Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2.0 16v zbyt nisko schodzace obroty


Rekomendowane odpowiedzi

No fakt wiedza może i z przed 10 lat ale aktualna do dzisiaj. Co chwilę przyjeżdża jakaś Laguna III albo Quashqai lub X-Trail z tym silnikiem i z tymi usterkami i oczywiście z LPG :) co do samej usterki proponował bym odpiąć LPG, wykasować przyuczenia wtrysku, zaprogramować mapę benzyny na nowo i pojeździć na samej benzynie aby sprawdzić czy dalej jest to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj ziolo dzięki za włączenie się do dyskusji. Dobrze ze wyjaśnił się fakt jaki typ rozrządu bo już byłem cały zgupiany. Czy w tej wersji na łańcuchu również jest KZFR ???. Może jest coś z tymi zaworami bo po wymianie oleju na tego Elfa słychać spod maski takie lekkie klepkanie. Jutro uderzam do faceta od regulacji tych zaworów. Po tym zabiegu zmienię świece bo tez nie wiadomo ile już przelatane maja. Jeszcze mnie korci wymienić map sensor na nowy może jak jest zimny to niedomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejność powinna być następująca ;

 - kontrola prawidłowego ustawienia rozrządu i ewentualna korekta,

 - kontrola luzów zaworowych, w razie nieprawidłowości ( zła regulacja LPG ) ;

       - regulacja luzów,

       - kontrola rozrządu i jego ewentualna wymiana,

 - kontrola podciśnienia w układzie dolotowym,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Wymaga tylko kumatego gazownika i regulacji mieszanki ustawionej na około 10 % wzbogaconej

Sorry, ale BREDNIE PISZESZ.

Powiedz mi, co zawiaduje składem mieszanki? Co będzie jak się przelane na gazie auto przełączy na benzynę, pojeździ i znowu przełączy na gaz?

 

Wzbogacanie i zubażanie mieszanki gazowej to jakieś zabobony z ery gazu na śrubkę.

Auto ma być ustawione na gazie tak jak na benzynie, koniec kropka. Żadne wzbogacanie, bo jak sterownik silnika stwierdzi, że za bogato to sobie zuboży. A potem zdziwienie, że auto albo szarpie, albo nie odpala bez przegazówki, albo dużo pali a na koniec albo katalizator do d...py albo zawory wypalone, bo magik na necie coś tam napisał....

 

Ale fakt, kumaty gazownik będzie wiedział jak M4R zagazować "w miarę" bezpiecznie. W galerii na lpg-forum.pl są pokazane montaże tego silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, deku napisał:

Wzbogacanie i zubażanie mieszanki gazowej to jakieś zabobony z ery gazu na śrubkę.

 

Deku. Czytając wypowiedź Andrzeja odnoszę właśnie wrażenie że on jest takim mechanikiem. 

Nie wspominam o tym że proponuje świece iskra a lista czynności do wykonania przy każdym pytaniu ma 20 punktów, zamiast po prostu sprawdzić auto kompem i wymienić tylko to co trzeba. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Sarna1 napisał:

Andrzeja odnoszę właśnie wrażenie że on jest takim mechanikiem. 

To nie mechanik, to kopiuj-wklejacz :D Ma na pulipicie 10 dokumentów z notatnika z różnymi rozwiązaniami. Jak przeczyta, że coś nie pali to wkleja ten sam tekst co w każdym poście o długości 50 linijek co trzeba wymienić/sprawdzić i w sumie wkleja to do 90% problemów a jak ktoś napisze że powodem było np. czujnik czegoś tam to potem kopiuje z swojego posta ten podpunkt i mówi że miał rację XDDDDD w tym że z tego "pomocnego" posta trzaby pół auta wymienić. Najlepsze jest teksty to zmienić olej na markowy i tu podaje nazwę i rodzaj, zmniejszyć przerwę na świecy do 0.7 (tak w obecnych czasach i świecach jeszcze się przerwy reguluje O_x), wymienić czujnik położenia wałka bo jest chimeryczny i w sumie więcej nie pamiętam xD Z niego taki mechanik jak ze mnie...

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowych odwiedzających posta.

33 minuty temu, onomatopeja napisał:

wymienić czujnik położenia wałka

znaczy wałka rozrządu bo jest jeszcze wał korbowy o to ci chodziło ??

Problem jest identyczny na benzyna/LPG jak sie rozgrzeje to trochę widać za niskie obroty ale nie zgaśnie. Czy w takim samochodzie działające ssanie objawia sie tym ze na zimnym jakiś czas obroty sa np. 1200?. Bo po parokrotnym dodaniu gazu zaraz lecą na 900 potem to już jak pisałem spadają na 450--600 i albo zgaśnie albo da rade się podnieść i tak jest prawie do całkowitego rozgrzania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po małej przerwie. Specjalnie wstrzymałem się z odpowiedzią żeby mieć pewność. Winowajcą tych opadających obrotów były luzy zaworowe a właściwie ich brak. Ma być podobno 0,4-0,35 a było 0,05. Co za debilne rozwiązanie żeby dostać się do szklanek trzeba ściągać wałki i łańcuch. Także sama robocizna za usługę kosztowała 670 zł + uszczelka  razem 750 zł.

Ale po przełknięciu tej drogiej pigułki Renata jest wyleczona. Obroty nie opadają i czuć znacznie lepsza dynamikę przyspieszania. Pięknie dziękuje wszystkim za  pomoc i rady. 

 

Dnia 22.01.2019 o 10:43, Andrzej-2010 napisał:

Co zrobiłeś z zalecanych czynności? 

Gaz wyregulowany podobno była za uboga mieszanka i zmieniona kolejność wtryskiwaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.01.2019 o 14:15, czapi_czap napisał:

Co za debilne rozwiązanie żeby dostać się do szklanek trzeba ściągać wałki i łańcuch.

1/Zalecam  na przyszłość;

    -  kontrolę luzów zaworowych co 40-50 kkm,

    -  przeglądy instalacji gazowej u kumatego gazownika,

    -  stosowanie zalecanych czynności wcześniej,

    -  wymianę oleju z filtrem co 10-12 kkm,

   -  a będziesz mógł bez problemu zrobić do 350 kkm, bo to udana jednostka silnikowa,

Dnia 26.01.2019 o 14:15, czapi_czap napisał:

Gaz wyregulowany podobno była za uboga mieszanka i zmieniona kolejność wtryskiwaczy

2/ Czyli zgodnie z zaleceniem! 

3/ Pomiar luzów zaworowych należy wykonać na zimno, dla ;

     - zawory ssące : 0,26 - 0,34 mm,

    - zawory wydechowe : 0,29 - 0,37 mm.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!