Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Skontroluj poduszkę powietrzną


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, pbet napisał:

następne spotkanie to będą chyba pomiary instalacji choć mówi, że ją sprawdzał i jest "czyściutko".

No od tego to bym zaczął a nie wymieniał pół auta... Co za "majstry" normalnie...

 

2 godziny temu, pbet napisał:

Błąd czujnika pod fotelem zniknął w dniu podmiany modułów.

Przypadek. Pewnie akurat coś tam poruszaliście.

 

To nie jest zbieg okoliczności, że coś się zaczęło psuć po montażu gazu. Prześledź dokładnie w których miejscach miała miejsce ingerencja fachowców od gazu w samochód i znajdź punkt w którym mogli coś spieprzyć. Ja dalej stawiam na przetarcie wiązki.

 

Jeszcze co do "strzelania" zamków"

Jeśli sterownik airbag ma obecny błąd (nie zapisany ale aktualny) to nie zamknie centralnego zamka po przekroczeniu danej prędkości oraz nie zablokuje kierownicy po zgaszeniu auta.

Dlatego jak nie miałeś żadnych błędów to zamki się zablokowały i w momencie pojawienia się błędu w czasie jazdy zamki zostały odblokowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Qbak dzięki za wpis. Jak się okaże, że gazownik coś spaprał to mu przedstawię solidną fakturę za usunięcie usterki i mam nadzieję, że tak jak się do tego zdeklarował pokryje koszty jej usunięcia.

14 minut temu, Qbak napisał:

To nie jest zbieg okoliczności, że coś się zaczęło psuć po montażu gazu.

Tak dokładnie to się zepsuła w momencie instalacji gazu, a nie po montażu. Tak jak pisałem, oddałem auto bez błędu, a odebrałem z błędem.

14 minut temu, Qbak napisał:

Prześledź dokładnie w których miejscach miała miejsce ingerencja fachowców od gazu w samochód i znajdź punkt w którym mogli coś spieprzyć. Ja dalej stawiam na przetarcie wiązki.

Niby sprawdzał to wszystko majster za pierwszym razem, patrzyłem mu na ręce. Rozbebeszył pół auta, wywalił fotel kierowcy, plastiki, wykładzinę. Wszystkie kable oglądał i wyglądały wg niego ok. Może jednak nie wszystkie. Mam nadzieję, że znajdzie następnym razem i sprawdzi się to co piszesz. Mam nadzieję, bo szlag mnie jasny trafia, a nie mam nikogo innego do kogo mógłbym z tym pojechać. Nawet ASO, w którym on pracował go poleca... ;/ Jeden z lokalnych mechaników gdy kiedyś coś mi robił to się poddał i odesłał do niego... ;/ Bo niby jest najlepszy w Renault w okolicy. Pomijam, że na tym etapie jestem lżejszy o 650 zł, a auto nadal nienaprawione.

14 minut temu, Qbak napisał:

Dlatego jak nie miałeś żadnych błędów to zamki się zablokowały

Nie używam tej funkcji.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet

1. Pomijam, że na tym etapie jestem lżejszy o 650 zł, a auto nadal nienaprawione.

 

2. Jak się okaże, że gazownik coś spaprał to mu przedstawię solidną fakturę za usunięcie usterki i mam nadzieję, że tak jak się do tego zdeklarował pokryje koszty jej usunięcia.

 

tym bardziej wstawiłbym auto do aso przynajmniej na wycenę usunięcia problemu, znaleźli by problem i po sprawie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem go dziś wprost, czy szuka i znajdzie czy mam jechać do ASO bo jak na razie to kupa kasy w błoto bez skutku. Powiedział, że znajdzie więc daję mu ostatnią szansę. Jak nie znajdzie to będę go prosił o zwrot poniesionych przeze mnie kosztów jego nieskutecznych diagnoz i odstawiam do ASO. Zacząłem u majstra bo zarówno on, jak i ASO na pierwszy rzut oka stwierdziło, że to raczej zbieg okoliczności niż wina instalatora LPG. Nie chciałem się narażać na nadmierne koszty, co jak widać niezbyt mi wyszło. Trudno... Najbardziej mi zależy na tym żeby auto już było sprawne, a nie żebym tracił czas i pieniądze bo mam lepsze i ciekawsze rzeczy do robienia niż jeżdżenie po mechanikach.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dlatego, że też bardzo szanuje swój czas, korzystam z ASO.

