Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1,9 Dci dławi się i to okropnie


Hakeropc

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie potrzebuje waszej pomocy, 

auto jakie posiadam to: Renault Megane 2 , wersja przejściowa 1,9 dci 2005 rocznik 120 KM.- Wersja Kombi  Auto zakupiłem rok temu zrobiłem nim jakieś 6  tys. jm , kupione po znajomości niby nic się nie działo auto działało jak nówka (Niemiec pod kocem trzymał). Przechodząc do rzeczy, przedstawię to co było naprawiane od tamtej pory może ułatwi to diagnozę: 

*Poprzedni właściciel, regenerował turbinę, silnik ( pasek od rozrządu strzelił), wymieniał rozrząd 

* 03,02,2018 - Wymiana wszystkich filtrów, plus olej, paska klinowego nie ruszałem ponieważ poprzedni właściciel uważał ze wymieniał. 

* 03,03,2018 - Naprawa ręcznego - Padła linka hamulca. 

* 27,03,2018 - Wymiana drążków kierowniczych na oryginalne montowane w fabryce. 
* 21,04,2018 - Naprawa klapy bagażnika ( lampa stopu , zardzewiałe styki).
* 21,04,2018 - Naprawa elektryki, silniczków prawego lusterka. 
* 05,05,2018 - Diagnoza spalonej wiązki elektrycznej silnika, padł wężyk od wtrysków zalał wiązkę elektryczna a świeca żarowa spaliła izolacje, tak został zakupiony. 

* 08,05,2018 - Wymiana rurki aluminiowej od chłodnicy klimatyzacji, przeciekająca klima. 

* 12,05,2018 - Wymiana, naprawa wiązki elektrycznej, uszkodzone przewody przecięte, zalutowane nowe i izolowane grubą termokurczliwą rurką  i izolacją materiałową. 

* 15,05,2018 - Wymiana uszkodzonej, zerwanej poduszki silnika dolnej. 

* 23,05,2018 - Wyczyszczenie odmy w benzynie , diagnoza przecieku z silnika ( rurka smarowania turbiny). 

* 23,05,2018 - Wymiana rurki smarowania turbiny (używana), wraz z oryginalnymi z ASO uszczelniaczami ( auto nie gubi oleju). 
* 31,05,2018 - Odławienie wylotu wody skraplającej od klimatyzacji, woda lała się do środka auta. 

* 23,06,2018 - Wymiana silniczka klapy nawiewu - uszkodzone zębatki przekładni. 

* 19,07,2018 - Naprawia wiązki elektrycznej klapy bagażnika, wiązka się przerwała , lutowanie plus zabezpieczone rurką termokurczliwą. 
* 14,08,2018 - PIERWSZE objawy dławienia się auta , więc wziąłem się za czyszczenie EGR. 
* 30,08,2018 - Wymiana koła pasowego, przy okazji wymieniłem filtr paliwa sprawiłem szczelność układu od gruszki do silnika. - Ponieważ dalej auto się dławiło. 
* 18,09,2018 - Wymiana klocków hamulcowych przód. 

* 20,09,2018 - Padł wyprzęgnik sprzęgła. 
* 25,09,2018 - Wymiana wyprzęgnika, lecz po naprawie wyprzęgnika przez mechaników padła maglownica. Do wymiany po nowym roku. 

* 15,10,2018 - Auto oddane do mechanika do testów sprawdził ciśnienia prace silnika, parametry w 100% prawidłowe , komputer zero błędów, mechanik stwierdził że auto się dławi tylko przez EGR i do wymiany, EGR został wymieniony - Auto dalej się dławi. 

 

Panowie szczerze mam dosyć przejechałem autem nie całe 6 tys. a psuje się okropnie, defakto wszystko zrobiłem został dławiący się silnik. POMOCY !!!! 

- Zostało sprawdzone , czujnik podciśnienia czy doładowania turbiny czy jakoś tak działa prawidłowo.
- Turbina sprawdzona przez mechanika przez komputer , wykresy idealne czy w normie, praca ciśnienie równie. 

- Przepływomierz, jak jest podłączony auto muli się częściej szarpie,  na desce brak błędów jeździ po prosu tak jak zawsze o ile nie zacznie się dławić jak głupie i prawie wyhamowywać go do zera.

