wtryskiwacza.

Niemniej posłucham chętnie innych.

Interesuje mnie również czy można zregenerować  wtryskiwacz i jak to zrobić. 

Zakłady usługowe nie wykonuje takiej usługi tzn. nie dają  gwarancji na całość .

Odp. do Andrzej-201-, mam dwie karty magnetyczne startowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio przejrzałem  rosyjskie strony internetowe  dotyczące wtryskiwaczy piezoelektrycznych np. artykuł piezofiaskio

https://bmwservice.livejournal.com/113190.html

 i wiele innych.

Informacje podane na tych stronach   potwierdzają moje doświadczenia.

1/ Wtryskiwacze piezodielekryczne są bardzo słabej jakości i  nietrwałe niezależnie od producenta, są tylko nieznaczne różnice w trwałości ze względu na prod

2/ Od 2007 roku producenci udostępniali na rynek  od kilku do kilkunastu technicznych  poprawek wtryskiwaczy,  w przypadku nowej serii powinno się wymieniać wszystkie wtryskiwacze.
3/ Niektóre firmy ( np. BMW) rozważają powrót do  wtryskiwaczy elektromagnetycznych.

 

 

 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 8.10.2018 o 10:16, jmalos napisał:

Proszę o poradę  na temat  awaryjnych  wtryskiwaczy Siemens 8200903034 które są stosowane w silnikach K9K EU5.

Przejechałem samochodem Megane III  30 tys. km (zakupiłem samochód z przebiegiem 20 tys. obecnie mam przebieg 50 tys.).

W tym czasie  w moim samochodzie wystąpiły  CZTERY AWARIE WTRYSKIWACZY.

 

Podbijam temat bo spotkał trochę podobny problem.

W zeszłym tygodniu przy przebiegu 47 kkm padł 1 wtryskiwacz. Nie bardzo wiem dlaczego i trochę boję się, że zaraz poleca następne. 

Zapuszczony został jakiś płyn czyszczący, przy okazji naprawy zmieniłem olej, filtry (w tym paliwa). 

Generalnie tym samochodem zrobiłem 8 kkm, przebieg raczej oryginalny ale jak mechanicznie dbał poprzedni właściciel i co lał do baku to nie wiem. Z resztą ja też zbytnio paliwem się nie przejmowałem, tankowałem głównie Orlen i Auchan. Paliwa raczej chrzczone nie były ale trudno mi określić czy biododatków nie było w nich zbyt dużo. Dodam, że poprzednią Meganką (1,5 dci, 90 KM) na takim paliwie zrobiłem 100 kkm i było zero problemów. 

 

Po wymianie wtrysku wydaje mi się, że silnik chodzi jakby trochę równiej niż przed awarią.

Zastanawiam się czy w jakiś niezbyt kosztowny i nieinwazyjny sposób mogę zweryfikować stan pozostałych wtryskiwaczy. Komputer poda mi takie informacje?

Rocznik 2015, 1,5 dci 110 KM, kod silnika (wg VIN) K9K836 . 

Edytowane przez mwig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam scenica 1.5dci 110KM 2009r i przejechane 190000km i nie mam żadnych problemów z wtryskami. Wtryski oryginalne, leje paliwo na Statoilu, zmieniam olej co 10000-12000km, zakładam filtry purfluxa włącznie z filtrem paliwa(co drugą zmianę oleju i auto chodzi aż miło. Te wtryski Simensa są bardzo wytrzymałe, niestety w Rosji gdzie paliwo jest bardzo marnej jakości, mogą się psuć!

Ja mam scenica 1.5dci 110KM 2009r i przejechane 190000km i nie mam żadnych problemów z wtryskami. Wtryski oryginalne, leje paliwo na Statoilu, zmieniam olej co 10000-12000km, zakładam filtry purfluxa włącznie z filtrem paliwa(co drugą zmianę oleju) i auto chodzi aż miło. Te wtryski Simensa są bardzo wytrzymałe, niestety w Rosji gdzie paliwo jest bardzo marnej jakości, mogą się psuć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.03.2019 o 23:15, mwig napisał:

Zastanawiam się czy w jakiś niezbyt kosztowny i nieinwazyjny sposób mogę zweryfikować stan pozostałych wtryskiwaczy. Komputer poda mi takie informacje?

Tak, możesz zrobić test przelewowy, oraz sprawdzić w clipie korekty wtryskiwaczy. powinno to dać jako-taki obraz stanu wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem ostatnie wpisy. Z lekkim zdziwieniem czytam że wtryskiwacze te są trwałe.

Wymieniłem już 3 wtryskiwacze (przejechałem na nich około 30 tys km) 

Obecnie zaczyna nieprawidłowo pracować kolejny (komunikat "check engine" co jakiś czas gaszę programem OBD2)

Tak więc wymieniam wtryskiwacz co 5-10 tys.

Zmiana stacji  paliwa nic nie nie daje.

Samochodu nie używam na codzień  gdyż w każdej chwili mogę stanąć na drodze z komunikatem awarii silnika.

Jeśli  już wyjeżdżam  w trasę  to zabieram nowy wtryskiwacz i jestem przygotowany na  wymianę   w drodze.

Pojechałem do Stalowej Woli Bosh Service z 4 uszkodzonymi  wtryskiwaczami w celu ich regeneracji.

Okazało się że wszystkie mają niesprawne stosy piezo i nie nadają się do regeneracji.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. To aż niemożliwe jest, żeby psuły się po raz kolejny. Na pewno im pomaga w tym sterownik lub okablowanie. Do sprawdzenia. Mi padł jeden wtryskiwacz i wymieniłem wszystkie. Koszt około 1800 za komplet. Później jeszcze programowanie. Jak coś to mam na zbyciu stary komplet :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Częste awarie wtryskiwacza piezo 8200903034

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!