Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przygasająca elektronika, światła, nawiew, wspomaganie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , pojawiam  się z kolejnym problemem związanym z moja  Megane II 1.5dci

 

Problem zaczął się trzy dni temu , gdy chciałem odpalić auto , po wciśnięciu Start , auto odpaliło elektronikę ale nie było słychać rozrusznika, po czym wentylator chłodnicy się załączył , próbowałem tak kilka razy i nic, następnie odłączyłem klemę minusową i podłączyłem  i autko odpaliło bez problemu. Następnego dnia zauważyłem ze podczas jazdy i na postoju również wyłącza  mi się radio ale po chwili się włącza tylko ze ściszonym dźwiękiem, myślałem ze radio się mi zepsuło czy coś, ale od wczoraj doszły dodatkowe objawy podczas jazdy przygasają światła i  reszta elektroniki pulsuje , na postoju gdy kręcę kierownicą to zegary się ściemniają, nawiew zaczyna pulsować , a gdy wcisnę hamulec to zapala się kontrolka ABS-u oraz Air Bag , tak jakby brakowało prądu , dzisiaj doszła sytuacja ze jechałem autem to wspomaganie się potrafiło wyłączyć , wycieraczki działały bardzo wolno , szyby nie reagowały na otwarcie.

Czy ktoś miał podobną sytuacje? Udało mi się sprawdzić napięcie , akumulator w spoczynku ma 12.5V  a gdy odpale to czasami jest 12.5 , czasami nawet 10 a czasami 13.8 , przy odpalaniu napięcie spada do 10V a czasami poniżej , auto długo kręci i odpala z mega wysiłkiem , dodam tylko ze z usterek o których mi wiadomo to mam błąd "P0340" co opisuje czujnik położenia wałka rozrządu, autko dotychczas  chyba właśnie przez ten czujnik  również ciężej odpalało ,  po prostu dłużej kręcił rozrusznik.

Pod maską nie widać nic dziwnego oprócz tego ze klema minusowa jest bardzo ciepła , do tego stopnia ze jak mierzyłem miernikiem  i zamocowałem na "stałe" to stopiło mi końcówkę przewodu od miernika. Usterka ta nie występuję  cały czas , czasami jest na tyle dobrze ze nic nie przygasa i  wszystko działa jak powinno , oprócz tego ze ciężko odpala

Sprawdziłem  bezpieczniki  na klemie dodatniej na "przejście" i wydaja się być dobre

Czy ktoś miał podobna usterkę ? Wydaje się jakby alternator nie ładował tak jak powinien ale czy miał by on bezpośredni wpływ na odpalanie ?

Proszę o odpowiedź i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Naomi napisał:

klema minusowa jest bardzo ciepła ,

Konieczna wymiana obydwu klem. Spadek napięcia jest tak duży, że wszystko jest zakłócone włącznie z ładowaniem akumulatora, czyli również z odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
59 minut temu, Powderrr napisał:

x

Opisz go w szczegółach. Im dokładniej - tym lepiej. To jest M2. Musiałbyś wyszukać w M3 istniejący i go poczytać; nie znajdując odpowiedzi założyć nowy.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!