Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 2.0 CVT odpala i gaśnie na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Megane III 2.0 CVT, 2011r, 145.000km.

Od kilku dni auto stoi pod chmurką (deszczowo, temperatura ok 0 stopni) i pojawiły się problemy przy porannym odpalaniu. Wygląda to tak, że auto odpala po czym po 2-3s gaśnie i tak kilka razy, aż w końcu za którymś razem odpala i już nie gaśnie. Dodawanie gazu niewiele pomaga. Po kilku minutach pracy silnika każde następne uruchomienie przebiega bez żadnego problemu.

Wstępne badanie akumulatora wykazało, że jest on już trochę zużyty, więc wsadziłem nowy (Varta 77Ah), ale niestety problem pozostał. Myślałem o wymianie filtra paliwa, ale z tego co się doszukałem to jest on zintegrowany z pompką i umiejscowiony gdzieś w baku, a jego żywotność to ok 250.000km, więc odpuściłem temat.

Na desce rozdzielczej wszystko wygląda OK, test systemów pokładowych "OK".

Miał ktoś może podobne problemy? Wiecie może czy problem jest powszechny w tym samochodzie? Jakieś sugestie w którym kierunku to diagnozować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wymienić;

-  filtr powietrza,

-  świece zapłonowe,

Zadbać o suchość i czystość świec i cewek zapłonowych,

1 godzinę temu, jinx_20 napisał:

Po kilku minutach pracy silnika każde następne uruchomienie przebiega bez żadnego problemu.

Warto sprawdzić i przeczyścić styki czujnika temperatury płynu chłodzącego.

Od niego zależy wielkość dawki paliwa przy rozruchu oraz czujnik ten optymalizuje (dla danej temperatury płynu)

kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

Jeżeli winowajcą jest czujnik temperatury silnika to odpięcie tego czujniku powinno sprawić, że auto zapali jak nówka z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem wczoraj czujnik temperatury płynu, ale bez poprawy tj. dzisiaj rano odpalił dopiero za 3 razem. Przy odłączonym czujniku komputer sygnalizował "sprawdź wtrysk paliwa", a wentylatory na chłodnicy chodziły na 100%.

 

Testu czujnika położenia wału w taki sam sposób pewnie nie zrobię?

 

19 godzin temu, onomatopeja napisał:

Czujnik temp płynu, czujnik wałka rorządu ? tak na szybko z problemem odpalania. Czy ten silnik ma KFZR ? być może ono kaszani ?

Właśnie tego nie wiem. Jak mogę to potwierdzić?

Czytam jeszcze trochę o tym czujniku położenia wału i z tego co się doszukałem to jego awaria raczej powoduje problemy z rozruchem na ciepło, albo zarówno na ciepło jak i na zimno. Nie jest tak?

 

A co myślicie o czujniku temperatury powietrza dolotowego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W  2.0  KZFR  jest  mniej  problemowe  aniżeli  w  1,6.

Raczej skupić się na filtrze powietrza, świecach  i  cewkach.

Muszą być czyste i suche. Szczelinę na świecach zmniejszyć  do  0,7 mm.

Gazu nie ma??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Nie papuguj.

OK, pójdziemy w tę stronę. Czujnik powietrza dolotowego też na razie zostawić?

Gazu nie ma.

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy użyciu Kontakt 60 przeczyścić wszystkie dostępne styki w szczególności;

- czujnika temperatury płynu chłodzącego,

- map sensora oraz zapewnić szczelność jego montażu,

- czujnika położenia wału korbowego,

- klem akumulatora i połączeń masowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem styki czujnika temperatury płynu chłodniczego.

Przeczyściłem styki czujnika położenia wałka rozrządu.

Przeczyściłem klemy aku i połączenia mas.

 

Nie mogę jednak doszukać się:

-czujnika położenia wału korbowego (zdjęcie z serwisówki w załączniku, ale niestety nie wiele mi pomaga)

-czujnika temperatury powietrza dolotowego (brak danych w serwisówce)

-map sensora (brak danych w serwisówce)

 

Dwie prośby:

1) Mógłby mi ktoś zaznaczyć na zdjęciu gdzie tego mniej więcej szukać?

2) Czy ten silnik (2.0 benzyna, CVT) ma w ogóle KZFR?

 

megane3.png

wal_korbowy.png

 

 

//aktualizacja

 

Wszystkie czujniki już namierzyłem i sprawdziłem. Byłem też dzisiaj odczytać błędy z komputera i okazuje się, że jest czysto! Profilaktycznie wymieniłem filtr powietrza. Jak na razie bez poprawy :/

 

Na przyszły tydzień jestem umówiony u mechanika na zdjęcie kolektora i weryfikację świec/cewek.

 

Ma ktoś wiedzę jak to jest z tym KZFR w tym silniku?

 

 

// aktualizacja

Problem rozwiązany. Przyczyną były mocno wyeksploatowane świece zapłonowe. Po wymianie odpala na dotyk w każdych warunkach!

 

 

Edytowane przez jinx_20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!