- Przepływomierz, jak jest odłączony auto ma większego kopa, oczywiście szarpie ale rzadziej, na desce się nic nie pali , ogólnie auto jeździ na odłączonym żwawiej lecz dalej szarpie jak szalone. 

 

Opis usterki:
- Auto szarpie , muszę dać gaz do końca , wtedy auto jakby przepychało się , czarny dym za mną i jakoś jedzie , ale to tylko przez chwilę i tak w kółko <-  nie da się jeździć. 
- Auto jak dojeżdżam do świateł i wciskam sprzęgło ( stoję na sprzęgle ), lub wbijam luz to obroty spadają do 800 - 900 silnik telepie całą budą, i po chwili silnik nabiera prawidłowych obrotów do 1000 i jest stabilny i tak znów jadę dojeżdżam  do świateł i znów to samo i tak w kółko, nie mówiąc o tym że cały czas z punktu a do punktu b przerywa.

Auto cały czas ma laną ropę Orl,,, lub Sch.. paliwo te nie normalne tylko te bogatsze. 

 

Panowie służę pomocą w razie pytań i proszę o pomoc, zastanawiam się czy to może zapchany kolektor wydechowy czy po prostu ten przepływomierz ? 

Edytowane przez Hakeropc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Hakeropc napisał:

EGR został wymieniony - Auto dalej się dławi. 

 

EGR musi być oryginał, byle nie zamiennik.

 

15 godzin temu, Hakeropc napisał:

Przepływomierz, jak jest odłączony auto ma większego kopa, oczywiście szarpie ale rzadziej, na desce się nic nie pali , ogólnie auto jeździ na odłączonym żwawiej lecz dalej szarpie jak szalone. 

Zalecam ;

- przeczyszczenie przepływomierza i wymianę oringów na oryginały,

- kontrola napięcie na przepływomierzu;

      -  powinno zmieniać się liniowo ze zmiana położenia przepustnicy, 

      -  mało kiedy generuje błąd na clipie a potrafi porządnie przymulić silnik,

- przy dużym zabrudzeniu, po odpięciu przepływomierza, spalanie może się obniżyć, bo poprzednio

    musiałeś ostro silnik gonić, żeby przyśpieszał,

- Wymieniając przepływomierz, to tylko na oryginalny ( może być używany ) byle nie zamiennik.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, 

dziś podłączyłem przepławkę i kobieta powiedziała mi że ona nie czuje aby auto się dławiło, i faktycznie, auto się nie dławi jak się jeździ jak dziadek ,  lub moja kobieta, jak się jeździ autem delikatnie, delikatnie wkręca się go na obroty, wszystkie objawy jakby ręką odjąć , aczkolwiek taka jazda powolna i delikatna mnie do szału doprowadza, i pozostaje pytanie panowie, czy może być nie szczelny układ dolotowy ? czy jakiś inny ?  , tak ja podszedłem do tego na logikę jak się powoli jeździ to się duże w rurach podciśnienie nie wytwarza przez co może szczelności aż takiej nie ma i auto nie zasysa z boku powietrza, a jak trochę agresywnej jeżdżę to się wytwarza podciśnienie lub ssanie w rurach, i nieszczelność się powiększa i auto zaczyna się dławić ponieważ ma inną mieszkankę..... Panowie mechanikiem nie jestem , więc mam pytanie czy to ma sens ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR został wymieniony na  "ZAWOR EGR PIERBURG 7.22818.62.0", nie wiem czy to oryginał czy nie . 

Przepływomierz przeczyścić w benzynie czy w nafcie ? , i  na których , jak sprawdzić napięcie na kostce przepływomierza ? i jak napisałeś że napięcie ma się zmieniać liniowo to jak to ma wyglądać w wartościach ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ EGR jest OK,

2/ Przepływomierz czyścić raczej tylko przy użyciu aerozolu np; LIQUI MOLY,

      a/ generalnie przepływomierz powinien działać od ;

           - od  0,8 V                 -   przy biegu jałowym,

           - do  4,3 V - 4,5 V     -   gdy  przepustnica  jest  otwarta na maksa,         

1 godzinę temu, Hakeropc napisał:

jak napisałeś że napięcie ma się zmieniać liniowo to jak to ma wyglądać w wartościach ? 

