Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj poduszkę powietrzną


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam taki problem: po uruchomieniu silnika, czasami po przejechaniu kilkuset metrów, czasami od razu pojawia się komunikat: https://i.imgur.com/Nao7CdH.jpg (Skontroluj poduszkę powietrzną) i słychać tak jakby zamykanie i otwieranie centralnego zamka co jakiś czas.

Uwaga1: 

Problem występuje wtedy jak jest wilgotno i deszczowo.

Auto ma ponad 2 lata a więc jest już po gwarancji. Mam podejrzenia, że coś może łapać wilgoć, jakaś kostka pod nogami/fotelem? Ktoś coś podpowie?

Zdjęcia wstawiamy poprzez link "wybierz plik" na dole okienka edycji postu. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zakupię CLIP do diagnostyki coby wiedzieć więcej co w trawie piszczy natomiast na tę chwilę po kilku dniach problem ustąpił samoczynnie. Czyżby jakaś wtyczka się "docisnęła"? Po mojej bezpośredniej weryfikacji problem nie ustąpił. Auto postało 2 dni w garażu(weekend) i od poniedziałku wszystko jest OK. 

 

Taki interfejs z allegro za 600-650 zł da sobie radę ze sprawdzeniem co się dzieje i podpowiedzią jakąś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@infwlk błędy sprawdzisz, z opisem różnie bywa. Mam taki z Allegro. Pierwszy przyszedł uszkodzony i poniosłem dodatkowe koszty przesyłki ale wymienili. W zestawie nie ma oprogramowania. Trzeba kombinować na własną rękę. Sprzedawca wskazuje jedynie drogę jego pozyskania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet zastanawiałem się nad: https://allegro.pl/renault-clip-dacia-najnowsza-wersja-j-polski-i7527150974.html lub https://allegro.pl/skaner-sonda-can-clip-najnowszy-renault-dacia-gold-i7402735145.html do tego pierwszego mogę podjechać osobiście bo daleko nie mam. O co ewentualnie pytać gościa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.10.2018 o 17:28, infwlk napisał:

Cześć,

Mam taki problem: po uruchomieniu silnika, czasami po przejechaniu kilkuset metrów, czasami od razu pojawia się komunikat: https://i.imgur.com/Nao7CdH.jpg (Skontroluj poduszkę powietrzną) i słychać tak jakby zamykanie i otwieranie centralnego zamka co jakiś czas.

Uwaga1: 

Problem występuje wtedy jak jest wilgotno i deszczowo.

Auto ma ponad 2 lata a więc jest już po gwarancji. Mam podejrzenia, że coś może łapać wilgoć, jakaś kostka pod nogami/fotelem? Ktoś coś podpowie

 

Cześć

Miałem podobną sytuację z tym komunikatem (wywalało go po myciu auta, deszczu, dużej wilgotności powietrza) . Sytuację rozwiązałem w następujący sposób:

Podjechałem do warsztatu, który ma clip. Poprosiłem o sprawdzenie błędów (Skasował mnie chyba 30 lub 50 zeta). Z Clipa wyszło że błąd wywala czujnik uderzeniowy w lewych przednich drzwiach. Błąd wyskoczył w połowie października, a gwarancja skończyła się z początkiem września. Mechanik zasugerował abym podjechał do ASO i zapytał czy mogą to jeszcze pod gwarancje podciągnąć bo czasami na niektóre elementy jest dłuższa gwarancja. Podjechałem do ASO powiedziałem co jest i czy jakoś mogą mi pomóc to naprawić. w ASO powiedzieli, że mogą to zrobić w dwóch krokach

1. Diagnostyka (podali wstępnie koszt 150zł)

2. Naprawa kilka dni później (bo personel warsztatu chory) w zależności od tego co wyjdzie z diagnostyki (szacunkowy koszt naprawy podadzą po diagnostyce)