Znają się na jednej marce, mają sprzęt i wsparcie u producenta-jak nie potrafią zrobić czegoś sami ( a chcą zrobić i skasować klienta bo każda rbg kosztuje odpowiednio ;) ).

 

Robię tak od lat i nigdy nie było wtopy. Teraz tylko z VW problemy bo sprzedają tych VAGów tyle że na przegląd trzeba się umawiać 5 tygodni do przodu więc na wymianę oleju jeżdżę do znajomego (co 20 tys czyli co 2,5 miesiąca)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Sarna1 napisał:

tym bardziej wstawiłbym auto do aso przynajmniej na wycenę usunięcia problemu, znaleźli by problem i po sprawie. 

No a ja jestem jednak sceptyczny jeśli chodzi o ASO. 

Oni od siebie nie zrobią nic więcej niż podaje im CLIP. A tutaj mamy odczyty i nawet dość precyzyjną diagnozę. Też musieli by szukać co jest nie tak a ich roboczogodzina jest jednak droższa.

26 minut temu, Sarna1 napisał:

Znają się na jednej marce, mają sprzęt i wsparcie u producenta

Nie wiem czy cokolwiek z wymienionych w tym przypadku będzie stanowiło jakąś przewagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@QbakJeździsz swoimi samochodami do aso ? czy tak po prostu ci się wydaje ?

 

ja jeżdżę od różnych aso od 2005 roku z samochodami i naprawdę radzą sobie ;). 

Przy naprawach po gwarancji to nawet stają się milsi ;)

 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pbet napisał:

Najdziwniejsze jest, że po odpięciu wspomnianego czujnika w słupku nic się nie zmienia na clipie

Czyli dla modułu airbag jest on niewidoczny. Tzn. myśli, że go nie ma, dlatego nie ma zmiany po wypięciu.

 

 

9 godzin temu, Sarna1 napisał:

Jeździsz swoimi samochodami do aso ? czy tak po prostu ci się wydaje ?

Przyznaje, że tak mi się wydaje...

Wnioski takie jednak opieram na tym, że znam przypadki, że ASO z problemami z dieslem zawoziło auto do pobliskiego serwisu Boscha, na naprawy blacharskie do pobliskiego blacharza i lakiernika, a z elektroniką jak coś ich przerasta zwracają się do okolicznego "specjalisty" samouka. I dziwnym trafem dobrzy mechanicy po jakimś czasie odchodzą z ASO i otwierają coś własnego.

Czyli ASO to taki pośrednik między klientem a specjalistą.

 

Ale ja stronię od wszelkiej maści mechaników więc moje postrzeganie jest obarczone dużą dozą nieufności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Qbak

 

15 lat temu przez długi czas sprzedawałem wyposażenie serwisów i stacji kontroli pojazdów do praktycznie wszystkich okolicznych serwisów. 

 

W wielu z nich do tej pory pracują ci sami ludzie, kierownicy, we wszystkich są ci sami właściciele.

owszem cos tam się zmienia bo ludzie się przeprowadzają, niestety umierają, przechodzą od jednego dilera do drugiego ale stan tych soecjalistow jest mniej więcej stały. Oczywiście pojawiają się młode twarze, uczniowie itp. 

 

Co do tych którzy odchodzą i otwierają własne działaności to dzieje się tak najczęściej wtedy, kiedy nie do końca im po drodze z wlaascicielem aso. Najpierw robią na boku po godzinach , później biorą sprzęt szefa itp... na końcu otwierają swój zakład mówiąc jak to w aso było złe. (Oczywiście nie wszyscy, bo są i tacy którzy otwarcie mówią że chodzi tylko o kasę a szef więcej nie mógł dać. )

 

Moje doświadczenia z ASO są bardziej niż ok, dlatego je polecam, nawet pomimo faktu że teraz na przegląd w vw muszę czekać 5 tygodni - bo takie maja obłożenie - to tez odpowiedz dlaczego zdarza się że podpierają się okolicznymi warsztatami do napraw które zabierają dużo czasu. 

 

 

@pbet Sory za off

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!