Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cieknie mi olej, czy to coś bardzo poważnego?


Asieq10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowa dopiero dołączyłam i potrzebuje pomocy, mam meganke kupiłam ją we wtorek, wczoraj zauważyłam na parkingu wyciek, ale że miałam niedaleko do domu to już bez zatrzymywania się wróciłam pod blok, po kilku godzinach zeszłam na dół, no i to mi się ukazało. Czy jesteście mi w stanie powiedzieć co się stało? Czy mam dzwonić do gościa od którego ja kupiłam? Trochę jestem zdołowana tym faktem, że mam go kilka dni i nagle coś takiego. IMG_20181215_210234.thumb.jpg.5f6ac95b2a5205089c2ae166e5c86e35.jpg

IMG_20181215_205518.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy wyciek to coś poważnego. Co do kontaktu ze sprzedającym to co Ci to da? Były oględziny? Sprawdzenie u jakiegoś mechanika? Spisana umowa? W umowie zapis o zapoznaniu się ze stanem samochodu i braku zastrzeżeń do niego? Czy kupione od handlarza na fakturę vat-marża?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, pbet napisał:

Każdy wyciek to coś poważnego. Co do kontaktu ze sprzedającym to co Ci to da? Były oględziny? Sprawdzenie u jakiegoś mechanika? Spisana umowa? W umowie zapis o zapoznaniu się ze stanem samochodu i braku zastrzeżeń do niego? Czy kupione od handlarza na fakturę vat-marża?

Znalazłam usterkę, samochód kupiony u handlarza na fakturę. No dobrze podeślę Ci zdjęcie co się stało. I powiedz czy to może być moja wina używania samochodu 4 dni i zrobienie 90 km? 

IMG_20181216_100506.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka faktura? Vat-marża czy 23%? Są różnice w odpowiedzialności. Mam nadzieję, że nie dałaś się naciąć na chwyt z zaniżeniem kwoty faktury w stosunku do faktycznie zapłaconej sumy. Warto poczytać ale warto też się zwrócić do sprzedającego o ustosunkowanie siędo problemu. 

No i oczywiście masz zakaz jazdy do czasu usunięcia usterki.

I jeszcze jedno. Tej usterki mogło nie być jak kupowałaś samochód. W aucie używanym zawsze może się coś zepsuć nawet chwilę po kupnie. Dlatego pytałem czy auto było sprawdzone przez jakiegoś mechanika ale nie odpowiedziałaś. Jeśli nie to pretensje niestety można mieć tylko do siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Asieq10 napisał:

Znalazłam usterkę

Ta pęknięta guma na drążku kierowniczym to owszem usterka ale nie ma związku z wyciekiem. Oczywiście guma do wymiany w jak najkrótszym czasie ale jeździć można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście bardziej to wygląda na wyciek płynu chłodniczego (rdzawoczerwone krople, jaki masz kolor płynu?) niż oleju. Może nieszczelność na którymś "wężu". Sprawdź stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ewentualnie uzupełnij. Pojeździj trochę i sprawdź ponownie.

111.thumb.jpg.e6f2e49f12525e3ddcc1638bb1a07a80.jpg

Edytowane przez Laros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej z silnika, olej ze skrzyni, płyn chłodzący lub hamulcowy. Tylko te 4 płyny mogą wyciekać z samochodu. Którykolwiek nie wycieka ja bym odradzał jazdę bez zdiagnozowanej i wyeliminowanej usterki ponieważ wyciek każdego z tych płynów niesie ze sobą dość poważne ryzyka od braku hamulców, przez zatarcie silnika, zatarcie skrzyni, zagotowanie silnika, uszczelkę pod głowicą itd. Piszę ogólnie ponieważ nie wiem co wycieka ale faktycznie pierwsze co to powinnaś sprawdzić stan tych wszystkich płynów (domyślam się, że to zrobiłaś więc o tym nie pisałem), no może poza olejem w skrzyni bo się łatwo nie da ale trzy pozostałe skontrolujesz przy otwartej masce.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku dochodzi jeszcze jeden płyn, olej od wspomagania kierownicy, tam jest hydrauliczne. Wyciek jest w takim miejscu, że jak najbardziej może sikać z maglownicy... Sprawdź w zbiorniczku czy w ogóle masz jeszcze olej do wspomagania.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!