Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Cześć,

Mam taki problem: po uruchomieniu silnika, czasami po przejechaniu kilkuset metrów, czasami od razu pojawia się komunikat: https://i.imgur.com/Nao7CdH.jpg (Skontroluj poduszkę powietrzną) i słychać tak jakby zamykanie i otwieranie centralnego zamka co jakiś czas.

Uwaga1: 

Problem występuje wtedy jak jest wilgotno i deszczowo.

Auto ma ponad 2 lata a więc jest już po gwarancji. Mam podejrzenia, że coś może łapać wilgoć, jakaś kostka pod nogami/fotelem? Ktoś coś podpowie?

Zdjęcia wstawiamy poprzez link "wybierz plik" na dole okienka edycji postu. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poruszaj kablami pod fotelami, podociskaj wtyczki. Czasem pomaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba zakupię CLIP do diagnostyki coby wiedzieć więcej co w trawie piszczy natomiast na tę chwilę po kilku dniach problem ustąpił samoczynnie. Czyżby jakaś wtyczka się "docisnęła"? Po mojej bezpośredniej weryfikacji problem nie ustąpił. Auto postało 2 dni w garażu(weekend) i od poniedziałku wszystko jest OK. 

 

Taki interfejs z allegro za 600-650 zł da sobie radę ze sprawdzeniem co się dzieje i podpowiedzią jakąś? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@infwlk błędy sprawdzisz, z opisem różnie bywa. Mam taki z Allegro. Pierwszy przyszedł uszkodzony i poniosłem dodatkowe koszty przesyłki ale wymienili. W zestawie nie ma oprogramowania. Trzeba kombinować na własną rękę. Sprzedawca wskazuje jedynie drogę jego pozyskania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@pbet zastanawiałem się nad: https://allegro.pl/renault-clip-dacia-najnowsza-wersja-j-polski-i7527150974.html lub https://allegro.pl/skaner-sonda-can-clip-najnowszy-renault-dacia-gold-i7402735145.html do tego pierwszego mogę podjechać osobiście bo daleko nie mam. O co ewentualnie pytać gościa?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.10.2018 o 17:28, infwlk napisał:

Cześć,

Mam taki problem: po uruchomieniu silnika, czasami po przejechaniu kilkuset metrów, czasami od razu pojawia się komunikat: https://i.imgur.com/Nao7CdH.jpg (Skontroluj poduszkę powietrzną) i słychać tak jakby zamykanie i otwieranie centralnego zamka co jakiś czas.

Uwaga1: 

Problem występuje wtedy jak jest wilgotno i deszczowo.

Auto ma ponad 2 lata a więc jest już po gwarancji. Mam podejrzenia, że coś może łapać wilgoć, jakaś kostka pod nogami/fotelem? Ktoś coś podpowie

 

Cześć

Miałem podobną sytuację z tym komunikatem (wywalało go po myciu auta, deszczu, dużej wilgotności powietrza) . Sytuację rozwiązałem w następujący sposób:

Podjechałem do warsztatu, który ma clip. Poprosiłem o sprawdzenie błędów (Skasował mnie chyba 30 lub 50 zeta). Z Clipa wyszło że błąd wywala czujnik uderzeniowy w lewych przednich drzwiach. Błąd wyskoczył w połowie października, a gwarancja skończyła się z początkiem września. Mechanik zasugerował abym podjechał do ASO i zapytał czy mogą to jeszcze pod gwarancje podciągnąć bo czasami na niektóre elementy jest dłuższa gwarancja. Podjechałem do ASO powiedziałem co jest i czy jakoś mogą mi pomóc to naprawić. w ASO powiedzieli, że mogą to zrobić w dwóch krokach

1. Diagnostyka (podali wstępnie koszt 150zł)

2. Naprawa kilka dni później (bo personel warsztatu chory) w zależności od tego co wyjdzie z diagnostyki (szacunkowy koszt naprawy podadzą po diagnostyce)