Zgodziłem się na ich propozycję. z Diagnostyki wyszło że błąd wywala faktycznie czujnik uderzeniowy (ale nie wiedzą czy sam czujnik czy wiązka kabli). Stwierdzili, że mogą zrobić częściową naprawę (wymianę) gwarancyjną (pokrywając 50% kosztów) polegającą na wymianie czujnika na nowy (koszt ok 500zł) i podczas demontażu czujnika sprawdzą wówczas wiązkę przewodów (koszt ok 100zł) + robocizna. Umówiłem się na termin do naprawy (ale za diagnostykę powiedzieli, że zapłacę razem z naprawą)

Po odebraniu autka z naprawy za wszystko zapłaciłem coś ponad 300zł ( 200zł czujnik 40 robocizna, i chyba 70zł za diagnostykę i sprawdzenie wiązki). Na chwilę obecna wydaje się, że problem rozwiązany, ale czekam na większe opady deszczu celem weryfikacji.

 

Edytowane przez Squrcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@infwlk o paragon :) Bez niego ani gwarancji ani rękojmi. A tak serio to wszystko to i tak chinole z AliExpress. Jak trafisz nie wiesz. Ja kupiłem u nich bo polecał tego sprzedawcę jeden z forumowiczów, który wzbudza moje zaufanie i pisał o szybkiej wymianie w razie ewentualnych problemów. Były problemy, była szybka wymiana.

Na Twoim miejscu bym się jednak zastanowił nad zakupem bo ja kupiłem, podłączyłem dwa razy i odpoczywa w kartoniku. Może kiedyś się przyda ale i tak tylko do diagnostyki podstawowej bo jak nie masz wiedzy to każde kliknięcie w kompie trzyma w napięciu :) Piszę z własnego doświadczenia. Zakupu nie żałuję, a nawet się cieszę, że mam ale dziś traktuję tego Clipa bardziej jako zachciankę niż konieczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.11.2018 o 17:56, pbet napisał:

dziś traktuję tego Clipa bardziej jako zachciankę niż konieczność.

moj zakup cipa juz dawno się spłacił. Nie mam co prawda większych awarii czy błędów na desce ale reno to reno i za każdym razem jak się łączysz jest kilka mniej lub bardziej głupich błędów wyłapanych przez czujniki ale nie sygnalizowanych na wyświetlaczu. To jakiś błąd lambdy, to spalona żarówka (dawno temu wymieniona), to jakiś błąd mikrofonu z zestawu głośnomówiącego (mikrofon działa bez problemu nigdy z nim problemów nie miałem), to błąd max zaciągu hamulca ręcznego (też żadnych problemów z nim nie mam od kąd kupiłem auto), to jakiś tam błąd pedału gazu (też problemów z nim nie mam żadnych) i te sytuacje można by mnożyć. Więc raz na jakiś czas się z autem łączę i "gadam" :d. Kilka razy używałem do diagnostyki turbiny (ciśnienia doładowania) itp itd. Przy renówach to niestety "must have" bo cię serwisy wykończą za każde podpięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co starym elm327 i ddt4all udało mi się odczytać błędy:

Kody bledow Ecu
DTC #0
DTCStatus.pendingDTC : [00] No
DTCStatus.testFailedSinceLastClear : [01] Yes
DTCDeviceAndFailureTypeOBD : 32913 [0x8091]
DTCFailureType.ManufacturerOrSupplier : 1 [0x1]
DTCFailureType.Category : [03] FM (Frequency Modulated) / PWM (Pulse
Width Modulated) Failures
DTCFailureType : [31] no signal
DTCStatus.testNotCompletedSinceLastClear : [00] No
DTCStatus.testNotCompletedThisMonitoringCycle : [00] No
DTCStatusAvailabilityMask : 185 [0xb9]
DTCStatus.warningIndicatorRequested : [01] Yes
DTCStatus.confirmedDTC : [01] Yes
StatusOfDTC : 168 [0xa8]
DTCStatus.testFailedThisMonitoringCycle : [00] No
DTCStatus.testFailed : [00] No
DTCDeviceIdentifier : [8091] Left Side Restraints Sensor 1