Ma się zmieniać płynnie, bez przerw i nagłych skoków wartości napięcia. 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Ma się zmieniać płynnie, bez przerw i nagłych skoków wartości napięcia. 

Chodzi przede wszystkim o to aby ścieżki potencjometru były całe, nie przetarte i dobrze łączyły.

Przepływomierz nie ma potencjometru.

Najważniejszą jego cechą jest szybka zmiana wartości napięcia uzależniona od dobroci grzałki. Przetwarzanie zawsze jest liniowe i bez przerw.

Kanał czerpnicy stanowi procent pełnego przepływu i musi być idealnie czysty. Elementy pomiarowe bardzo delikatne i tam nie używać wysokiego ciśnienia, bo można zmienić ich wzajemną odległość. Nie używać do czyszczenia WD40, kontaktu, ani innych żrących płynów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie już nie wiem, jak mam sprawdzić przepływomierz że działa ? , i przepływomierz może prowadzić do tego że auto się dławi i jest za mną czarny dym ? 

Edytowane przez Hakeropc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Zdemontuj i przeczyść przepływomierz,

    -  pomiń pomiary,

   -   załóż nowe oryginalne oringi,

   -   przeczyść styki przy użyciu Kontakt 60, tak przy przepływomierzu jak i sterowniku silnika,

Te zabiegi powinny pomóc.

Dnia 31.10.2018 o 22:49, Hakeropc napisał:

* 23,05,2018 - Wyczyszczenie odmy w benzynie , diagnoza przecieku z silnika ( rurka smarowania turbiny). 

* 23,05,2018 - Wymiana rurki smarowania turbiny (używana), wraz z oryginalnymi z ASO uszczelniaczami ( auto nie gubi oleju). 

Istotną sprawą jest też sprawny zawór odmy olejowej z membraną ( oryginał ),

Magistrala olejowa turbiny raczej powinna być nowa i oryginał,

Dnia 31.10.2018 o 22:49, Hakeropc napisał:

* 03,02,2018 - Wymiana wszystkich filtrów,

 

Dnia 31.10.2018 o 22:49, Hakeropc napisał:

- Zostało sprawdzone, czujnik podciśnienia czy doładowania turbiny czy jakoś tak działa prawidłowo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie przepływomierza na oryginalny, auto jeździło okej 1 dzień. Dziś odpaliłem auto na zimnym silniku, przejechał ok 500m, zaczął szarpać i wyskoczył błąd  "fault injection" , auto zgasło potem miało ogromny problem z odpaleniem,, kręcił lecz nie odpalał, potem odpalił i przejechał jakieś 1 km do domu.  Co teraz panowie ? bo jak widać to nie przepływomierz -_- a pieniążki poszły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem w 1 poście:
* 15,10,2018 - Auto oddane do mechanika do testów sprawdził ciśnienia prace silnika, parametry w 100% prawidłowe , komputer zero błędów, mechanik stwierdził że auto się dławi tylko przez EGR i do wymiany, EGR został wymieniony - Auto dalej się dławi. 

 

I póki co to mechanicy itp, wszyscy wróżą z fusów , każąc wymieniać wszystko metodą prób i błędów ;/  co jest denerwujące, ponieważ w naprawę auta już tyle kasy poszło a mam go od roku i przejechałem tylko 7 tys km. 

Edytowane przez Hakeropc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Hakeropc napisał:

Co teraz panowie ? bo jak widać to nie przepływomierz -_- a pieniążki poszły. 

A kto sugerował wymianę przepływomierza???

1 godzinę temu, Hakeropc napisał:

wyskoczył błąd  "fault injection, auto zgasło potem miało ogromny problem z odpaleniem

Nie obejdzie się bez kumatego mechanika z clipem.

Można wcześniej ;

- sprawdzić czy nie ma pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

- wymienić filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux,

- wykonać test przelewowy wtryskiwaczy,

- pomierzyć ciśnienie paliwa na biegu jałowym,

- jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach;

    - należy auto przegonić na wysokich obrotach na dystansie > 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!