Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

przeglądam inne wątki na temat zalewania wnętrza auta przez wodę i nie mogę znaleźć żadnych informacji na temat odprowadzenia wody z dachu panoramicznego. Po testach szczelności stwierdziłem, że lejąc wodę na dach w okolice przodu prawego relingu, słychać bulgotanie w słupku A i po chwili za schowkiem pojawia się wodospad. Praktycznie cała woda wylana na dach ląduje za schowkiem, gdzie jest gąbka, która chłonie wszystko i z niej leci dalej pod wykładziną pod fotelem przednim pasażera aż do tylnej kanapy. Cała prawa strona wnętrza pływa. W pierwszej chwili myślałem, że to przecieka gdzieś przy mocowaniu relingu, ale z tego, co udało mi się ustalić, relingi mocowane są do specjalnych mocowań schowanych za podsufitką, a te mocowania to nie jest profil zamknięty, którym woda przedostawałaby się do słupka A, więc to raczej nie tu jest przeciek - podsufitka jest cała sucha. Ktoś może wie, jak i którędy przebiegają kanały (a może wężyki) z odprowadzeniem deszczówki z dachu panoramicznego? W podsufitce w okolicach szyberdachu nie ma śladów wody...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz zatkane odpływy za nadkolami. Tam jest pełno wyschniętego błota i woda wlatuje otworem od odpowietrzenia. Najlepiej zdjąć nadkole i wyczyścić, ale doraźnie można przebić tą warstwę cięgnem linki rowerowej wpychając w otwory spustowe od góry i przepłukać wodą.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakaś myśl. Jutro sprawdzę za nadkolem. A otwory spustowe od góry to które? Tak naprawdę, to nie widać zbytnio żadnych otworów od góry w okolicach relingów i dachu panoramicznego. Załączam zdjęcia i film: 

 

20181030_182917_resize.jpg

20181030_182838_resize.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwory spustowe z przodu widać w rogach po zsunięciu szyby. One odprowadzają tylko to, co przeleciało przez uszczelkę. 

Tą czynność z linką cięgna robię 2 razy do roku, a przeciekło mi tylko raz na wiele lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za nadkolem to są te co już robiłeś pisałeś mi na priv , że daj sobie spokój albo to co ci pisze od szyberdachu ale jeżeli dobrze jest uszczelka a łałeś wodę na relingi i leciała w dół to dalej obstawiam co było u mnie . Przednia szyba prawy dolny róg . Woda jest okrutna w leci jednym miejscem a wyleci gdzie indziej . Przejrzyj szyberdach a jak nie to szyba według mnie

lapka2.gif

Ludzie :!:
Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:
Poprawcie, nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!:
Trochę szacunku dla czytających.

Regulamin pkt. 5.6 interpunkcja. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym filmie https://youtu.be/y9TqR9qTFK4 widać, jak z lewej strony auta woda zapełnia szczelinę i zlewa się po szybie. Z prawej strony przy dużym napływie też przelewa się i spływa po szybie, ale jak tylko przestaję lać (albo kiedy napływ jest niewielki), woda ze szczeliny znika (dostaje się do karoserii i płynie za schowek).
 
Tutaj https://youtu.be/UQHhc10obwM widać listwę, na której jest reling i pod którą jest nieszczelność - nie wiem, jak to się demontuje, żeby zajrzeć, jak to wygląda pod spodem i gdzie jest dziura. A może tam właśnie pod tymi listwami są odprowadzenia wody i wężyki, których bez zdjęcia listew nie widać? Tylko którędy te wężyki dalej idą i gdzie się kończą???
Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbuj nawet ruszać tych listew, one są wklejone i jakakolwiek próba podważenia spowoduje połamanie. Zdejmij od środka osłonę prawego słupka od przedniej szyby i tam ida rurki odprowadzające wodę. Wchodzą one na górze do króćców od solardachu a na dole idą do podszybia. Najprawdopodobniej zatkane są przewody na dole w podszybiu. 

Tutaj masz link do podobnego tematu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany - winowajcą okazał się wypięty wężyk, który prowadzi od otworu spustowego spod listwy pod relingiem. wężyk jest "na styk" - moim zdaniem za krótki i może wysunąć się z gumy, która jest wciśnięta w blachę rozdzielającą kabinę od podszybia. Właśnie przez tę gumę woda dostaje się dalej do komory podszybia i stamtąd spływa drugim takim gumowym przelotem za nadkole. Wpiąłem co trzeba i dodatkowo wzmocniłem połączenie bardzo mocną taśmą klejącą. Kilkuminutowe testy szczelności pokazały, że woda z dachu pojawia się już w podszybiu, a za schowkiem nie pokazuje się ani kropli. Załączam zdjęcia dla innych, którym przytrafi się podobna usterka.

20181110_140142_resized.jpg

20181110_140200_resized.jpg

20181110_140212_resized.jpg

20181110_141650_resized.jpg

20181110_141655_resized.jpg

20181110_141707_resized.jpg

20181110_141714_resized.jpg

20181110_141718_resized.jpg

20181110_141747_resized.jpg

20181110_153107_resized.jpg

20181110_153109_resized.jpg

20181110_192404.jpg

20181110_192522.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam temat  wody  w samochodzie. Dziś u mechanika  sprawdziłem  kanaliki  dopływów  w podszybiu, odpływ  klimatyzacji, wszystko  wydaje  się być  dobrze. Mechanik  podejrzewa  kanały  odpływu  w szyberdachu  ( solar) ale niestety  nie wie  nic  na jego temat  i odpuścił. Moje pytanie  do was  gdzie  znajdują  się te  rurki  odpływu? Czy jest  możliwe  że po praniu  auta  któryś  z pracowników  mógł  przypadkiem  je wypiąć  lub  uszkodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!