Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przygasająca elektronika, światła, nawiew, wspomaganie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , pojawiam  się z kolejnym problemem związanym z moja  Megane II 1.5dci

 

Problem zaczął się trzy dni temu , gdy chciałem odpalić auto , po wciśnięciu Start , auto odpaliło elektronikę ale nie było słychać rozrusznika, po czym wentylator chłodnicy się załączył , próbowałem tak kilka razy i nic, następnie odłączyłem klemę minusową i podłączyłem  i autko odpaliło bez problemu. Następnego dnia zauważyłem ze podczas jazdy i na postoju również wyłącza  mi się radio ale po chwili się włącza tylko ze ściszonym dźwiękiem, myślałem ze radio się mi zepsuło czy coś, ale od wczoraj doszły dodatkowe objawy podczas jazdy przygasają światła i  reszta elektroniki pulsuje , na postoju gdy kręcę kierownicą to zegary się ściemniają, nawiew zaczyna pulsować , a gdy wcisnę hamulec to zapala się kontrolka ABS-u oraz Air Bag , tak jakby brakowało prądu , dzisiaj doszła sytuacja ze jechałem autem to wspomaganie się potrafiło wyłączyć , wycieraczki działały bardzo wolno , szyby nie reagowały na otwarcie.

Czy ktoś miał podobną sytuacje? Udało mi się sprawdzić napięcie , akumulator w spoczynku ma 12.5V  a gdy odpale to czasami jest 12.5 , czasami nawet 10 a czasami 13.8 , przy odpalaniu napięcie spada do 10V a czasami poniżej , auto długo kręci i odpala z mega wysiłkiem , dodam tylko ze z usterek o których mi wiadomo to mam błąd "P0340" co opisuje czujnik położenia wałka rozrządu, autko dotychczas  chyba właśnie przez ten czujnik  również ciężej odpalało ,  po prostu dłużej kręcił rozrusznik.

Pod maską nie widać nic dziwnego oprócz tego ze klema minusowa jest bardzo ciepła , do tego stopnia ze jak mierzyłem miernikiem  i zamocowałem na "stałe" to stopiło mi końcówkę przewodu od miernika. Usterka ta nie występuję  cały czas , czasami jest na tyle dobrze ze nic nie przygasa i  wszystko działa jak powinno , oprócz tego ze ciężko odpala

Sprawdziłem  bezpieczniki  na klemie dodatniej na "przejście" i wydaja się być dobre

Czy ktoś miał podobna usterkę ? Wydaje się jakby alternator nie ładował tak jak powinien ale czy miał by on bezpośredni wpływ na odpalanie ?

Proszę o odpowiedź i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Naomi napisał:

klema minusowa jest bardzo ciepła ,

Konieczna wymiana obydwu klem. Spadek napięcia jest tak duży, że wszystko jest zakłócone włącznie z ładowaniem akumulatora, czyli również z odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
59 minut temu, Powderrr napisał:

x

Opisz go w szczegółach. Im dokładniej - tym lepiej. To jest M2. Musiałbyś wyszukać w M3 istniejący i go poczytać; nie znajdując odpowiedzi założyć nowy.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!