Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

piszę z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny wycieku płynu chłodniczego. Tak jak widać na zdjęciu, pomiędzy nierównościami korpusu w głębi komory silnika od jakiegoś czasu zauważyłem płyn chłodniczy. Nie mam pojęcia co może być przyczyną i jak groźne mogą tego być konsekwencje. Z tego co zdążyłem do tej pory sprawdzić:

- nie ma płynu chłodniczego w oleju - nie kopci na biało, nie dobywa oleju, nie ma "śmietany" po korkiem wlewu oleju

- na uruchomionym silnika nie ma bulgotania w zbiorniczku wyrównawczym, nie widać pęcherzyków

- na uruchomionej klimatyzacji podczas nawet dłuższego ogrzewania nie czuć zapachu chłodziwa wewnątrz auta

 

W sierpniu mechanik wymieniał mi ten plastikowy koreczek od odpowietrzania bo był pęknięty i tam też był wyciek. Co Waszym zdaniem może powodować zbieranie się płynu w miejscu widocznym na zdjęciu? 

20181217_181149.jpg

20181217_181157.jpg

Edytowane przez lukasz243243
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem jeszcze o tej porze szukać przyczyny bo ciągle chodzi mi po głowie ten temat. Upewnilem się że nie ma oczek w płynie chłodniczym, okolice paska rozrządu wyglądają na całkowicie suche. Termostat również jest całkowicie suchy. Małe ślady płynu są zauważalne w okolicy korka odpowietrzajacego. Z racji że jest on położony praktycznie pionowo nad miejscem które widać na zdjęciach może mieć on coś z tym wspólnego. W sobotę będę miał dostęp do kanału, wjade i odkrece osłonę wówczas mam nadzieję że zobaczę coś od spodu. Pocieszające jest to że to prawie na pewno uszczelka bo nic na nią nie wskazuje. Rok temu w listopadzie wymieniłem rozrząd z pompą wody i całym osprzętem. Od tamtego czasu jest taki dziwny jeczący dźwięk silnika gdy już zlapie temperatury. Zastanawiam się czy może pompa wody coś nie szwankuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są ślady to korek do wymiany. Obstawiam, że założony jest zwykły od wentyla, a te przepuszczają. Pytanie zasadnicze czy osuszyłeś to miejsce w ożebrowaniu i ponownie pojawił się tam płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik na szybkości wziął i wkrecil jakiś korek więc wątpię żeby był to dedykowany do Renault. Miejsce nie było osuszane od tamtej wymiany korka ale wątpię żeby od sierpnia utrzymała się tam ciecz taka jak płyn chłodniczy. Olej ok, mógłby znacznie dłużej wysychac ale płyn nie aż tak długo. Gdzie dostanę taki korek? To jest jakis specjalny do Renault czy w sklepie samochodowym będą mieli? Ma on jakiś numer części? 

 

No i pytanie co do wymiany. Rozumiem że na wyłączonym zimnym silniku kwestia odkręcić i wkręcić? Czy jeszcze jakiś proces odpowietrzania musi tam zajść? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przejechałem teraz podczas przerwy świątecznej ponad 1500 km. Ubyło około 3mm w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Sądzę, że przyczyną będzie korek lub miejsca modyfikacji połączeń przewodów gdzie wpinana była instalacja gazowa. Jutro będę się tym zajmował, dam znać jakie są postępy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja Ci napisze rozwiązanie problemu w 100% bo to samo przerabiałem na początku: Gazownik dał plamy, ale to jego pierwsza wpadka na kilka lat. No i moja bo kilka dni było mało płynu a tak jeździłem i nie sprawdziłem. Na szczęście nic się nie stało, silnik dalej działa tak samo.

Płyn chłodniczy jest na silniku ponieważ on tak szybko nie wyschnie a wziął się z tego, że gazownik rozcinał węże. Bo układ lpg też potrzebuje chłodzenia. To nie jest z silnika. Nie żadne UPG. Pod spodem masz tzw trójnik - łączy chłodzenie lpg z standardowym także chłodzeniem (monter powinien wiedzieć o co chodzi). I ten trójnik ma być metalowy a nie plastikowy - to po pierwsze. Po drugie węże które wchodzą na ten trójnik. Skoro ubyło 3 mm na 1500 km nie jest źle. Mi więcej ubywało. Należy zakładany wąż posmarować klejem i na trójnik włożyć. Zmienić lub dokręcić obejmy węża - to drugie. Jeżeli mimo tego dalej będzie ciekło to zmienić węże które dochodzą do trójnika - koniecznie. Mi zmienili tylko opaski i było jeszcze gorzej. Dopiero za drugim razem wymienili też węże i problem ustał do tej pory. Płyn nie spadł nawet o 1 mm w zbiorniku. Na 99,9% to jest właśnie ta przyczyna. Potrzebny podnośnik i zdjęcie pokrywy plastikowej. Chyba, że tobie założyli to inaczej. I to dotyczy nie tylko megane ale każdego samochodu z LPG. Płyn chłodniczy właśnie przez to ubywa. Dolewać można, ale raz na 5-7 lat można te węże wymienić zamiast płynu dolewać jak robi większość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam w kolejnym roku kalendarzowym :) dreq02 miałeś całkowita rację co do miejsca wycieku płynu chłodniczego. Przy wymianie oleju obejrzałem trójnik. Na zdjęciu widać zebrane krople płynu. Zwrócę uwagę gazownikom przy następnej wizycie aby usunęli usterkę. Przynajmniej jestem spokojny o powód wycieku płynu, ubywa go minimalnie więc póki co zostanę przy dolewniu ze względu na duży dystans pomiędzy obecnym miejscem zamieszkania a warsztatem gazownikow. Gratuluję prawidłowej diagnozy i dziękuję za wszelakie podpowiedzi! 

20181228_153044.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!