Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przebieg 4600 i zaplona kontrolka oleju-dolewac czy zmieniac na nowy?


Rekomendowane odpowiedzi

Megane-grandtour-sce115 czyli 1.6 benzyna

Przebieg 4600 i zapalona kontrolka oleju-dolewac czy zmieniac na nowy i czy mozna to zrobić w ramach gwarancji (rozszerzony pakiet na 5lat) ?

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.6 literki PL. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale odpłatnie. Pierwsza bezpłatna wymiana w ASO albo po 30 tys albo po 2 latach. Zależy co szybciej. 

 

Przy takim spalaniu oleju to wystarczy dolewać i raz na jakiś czas zmień filtr :) bez wymian. Oczywiście żart. 

 

Jedz do ASO bo nowy samochód nie ma prawa pić oliwy, zgłaszaj problem bo po wpisach na forum widać że sce ma jakiś problem.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do serwisu Renault. Ja u siebie pierwszą wymianę robiłem przy ok. 13000 km (nie robiłem dolewek).  Mam pakiet serwisowy na 5 lat ale wymiana i olej odpłatna. Za rok będę miał w ramach pakietu serwisowego. Olej sprawdzam co 1500 - 2000 km i nie widzę ubytków oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem w aso z ich olejem i filtrem oryginalnym. Olej wziąłem w bańce 4 litrowej i 1 litrowej (tak w razie czego na dolewkę). Razem wyszło 338,00 zł, z tego robocizna 115,00 zł.  Nie chce mi się tracić czasu i nerwów  jeżdżąc po dziuplach, do aso mam ok. 1 km. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli od wymiany do wymiany, powiedzmy 10 tyś. Przy nowym aucie trochę zejdzie z bagnetu to nie ma się co martwić. Nowy silnik potrzebuje nawet 20 , 30 tyś aby zużycie oleju się ustabilizowało. W jednych autach jest od początku ok w innych trzeba czasu i pocztkowej cierpliwości, nie ma dwóch identycznych rzeczy.  Tolerancje jakościowe zawsze jakieś są. Druga sprawa, słyszałem to już od kilku mechaników że olej Elf nie jest dobrym olejem, ponoć niezbyt dobrze uszczelnia pierścienie olejowe. We większości przypadków podobno wystarczyła wymiana oleju na inny i ubytki przestały występować. Ponoć zalecany jest francuski MOTUL 5W40 z normą RN0700 do Sce. Również w innych autach po zmianie z Elfa na Motula, zużycie zanikało. Czyli jest możliwość że poniekąd wina jest po stronie oleju. Elf SXR 900 5W40

 nie jest prawdziwym syntetykiem, to wysoko przetworzony olej mineralny w technologi HC, parametry niby te same co syntetyk , ale syntetykiem nie jest. Motul 100% Syntetych na bazach syntetycznych.

 

Najważniejsze...... nigdy ale to nigdy nie wolno dopuścić do zapalenia się lampki informującej o braku ciśnienia oleju. Olej zwłaszcza w nowym aucie trzeba bardzo często sprawdzać, bo do czasu gdy zużycie się unormuje, może ono być dość spore. A ktoś kto ma nowe auto , często ma uśpioną czujność, bo auto nowe to co niby miało by się dziać.  Olej kontrolujemy w starych i NOWYCH autach, tym bardziej w nowych bo są drogie;) Jesli komuś kontrolka się zaświeciła i tak ktoś sobie jechał, a za jakiś czas pojedzie do serwisu dolać olej to może być juz za późno dla silnika. Jeśli ktoś zaniedba i dopuści do zaswiecenia sie kontrolki , wówczas natychmiast trzeba zatrzymaś samochód i dzwonic po kogoś aby dostarczył na miejsce olej, albo spacerek do najbliższej stacji paliw, w żadnym wypadku nie wolno kontunuować jazdy.

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!