Zgodziłem się na ich propozycję. z Diagnostyki wyszło że błąd wywala faktycznie czujnik uderzeniowy (ale nie wiedzą czy sam czujnik czy wiązka kabli). Stwierdzili, że mogą zrobić częściową naprawę (wymianę) gwarancyjną (pokrywając 50% kosztów) polegającą na wymianie czujnika na nowy (koszt ok 500zł) i podczas demontażu czujnika sprawdzą wówczas wiązkę przewodów (koszt ok 100zł) + robocizna. Umówiłem się na termin do naprawy (ale za diagnostykę powiedzieli, że zapłacę razem z naprawą)

Po odebraniu autka z naprawy za wszystko zapłaciłem coś ponad 300zł ( 200zł czujnik 40 robocizna, i chyba 70zł za diagnostykę i sprawdzenie wiązki). Na chwilę obecna wydaje się, że problem rozwiązany, ale czekam na większe opady deszczu celem weryfikacji.

 

Edytowano przez Squrcz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@infwlk o paragon :) Bez niego ani gwarancji ani rękojmi. A tak serio to wszystko to i tak chinole z AliExpress. Jak trafisz nie wiesz. Ja kupiłem u nich bo polecał tego sprzedawcę jeden z forumowiczów, który wzbudza moje zaufanie i pisał o szybkiej wymianie w razie ewentualnych problemów. Były problemy, była szybka wymiana.

Na Twoim miejscu bym się jednak zastanowił nad zakupem bo ja kupiłem, podłączyłem dwa razy i odpoczywa w kartoniku. Może kiedyś się przyda ale i tak tylko do diagnostyki podstawowej bo jak nie masz wiedzy to każde kliknięcie w kompie trzyma w napięciu :) Piszę z własnego doświadczenia. Zakupu nie żałuję, a nawet się cieszę, że mam ale dziś traktuję tego Clipa bardziej jako zachciankę niż konieczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.11.2018 o 17:56, pbet napisał:

dziś traktuję tego Clipa bardziej jako zachciankę niż konieczność.

moj zakup cipa juz dawno się spłacił. Nie mam co prawda większych awarii czy błędów na desce ale reno to reno i za każdym razem jak się łączysz jest kilka mniej lub bardziej głupich błędów wyłapanych przez czujniki ale nie sygnalizowanych na wyświetlaczu. To jakiś błąd lambdy, to spalona żarówka (dawno temu wymieniona), to jakiś błąd mikrofonu z zestawu głośnomówiącego (mikrofon działa bez problemu nigdy z nim problemów nie miałem), to błąd max zaciągu hamulca ręcznego (też żadnych problemów z nim nie mam od kąd kupiłem auto), to jakiś tam błąd pedału gazu (też problemów z nim nie mam żadnych) i te sytuacje można by mnożyć. Więc raz na jakiś czas się z autem łączę i "gadam" :d. Kilka razy używałem do diagnostyki turbiny (ciśnienia doładowania) itp itd. Przy renówach to niestety "must have" bo cię serwisy wykończą za każde podpięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Póki co starym elm327 i ddt4all udało mi się odczytać błędy:

Kody bledow Ecu
DTC #0
DTCStatus.pendingDTC : [00] No
DTCStatus.testFailedSinceLastClear : [01] Yes
DTCDeviceAndFailureTypeOBD : 32913 [0x8091]
DTCFailureType.ManufacturerOrSupplier : 1 [0x1]
DTCFailureType.Category : [03] FM (Frequency Modulated) / PWM (Pulse
Width Modulated) Failures
DTCFailureType : [31] no signal
DTCStatus.testNotCompletedSinceLastClear : [00] No
DTCStatus.testNotCompletedThisMonitoringCycle : [00] No
DTCStatusAvailabilityMask : 185 [0xb9]
DTCStatus.warningIndicatorRequested : [01] Yes
DTCStatus.confirmedDTC : [01] Yes
StatusOfDTC : 168 [0xa8]
DTCStatus.testFailedThisMonitoringCycle : [00] No
DTCStatus.testFailed : [00] No
DTCDeviceIdentifier : [8091] Left Side Restraints Sensor 1

