Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Porada - falowanie, spadek mocy


iwoiwo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jestem nowy na forum, a od dwóch miesięcy mam Megane III z silnikiem 1.6 z instalacją gazową.

Od razu zaznaczę, że jestem dosć słaby jeśli chodzi o mechanikę, ale chętnie posłuchałbym Waszych opinii :)

Jak śmiecę i powinienem napisać w innym wątku to dajcie znać.

 

Otóż... Na zimnym wszystko ok. Bez różnicy czy na gazie czy na benzynie.

Natomiast na ciepłym silniku pojawia się falowanie na wolnych obrotach, spadek mocy, szczególnie na niższych obrotach. Wydaje mi się też, że spalanie wzrosło ostatnio, ale to może za krótki okres, żeby o tym mówić.

Przy odpalaniu nic dziwnego nie słychać, mam wrażenie, że jak silnik się rozgrzeje to coś tam delikatnie stuka.

Jak już jest ciepły to na niższych obrotach szarpie samochodem przy dodawaniu gazu, przy odejmowaniu nie.

 

Kupowałem to auto, bo czytałem same super opinie, poza KZFR. Czy mam takie szczęście, że 5 tysięcy km po zakupie mi się posypało?

Co sprawdzać ewentualnie czego się spodziewać?

Z góry dzieki za pomoc i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam;

  a/ wymienić świece zapłonowe na zalecane,

  b/ świece i cewki muszą być czyste i suche, a odstęp elektrod świec 0,7 do 0,8 mm, oraz  skontrolować izolacje

        znajdującą się na cewkach, bo delikatnie pęknięta może powodować przebicie iskry na silnik i  szarpanie, 

 c/  zakręcić gaz na butli i przegonić auto na wysokich obrotach na benzynie, na dystansie 100 - 150 km, celem

       przedmuchania katalizatora. Należy to robić w miarę systematycznie jeżeli preferujesz jazdę po mieście i na

       krótkich dystansach, 

 d/ przeczyścić map sensor i zadbać o jego szczelność;

     -  wykonać pomiar podciśnienia w układzie dolotowym;  W silnikach benzynowych 1.6 16V  podciśnienie  w

        kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach ; 28 do 36 kPa,

 e/ jak na zimnym silniku obroty są OK, a jak się silnik nagrzeje to falują obroty, silnik szarpie ;

       pomaga wymiana/kontrola sondy przed katalizatorem, tylko na oryginał,

  f/ nie zaszkodzi przeczyścić przepustnicę i wymienić oringi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się rano i teraz. Wychodzi na to, że nie ma reguły i raz jest wszystko ok, a innym razem pojawiają się wszystkie ww. objawy, wywala check engine i zupełnie inaczej w moim odczuciu pracuje silnik. Skąd taka różnica? Check świeci się tylko w chwili występowania tych objawów. Na razie KZFR się nie przejmować? Teoretycznie ok. 20 tys. temu był zmieniany rozrząd, ale nie wiem czy z kołem czy bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, iwoiwo napisał:

Teoretycznie ok. 20 tys. temu był zmieniany rozrząd, ale nie wiem czy z kołem czy bez.

Tak trochę poza głównym wątkiem pozwolę sobie zapytać...

Masz auto od 2 miesięcy z "teoretycznie wymienionym rozrządem" i śpisz spokojnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!