DTC #1
DTCStatus.pendingDTC : [00] No
DTCStatus.testFailedSinceLastClear : [01] Yes
DTCDeviceAndFailureTypeOBD : 32913 [0x8091]
DTCFailureType.ManufacturerOrSupplier : 4 [0x4]
DTCFailureType.Category : [06] Algorithm Based Failures
DTCFailureType : [64] signal plausibility failure
DTCStatus.testNotCompletedSinceLastClear : [00] No
DTCStatus.testNotCompletedThisMonitoringCycle : [00] No
DTCStatusAvailabilityMask : 168 [0xa8]
DTCStatus.warningIndicatorRequested : [01] Yes
DTCStatus.confirmedDTC : [01] Yes
StatusOfDTC : 168 [0xa8]
DTCStatus.testFailedThisMonitoringCycle : [00] No
DTCStatus.testFailed : [00] No
DTCDeviceIdentifier : [8091] Left Side Restraints Sensor 1

Po skasowaniu tych błędów pojawił się później tylko jeden, inny z informacją coś a'la: "circle no ground" tak jakby było zwarcie do masy. Według tego co sprawdziłem gdzieś tam chodzi o czujnik uderzeniowy w lewych drzwiach(zwarcie do masy lub brak komunikacji). Co o tym myślicie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, onomatopeja napisał:

Przy renówach to niestety "must have" bo cię serwisy wykończą za każde podpięcie.

Nie do końca. Nawet jakbym kupił tego Clipa w 2012 roku gdy wszedłem w posiadanie MII 1.5 101KM 2004r. i jeździłem nią do 2017 (3,5 roku) to do dziś ten clip by mi się nie zwrócił. MII musiałem podpiąć po kompa dwa razy (razem 100 zł), MIII też póki co dwa (razem 130 zł) + dwa moje podłączenia "tak o bez większego powodu" (liczmy 100 zł), więc koszty diagnostyki komputerowej moich samochodów to 330 zł przez 6 lat. Obawiam się, że ten chińczyk może tyle nie przeżyć.

A właśnie. Jaka jest żywotność takiej sondy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CLIP'a kupię razem z kolegą, do tego pójdzie na FV więc tak na prawdę nie wyjdzie tak drogo.

 

Co ciekawe, po skasowaniu błędów zwyklym elm327 i ddt4all błąd od razu pojawiał się ponownie. Teraz przed długi weekend auto stało 2 dni nie ruszane - błąd sam się skasował, nic też nie wyświetla się na desce. Czy to jakiś mechanizm "wygasania" błędu jeżeli nie pojawi się np w ciągu 24h? Już 2 lub 3 raz mi się tak przydarzyło.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 29.10.2018 o 17:28, infwlk napisał:

Cześć,

Mam taki problem: po uruchomieniu silnika, czasami po przejechaniu kilkuset metrów, czasami od razu pojawia się komunikat: https://i.imgur.com/Nao7CdH.jpg (Skontroluj poduszkę powietrzną) i słychać tak jakby zamykanie i otwieranie centralnego zamka co jakiś czas.

Uwaga1: 

Problem występuje wtedy jak jest wilgotno i deszczowo.

Ma tak samo od dwóch lat. Zawsze jak jest wilgotno to wyskakuje błąd i centralny zamek zarazem otwiera się. Problem po raz pierwszy pojawił się gdy mechanik wymienił mi filtr kabinowy. Byłem w zeszłym roku w Aso i też powiedzieli że całą wiązkę z czujnikiem w lewych drzwiach trzeba wymienić, lecz nie daje mi spokoju fakt że problem pojawił się po wizycie u mechanika (po wymianie filtra kab.). Wszystkie połączenia wiązek w drzwiach i pod siedzeniem skontrolowałem oraz zakonserwowałem el.stykiem w sprayu. 

Czy ktoś wie jaka powinna być oporność czujnika uderzeniowego (tego co w drzwiach jest)??????

 

Edytowane przez Lukas26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!