DTC #1
DTCStatus.pendingDTC : [00] No
DTCStatus.testFailedSinceLastClear : [01] Yes
DTCDeviceAndFailureTypeOBD : 32913 [0x8091]
DTCFailureType.ManufacturerOrSupplier : 4 [0x4]
DTCFailureType.Category : [06] Algorithm Based Failures
DTCFailureType : [64] signal plausibility failure
DTCStatus.testNotCompletedSinceLastClear : [00] No
DTCStatus.testNotCompletedThisMonitoringCycle : [00] No
DTCStatusAvailabilityMask : 168 [0xa8]
DTCStatus.warningIndicatorRequested : [01] Yes
DTCStatus.confirmedDTC : [01] Yes
StatusOfDTC : 168 [0xa8]
DTCStatus.testFailedThisMonitoringCycle : [00] No
DTCStatus.testFailed : [00] No
DTCDeviceIdentifier : [8091] Left Side Restraints Sensor 1

Po skasowaniu tych błędów pojawił się później tylko jeden, inny z informacją coś a'la: "circle no ground" tak jakby było zwarcie do masy. Według tego co sprawdziłem gdzieś tam chodzi o czujnik uderzeniowy w lewych drzwiach(zwarcie do masy lub brak komunikacji). Co o tym myślicie?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, onomatopeja napisał:

Przy renówach to niestety "must have" bo cię serwisy wykończą za każde podpięcie.

Nie do końca. Nawet jakbym kupił tego Clipa w 2012 roku gdy wszedłem w posiadanie MII 1.5 101KM 2004r. i jeździłem nią do 2017 (3,5 roku) to do dziś ten clip by mi się nie zwrócił. MII musiałem podpiąć po kompa dwa razy (razem 100 zł), MIII też póki co dwa (razem 130 zł) + dwa moje podłączenia "tak o bez większego powodu" (liczmy 100 zł), więc koszty diagnostyki komputerowej moich samochodów to 330 zł przez 6 lat. Obawiam się, że ten chińczyk może tyle nie przeżyć.

A właśnie. Jaka jest żywotność takiej sondy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam już 3 lata i dalej działa :x Prócz mojego samochodu podpinałem się już do 2 meganek kumpli z pracy, scenika2 od fatra (ze 3 razy). Więc mój się zwrócił ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CLIP'a kupię razem z kolegą, do tego pójdzie na FV więc tak na prawdę nie wyjdzie tak drogo.

 

Co ciekawe, po skasowaniu błędów zwyklym elm327 i ddt4all błąd od razu pojawiał się ponownie. Teraz przed długi weekend auto stało 2 dni nie ruszane - błąd sam się skasował, nic też nie wyświetla się na desce. Czy to jakiś mechanizm "wygasania" błędu jeżeli nie pojawi się np w ciągu 24h? Już 2 lub 3 raz mi się tak przydarzyło.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skasować się sam nie powinien ale jeżeli nie wystąpi przez jakiś czas to auto przestanie wyświetlać na liczniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 29.10.2018 o 17:28, infwlk napisał:

Cześć,

Mam taki problem: po uruchomieniu silnika, czasami po przejechaniu kilkuset metrów, czasami od razu pojawia się komunikat: https://i.imgur.com/Nao7CdH.jpg (Skontroluj poduszkę powietrzną) i słychać tak jakby zamykanie i otwieranie centralnego zamka co jakiś czas.

Uwaga1: 

Problem występuje wtedy jak jest wilgotno i deszczowo.

Ma tak samo od dwóch lat. Zawsze jak jest wilgotno to wyskakuje błąd i centralny zamek zarazem otwiera się. Problem po raz pierwszy pojawił się gdy mechanik wymienił mi filtr kabinowy. Byłem w zeszłym roku w Aso i też powiedzieli że całą wiązkę z czujnikiem w lewych drzwiach trzeba wymienić, lecz nie daje mi spokoju fakt że problem pojawił się po wizycie u mechanika (po wymianie filtra kab.). Wszystkie połączenia wiązek w drzwiach i pod siedzeniem skontrolowałem oraz zakonserwowałem el.stykiem w sprayu. 

Czy ktoś wie jaka powinna być oporność czujnika uderzeniowego (tego co w drzwiach jest)??????

 

Edytowano przez Lukas26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...