Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania silnika na wolnych obrotach


Dana

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!Silnik oczywiście 2.0 180KM benzyna.Na rozgrzanym silniku występują duże drgania.Na tyle duże,że trzęsie się cała karoseria.Zostały sprawdzone cewki,wymienione świece,wymienione koło dwumasowe z kompletem sprzęgła,komputer pokazuje prawidłowe parametry pracy silnika(tak twierdzi elektronik,który sprawdzał auto),nie występują żadne komunikaty czy błędy.Również żadna z poduszek silnika i skrzyni nie jest zerwana.Czy ktoś ma pomysł na dalsze poszukiwanie przyczyny?Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Dana napisał:

Również żadna z poduszek silnika i skrzyni nie jest zerwana

Rozumie, że ;

 - moc jest, przyspieszenie jest, zużycie paliwa w normie ???

-  poduszki nie muszą być zerwane aby nadawały się do wymiany, 

-  koło pasowe wału z amortyzatorem drgań do szczególnej kontroli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-  Wymiana tego koła zalecana jest co ok.120.000 km wraz z paskiem osprzętu i napinaczem,

 Pierwsze oznaki zużycia/uszkodzenia pojawiają się wcześniej na tylnej stronie koła,

-  Zużyte koło prowadzi do zerwania paska osprzętu i blokady rozrządu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.10.2018 o 06:52, Dana napisał:

 Drgania silnika na wolnych obrotach, 

 Na rozgrzanym silniku występują duże drgania. Na tyle duże, że trzęsie się cała karoseria.

Jeżeli obroty na biegu jałowym są OK, to pozostają poduszki do zmiany, najbardziej prawdopodobna przyczyna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało jest aut z tym silnikiem dostępnych w kraju; 

1/  KZFR oraz elektrozawór zmiennych faz rozrządu, jeżeli ;

       a/ uległy awarii, to efektem tego jest ;

            -  nierówna praca silnika na biegu jałowym,

            -  powyżej 1800 obr zaczyna stukać koło zmiennych faz rozrządu ( terkotanie, silnik chodzi jak traktor,

                 klepie jak diesel, silnik jest słabszy) ,

      b/ jeśli elementy są OK, to auto normalnie przyspiesza a przede wszystkim jest cicho pod maską,

2/ KZFR lubi aby olej w misce był pod kreskę ' max', nie może być ponad max,

     Olej powinien być dobrej jakości; min 5W40, synthetic, wymieniany co ok.10.000 km do 12.000 km .

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdźcie osłonę termiczną tłumika. U mnie była luźna i drgania przechodziły na cały samochód. Niby głupie, ale też myślałem, że drgania wychodzą z silnika, wymieniłem nawet poduchy...

Edytowane przez Colt1255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, problem został rozwiązany ? Mam podobna przypadłość i jestem świeżo po wymianie fabrycznego kompletu z dwumasa z rs. Drgania mam nadal, ale przy puszczonym pedale sprzęgła, przy wciśniętym nie mam żadnych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trochę późno,bo długo to wszystko trwało ale problemem była niby dobra dwumasa.Po kupnie nowej,odradzam regenerowanie,wszystko jest ok.Dwumasa kupiona w Niemczech w cenie 382 Euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!