Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Porada - falowanie, spadek mocy


iwoiwo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jestem nowy na forum, a od dwóch miesięcy mam Megane III z silnikiem 1.6 z instalacją gazową.

Od razu zaznaczę, że jestem dosć słaby jeśli chodzi o mechanikę, ale chętnie posłuchałbym Waszych opinii :)

Jak śmiecę i powinienem napisać w innym wątku to dajcie znać.

 

Otóż... Na zimnym wszystko ok. Bez różnicy czy na gazie czy na benzynie.

Natomiast na ciepłym silniku pojawia się falowanie na wolnych obrotach, spadek mocy, szczególnie na niższych obrotach. Wydaje mi się też, że spalanie wzrosło ostatnio, ale to może za krótki okres, żeby o tym mówić.

Przy odpalaniu nic dziwnego nie słychać, mam wrażenie, że jak silnik się rozgrzeje to coś tam delikatnie stuka.

Jak już jest ciepły to na niższych obrotach szarpie samochodem przy dodawaniu gazu, przy odejmowaniu nie.

 

Kupowałem to auto, bo czytałem same super opinie, poza KZFR. Czy mam takie szczęście, że 5 tysięcy km po zakupie mi się posypało?

Co sprawdzać ewentualnie czego się spodziewać?

Z góry dzieki za pomoc i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam;

  a/ wymienić świece zapłonowe na zalecane,

  b/ świece i cewki muszą być czyste i suche, a odstęp elektrod świec 0,7 do 0,8 mm, oraz  skontrolować izolacje

        znajdującą się na cewkach, bo delikatnie pęknięta może powodować przebicie iskry na silnik i  szarpanie, 

 c/  zakręcić gaz na butli i przegonić auto na wysokich obrotach na benzynie, na dystansie 100 - 150 km, celem

       przedmuchania katalizatora. Należy to robić w miarę systematycznie jeżeli preferujesz jazdę po mieście i na

       krótkich dystansach, 

 d/ przeczyścić map sensor i zadbać o jego szczelność;

     -  wykonać pomiar podciśnienia w układzie dolotowym;  W silnikach benzynowych 1.6 16V  podciśnienie  w

        kolektorze dolotowym powinno oscylować w granicach ; 28 do 36 kPa,

 e/ jak na zimnym silniku obroty są OK, a jak się silnik nagrzeje to falują obroty, silnik szarpie ;

       pomaga wymiana/kontrola sondy przed katalizatorem, tylko na oryginał,

  f/ nie zaszkodzi przeczyścić przepustnicę i wymienić oringi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się rano i teraz. Wychodzi na to, że nie ma reguły i raz jest wszystko ok, a innym razem pojawiają się wszystkie ww. objawy, wywala check engine i zupełnie inaczej w moim odczuciu pracuje silnik. Skąd taka różnica? Check świeci się tylko w chwili występowania tych objawów. Na razie KZFR się nie przejmować? Teoretycznie ok. 20 tys. temu był zmieniany rozrząd, ale nie wiem czy z kołem czy bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, iwoiwo napisał:

Teoretycznie ok. 20 tys. temu był zmieniany rozrząd, ale nie wiem czy z kołem czy bez.

Tak trochę poza głównym wątkiem pozwolę sobie zapytać...

Masz auto od 2 miesięcy z "teoretycznie wymienionym rozrządem" i śpisz spokojnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!